Gå til innhold

hvordan klokker jeg en cpu? helt konkret!

neb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må stille på FSB i BIOSEN. Enkelt og greit ;)

Du kan også lese i hk manualen om hvor du gjør det hvis du ikke vet hvor du stiller FSB. Men det skal stå noe slik som CPU frequency adjustments o.l.

har stillt de opp 1. hakk før, men da ble skjermen bare svart. å jeg måtte lete meg frem til istillingen igjennom biosen. men jeg fiksa det da.. :yes:

Lenke til kommentar

Du kan også lese i hk manualen om hvor du gjør det hvis du ikke vet hvor du stiller FSB. Men det skal stå noe slik som CPU frequency adjustments o.l.

har stillt de opp 1. hakk før, men da ble skjermen bare svart. å jeg måtte lete meg frem til istillingen igjennom biosen. men jeg fiksa det da.. :yes:

Dersom du får problemer etter klokking, kan du lese i HK-manualen hvordan du kan resette BIOS, dersom du ikke kommer der til engang.

Som regel er det nok å koble fra strømmen og ta ut batteriet fra HK i ca 10 minutter.

Bare slik at du vet det dersom du skulle få flere problemer med okingen din...

Lest nybegynnerguiden på ok.no?

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med "ett hakk"... Hvis det betyr at du økte med fra 133mhz til 166mhz så er det ikke så rart at skjermen ble svart... Du må sette på at du skal ha manuelle instillinger, først da kan du stille FSB med en og en mhz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...