Anonym75896532654 Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Er på utkikk etter en god oppvaskmaskin, har sånn ca 7-8000 kroner å bruke på en. Er det noen som har litt erfaring med hvitevarer og veit hva man burde velge i både merke og type? Jeg kan sitte å se på mange forskjellige, men jeg veit ikke hva som er bang for the buck. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Bygger huset i 1996, Whirlpool oppvaskemaskin ble kjøpt opp da, står enda i kjøkkenet i tillegg, Whirlpool/Philips mikrobølgeovn, også kjøpt samme året, står enda på kjøkkenet så her kan jeg ikke noe annet enn å ros til Whirlpool (tidligere eid av Philips) men det er for 20 år siden, synes all moderne elektronikk har rævva kvalitet, de er laget for at det skal bli ødelagt, har sånn feeling idag på ting. Endret 22. juli 2016 av nagina Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 Bygger huset i 1996, Whirlpool oppvaskemaskin ble kjøpt opp da, står enda i kjøkkenet i tillegg, Whirlpool/Philips mikrobølgeovn, også kjøpt samme året, står enda på kjøkkenet så her kan jeg ikke noe annet enn å ros til Whirlpool (tidligere eid av Philips) men det er for 20 år siden, synes all moderne elektronikk har rævva kvalitet, de er laget for at det skal bli ødelagt, har sånn feeling idag på ting. Sant det, er ikke så lett å plukke ut gode produkter lenger. Det er kvantitet fremfor kvalitet, umulig å vite hva man skal velge når man har godt over 100 valgmuligheter. Skal se litt på whirlpool, takk for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Skal man ha en god oppvaskmaskin så ville jeg anbefale Miele, eller Asko. Bosch og Siemens lager også gode oppvaskmaskiner. Generelt vi jeg anbefale å gå for kjente merker og styre unna de billigste utgavene. Når det gjelder oppvaskmaskiner er det en del brukere som har referanser eller ønsker når det gjelder innredning og løsninger. Vil derfor vanligvis anbefale å se maskinene fysisk, og åpne dem og se hvordan man liker løsningene. Ikke bare kjøpe på grunnlag av tester eller anbefalinger. @ nagina: Philips har aldri eid Whirlpool. Det var Whirlpool som kjøpe Philips sin hvitevaredivisjon (53% av aksjene i 1988 og resten i 1991) og det gjorde Whirlpool til verdens største hvitevareprodusent. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Se etter lavest mulig dB. En reduksjon på 3 dB er vel en halvering av volumet, så det er merkbart forskjell. Jeg anbefaler bestikkskuff, det gir mer fleksibel innredning i nederste skuff og generelt bedre plass. Vi har en modell med vinglassholdere, det anbefales hvis du drikker vin. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Generelt vi jeg anbefale å gå for kjente merker og styre unna de billigste utgavene. Enig med dette. De store merkene er generelt sett helt like hva kvalitet angår og mange av delene i et gitt apparat er som regel standarddeler som brukes av mange produsenter. Så finnes det unntak som Miele, som faktisk har verifiserbart bedre kvaliet, men spørsmålet er da om man er typen som kan eller vil betale mye mer for ektra kvalitet man kanskje ikke behøver. Hadde jeg hatt en stor husholdning og i tillegg kanskje regelmessig innbudt til middagsselskap, så hadde jeg utvilsomt kjøpt Miele. Siden ingen av delene faktisk er tilfelle så er en Miele like faktisk uaktuelt. Endret 22. juli 2016 av Belfaborac Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Miele om du har råd. Trur jeg ville ha satt Siemens på 2. plass. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Setter pris på hjelpen, skal se litt. Ser at miele koster noe ekstra. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Se etter lavest mulig dB. En reduksjon på 3 dB er vel en halvering av volumet, så det er merkbart forskjell. Jeg anbefaler bestikkskuff, det gir mer fleksibel innredning i nederste skuff og generelt bedre plass. Vi har en modell med vinglassholdere, det anbefales hvis du drikker vin.Har selv nettopp kjøpt ny med slik bestikkskuff og er definitivt ikke helt med på at det er så veldig mye bedre enn vanlig kurv nederst. Problemet blir først og fremst at glass som er litt høyere enn 12cm - som jeg har en god del av - ikke får plass i øverste skuffen når denne står i øvre posisjon. Jeg kan sette den i nedre posisjon, men da blir helt vanlige middagstallerkener for høye til å stå i nederste skuff uten å blokkere rotoren. Jeg må altså velge om jeg skal vaske glass eller tallerkener hver gang eller sette høye glass i nedre skuff. Ikke katastrofalt, men et irritasjonsmoment er det absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå