Gå til innhold

Arsenal pre-season 2016/2017

Anbefalte innlegg

Arsenal pre-season 2016/2017

arsenal-premier-league-training_3745049.

Kampprogram:

22.07, 20:00 - Lens (A)

29.07, 02:01 - MLS All-Stars (A)

01.08, 03:00 - Chivas de Guadalajara (N)

05.08, 20:30 - Viking FK (A)

07.08, 19:00 - Manchester City (N)

Spillere å følge med på:

Calum Chambers

Koscielny mister sesongstarten på grunn av EM, så plassen ved siden av Mertesacker er up for grabs. Mange er skeptiske til Chambers, men personlig er jeg storfan. Han er fortsatt bare 21 år gammel, og har allerede spilt i 57 PL-kamper, 10 CL-kamper og 3 landskamper for England. Det største problemet hans er han har brukt tid på å finne sin beste posisjon, men i mine øyne er han soleklart best som stopper. Det han trenger nå er spilletid. Holding-signeringen kan kanskje bety at Chambers skal lånes ut for å få stoppererfaring, men jeg spår at han imponerer i pre-season og starter mot Liverpool i sesongåpningen. Jeg tror også han tar over plassen til Mertesacker før sesongen er omme, gitt at vi ikke henter inn en ny stopper.

Mohamed Elneny

Ikke en spiller mange hadde hørt om da vi hentet ham forrige sesong, men han brukte ikke lang tid på å imponere og ble kåret til månedenes spiller for både mars og april. Han er en ekstremt pasningsorientert spiller, og jeg gleder meg til å se ham i tospann med Xhaka på midten. Antageligvis kommer Ramsey til å ta tilbake plassen sin når han kommer tilbake fra ferie, men man kan ikke utelukke at Ramsey er tiltenkt en fri rolle på høyrekanten.

Chris Willock

Kanskje det største talentet vi har i klubben, og uten et naturlig førstevalg på høyrekanten, er det slettes ikke umulig at vi får se en del av ham både i pre-season og i den kommende sesongen. Allerede i 2014 fikk en 16 år gammel Willock prøve seg mot Boreham Wood i pre-season. Den gang sa Wenger følgende: 

“Technically and tactically he integrated very well. Of course it’s natural that he lacks a bit of power at that age but when he gets that he will be a very interesting player.”. 

I mars i år kom Wenger med flere lovord om unggutten, og uttalte følgende:

"If I had to play him then I would have no fear in doing so. Next season I think he will be a player who will get to feature in the team."

https://www.youtube.com/watch?v=rpPv-3kiAZQ

Endret av Classy Crab
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk tråd Classy Crab. Herlig at du hever nivået når det ellers er labert for tiden fra oss pessimister. For øvrig synes jeg du mangler den mest spennende spilleren å følge med i Jeff Reine-Adelaide, men de du nevner er åpenbart spennende å følge med på.

Usikker om jeg får sett kampen i kveld, men skal prøve å følge med her inne om ikke! 

Kan bidra med en mulig startoppstilling jeg da! 

Emiliano Martínez

Debuchy, Mertesacker, Gabriel, Monreal

El Neny, Le Coq

Jeff, Gnabry, Iwobi

Walcott

Andre spillere som kan være med i dag er Gedion Zelalem, Chuba Akpom, Yaya Sanogo, Ben Sheaf, Bielik, Joel Campbell, Chambers, Gibbs, Chris Willock, Plegzuelo og Reiss Nelson. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trur neppe de legger kamper til 03.00 amerikansk tid i usa

Nei det skjønte jeg. Men kunne vært kopiert fra engelsk side og dermed ligge en time etter.

Skal prøve å få med meg kveldens kamp :)

Det er sant! Men husker jeg så en plass at dagens kamp spilles 7 pm uk time, så jeg antok at listen her inne stemte ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...