Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort


spamex

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå en 6 år gammel pc som jeg vil oppgradere. Det jeg har nå er:

 

- Intel Core i5 2500k, 4,3 ghz

- HIS Radeon HD6970

- 8gb RAM

- 650w strømforsyning

 

Vurderer enten MSI GTX 1060 eller MSI GTX 1070. Jeg har råd til begge, men vil gjerne spare de 2000 kronene hvis det ikke har så mye å si om jeg kjøper 1060 i stede for 1070.

 

Det jeg lurer på om det er smartest å oppgradere til en gtx 1070 eller gtx 1060?

Endret av WilliamMJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har blitt vant til å ikke spille på maks grafikk, men så lenge jeg kan spille Fallout 4 uten å bruke flere minutt på loading når jeg reiser rundt med HD kvalitet og god grafikk så er jeg fornøyd. 

 

Tenker også at jeg ikke vil oppgradere skjermkortet på en stund, CPU og HK før det.

Lenke til kommentar

Skal du spille i 1080 er det nok lenge til du vil trenge noe vesentlig bedre enn GTX 1060 for å få god grafikk. Jeg tror GTX 1060 er et knallkjøp for alle som kun spiller i full HD og som ikke er på veldig stramt budsjett.

 

GTX 1070 koster ca 78% mer enn GTX 1060, og den dagen GTX 1060 er for treg til å henge med i svingene er det nok uansett mer kurant med en ny oppdatering fremfor å forvente at GTX 1070 skulle ha holdt 78% lenger.

 

Ønsker du korterer lastetider trenger du en SSD. Skjermkort skal være temmelig irrelevant for hvor fort spillet laster.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Tror jeg ender opp med en 1060, så kan jeg heller spare pengene til å oppgradere mer på pcen senere.

 

Har en SSD, men problemet med skjermkortet blir vel at har bare 2gb minne på skjermkortet må jeg laste inn hele tiden og det tar sin tid. Skreiv det litt feil første gangen. 

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...