Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Misstanke på tyveri etter montør var hos meg.

nosync

Anbefalte innlegg

Så den 9/7-16 hadde jeg noen hos meg for å utføre noe arbeid.

Fant ut nettopp at jeg manger kamera utstyr til en verdi av ca15 000 Kr. 

Jeg har ikke noe bevis, bare at vesken med utstyret er nå vekke. Har ikke hatt besøk av noen siden han var hos meg.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe bevis, bare at vesken med utstyret er nå vekke. Har ikke hatt besøk av noen siden han var hos meg.

Hva kan jeg gjøre?

Det var ikke tilfeldigvis en østeuropeer :) vet den er på kanten, men kunne ikke la være.

Lenke til kommentar

Dette er ikke et godt svar men som et tips så var det noen som stjal merket utstyr fra oss på jobb for mange år siden. Han fant vi på finn.no når han prøvde å selge det. Sjefen ringte som en kjøper og avtalte møte for overlevering så da ble han tatt på "fersken".

Lenke til kommentar

Hva kan jeg gjøre?

Det var ikke tilfeldigvis en østeuropeer :) vet den er på kanten, men kunne ikke la være.

Han var ikke norsk for å si det sånn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Anmeld og meld fra til forsikringselskap. Ikke stort mer du kan gjøre.

Men kan jeg anmelde uten bevis? Det blir bare ord mot ord.

Du kan ikke anmelde personen, men saken. Forsikringsselskapet krever som regel dette for og åpne sak.

Lenke til kommentar

Du vet vel identiteten til vedkommende håndtverker, eller er det også i det blå?

Let høyt og lavt hjemme før du anklager noen for tyveriet. Bare et tips. Ingenting er vel mer flaut enn å trø feil der.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi hadde en slik sak på jobb hos oss, hvor en ansatt ble anmeldt for tyveri, men eier bare hadde rotet bort det som manglet. Den ansatte sliter med dette den dag i dag, og har ikke lenger kontakt med kunder etter å ha blitt pågrepet på kontoret sammen med kolleger. Jeg vil oppfordre til å lete veldig godt, før du gjør noe mer ut av dette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Østeuropeere spesielt er jo godt kjent for å ha lim på fingrene. Det vet jeg godt siden jeg jobber rundt mange av de.

Har blitt frastjålet ting av både østeuropeere og nordmenn når det er sagt, tyver fins overalt.

Men man leser jo stadig vekk om rumenske sykkelbander og lignende, kjører hele landet rundt og stjeler litt her og litt der, så er nok en del som foregår rundt omkring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...