Gjest Bruker-245639 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 MS er svekket i klientmarkedet. Får de trøbbel på serversiden også, så er det takk og farvel. Det er store norsk IT-leverandører som internt diskuterer å fjerne system senter og legge det meste over på andre plattformer. Nå er vel selv den største Microsoft kunden i Norge å regne som en middel stor kunde internasjonalt ... Det er bare her hjemme på berget vi tror at 10-15 tusen lisenser er en STOOOOR kunde. Selv om man hadde tatt hele regjeringsbyråkratiet med alle departement under ett, eller alle sykehus under ett, så ville det fremdeles bare vært i nedre delen av det som betraktes som et stort konsern internasjonalt ... Og med tanke på at Microsoft nå har i mye større grad åpnet opp for Linux bruk (1 av 3 virualimages på Azure Cloud er Linux) og er en mye større part av åpen kildekode enn før, så tror jeg ikke Microsoft er så veldig "svekket" generelt sett ... og med over 350 millioner enheter som kjører Windows 10, så tror jeg ikke det er noen overhengende fare for at de er vesentlig svekket på klientsiden heller ... Alle vet at store firma er veldig trege med å oppgradere til nye operativsystem og spesielt når det er snakk om større brukerendringer. Jeg husker veldig godt overgangen fra Windows 3.11 til Windows 95 og NT4.0 og videre til Windows 2000 ... De fleste bedrifter lå 2-3 år etter i oppgraderingen selv om fordelene ved de nye versjonene var formidable. De fleste store bedrifter har en testperiode for nye versjoner av Operativsystemer og Programvare som strekker seg over lang tid, i tillegg så kommer planleggingen av utrulling og opplæring av brukere ... Dette kan strekke seg over flere år og det er også en av grunnene til at mange store bedrifter hopper bukk over en eller flere versjoner. MS hater fremdeles GPL hardt, MS gjør alt de kan for å låse deg til Azure, MS sin klientandel er stadig synkende. I sum, lite er nytt bortsett fra at MS i praksis stadig taper markedsandeler. Det er kun innen bedrift at MS ennå har noe marked av betydning. Lenke til kommentar
Jaran Gaarder Heggen Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 (endret) CrvenaZvezda, den 26 Jul 2016 - 18:06, sa: Jaran Gaarder Heggen, den 26 Jul 2016 - 13:59, sa: b115242, den 23 Jul 2016 - 00:57, sa:MS er svekket i klientmarkedet. Får de trøbbel på serversiden også, så er det takk og farvel. Det er store norsk IT-leverandører som internt diskuterer å fjerne system senter og legge det meste over på andre plattformer. Nå er vel selv den største Microsoft kunden i Norge å regne som en middel stor kunde internasjonalt ... Det er bare her hjemme på berget vi tror at 10-15 tusen lisenser er en STOOOOR kunde. Selv om man hadde tatt hele regjeringsbyråkratiet med alle departement under ett, eller alle sykehus under ett, så ville det fremdeles bare vært i nedre delen av det som betraktes som et stort konsern internasjonalt ... Og med tanke på at Microsoft nå har i mye større grad åpnet opp for Linux bruk (1 av 3 virualimages på Azure Cloud er Linux) og er en mye større part av åpen kildekode enn før, så tror jeg ikke Microsoft er så veldig "svekket" generelt sett ... og med over 350 millioner enheter som kjører Windows 10, så tror jeg ikke det er noen overhengende fare for at de er vesentlig svekket på klientsiden heller ... Alle vet at store firma er veldig trege med å oppgradere til nye operativsystem og spesielt når det er snakk om større brukerendringer. Jeg husker veldig godt overgangen fra Windows 3.11 til Windows 95 og NT4.0 og videre til Windows 2000 ... De fleste bedrifter lå 2-3 år etter i oppgraderingen selv om fordelene ved de nye versjonene var formidable. De fleste store bedrifter har en testperiode for nye versjoner av Operativsystemer og Programvare som strekker seg over lang tid, i tillegg så kommer planleggingen av utrulling og opplæring av brukere ... Dette kan strekke seg over flere år og det er også en av grunnene til at mange store bedrifter hopper bukk over en eller flere versjoner. MS hater fremdeles GPL hardt, MS gjør alt de kan for å låse deg til Azure, MS sin klientandel er stadig synkende. I sum, lite er nytt bortsett fra at MS i praksis stadig taper markedsandeler. Det er kun innen bedrift at MS ennå har noe marked av betydning. Du er morsom du ... "det er kun innen bedrift at MS ennå har noe marked av betydning" ... Dagens beste vits ... tusen takk for en skikkelig god latter .... Tror ikke du egentlig vet så mye om hva du prater om, sier ikke i mot at MS ønsker folk/bedrifter til Azure, men det er vel ingen forskjell i det i forhold til hva Amazon eller andre som er store på skytjenester driver med. Akkurat som Apple har sitt låste øko-system ... Alle som driver kommersielt ønsker mest mulig kunder til sine platformer, uavhengig av om disse platformene er basert på "Linux", OpenSolaris, BSD, Apple, Windows eller noe annet, så ønsker de flest mylig på sin platform ... Og hvis du hadde lest deg opp litt, så ville du også visst at ditt utsagn om at MS hater GPL, eller la meg for enkelhetsskyld kalle det open source, er rimelig på tryne ... Microsofts open source prosjekter på GIT Hub er de prosjekter med flest bidragsytere ... Og når man ser på hva de har ute som open source ... så tenker jeg det at disse prosjektene i seg selv er bidragsytere i høy grad i open source miljøet ... Så du får sitte der med din gammelmodige GPL/Linux/GNU mentalitet og fortsette å tenke at Microsoft er den store stygge ulven ... det gjør ihvertfall at de av oss som er litt mer åpne for endringer kan få oss en god latter i ny og ne ... Endret 20. september 2016 av Jaran Gaarder Heggen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 CrvenaZvezda, den 26 Jul 2016 - 18:06, sa: Jaran Gaarder Heggen, den 26 Jul 2016 - 13:59, sa: b115242, den 23 Jul 2016 - 00:57, sa:MS er svekket i klientmarkedet. Får de trøbbel på serversiden også, så er det takk og farvel. Det er store norsk IT-leverandører som internt diskuterer å fjerne system senter og legge det meste over på andre plattformer. Nå er vel selv den største Microsoft kunden i Norge å regne som en middel stor kunde internasjonalt ... Det er bare her hjemme på berget vi tror at 10-15 tusen lisenser er en STOOOOR kunde. Selv om man hadde tatt hele regjeringsbyråkratiet med alle departement under ett, eller alle sykehus under ett, så ville det fremdeles bare vært i nedre delen av det som betraktes som et stort konsern internasjonalt ... Og med tanke på at Microsoft nå har i mye større grad åpnet opp for Linux bruk (1 av 3 virualimages på Azure Cloud er Linux) og er en mye større part av åpen kildekode enn før, så tror jeg ikke Microsoft er så veldig "svekket" generelt sett ... og med over 350 millioner enheter som kjører Windows 10, så tror jeg ikke det er noen overhengende fare for at de er vesentlig svekket på klientsiden heller ... Alle vet at store firma er veldig trege med å oppgradere til nye operativsystem og spesielt når det er snakk om større brukerendringer. Jeg husker veldig godt overgangen fra Windows 3.11 til Windows 95 og NT4.0 og videre til Windows 2000 ... De fleste bedrifter lå 2-3 år etter i oppgraderingen selv om fordelene ved de nye versjonene var formidable. De fleste store bedrifter har en testperiode for nye versjoner av Operativsystemer og Programvare som strekker seg over lang tid, i tillegg så kommer planleggingen av utrulling og opplæring av brukere ... Dette kan strekke seg over flere år og det er også en av grunnene til at mange store bedrifter hopper bukk over en eller flere versjoner. MS hater fremdeles GPL hardt, MS gjør alt de kan for å låse deg til Azure, MS sin klientandel er stadig synkende. I sum, lite er nytt bortsett fra at MS i praksis stadig taper markedsandeler. Det er kun innen bedrift at MS ennå har noe marked av betydning. Du er morsom du ... "det er kun innen bedrift at MS ennå har noe marked av betydning" ... Dagens beste vits ... tusen takk for en skikkelig god latter .... Tror ikke du egentlig vet så mye om hva du prater om, sier ikke i mot at MS ønsker folk/bedrifter til Azure, men det er vel ingen forskjell i det i forhold til hva Amazon eller andre som er store på skytjenester driver med. Akkurat som Apple har sitt låste øko-system ... Alle som driver kommersielt ønsker mest mulig kunder til sine platformer, uavhengig av om disse platformene er basert på "Linux", OpenSolaris, BSD, Apple, Windows eller noe annet, så ønsker de flest mylig på sin platform ... Og hvis du hadde lest deg opp litt, så ville du også visst at ditt utsagn om at MS hater GPL, eller la meg for enkelhetsskyld kalle det open source, er rimelig på tryne ... Microsofts open source prosjekter på GIT Hub er de prosjekter med flest bidragsytere ... Og når man ser på hva de har ute som open source ... så tenker jeg det at disse prosjektene i seg selv er bidragsytere i høy grad i open source miljøet ... Så du får sitte der med din gammelmodige GPL/Linux/GNU mentalitet og fortsette å tenke at Microsoft er den store stygge ulven ... det gjør ihvertfall at de av oss som er litt mer åpne for endringer kan få oss en god latter i ny og ne ... Du har forstått lite om du tror at GPL=OSS og omvendt. De tangerer enkelte steder, men det er ingen automatikk i at de er like. Hvor mange MS prosjekter er lisensiert med GPL? Lenke til kommentar
Jaran Gaarder Heggen Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 CrvenaZvezda, den 20 Sept 2016 - 17:30, sa: Jaran Gaarder Heggen, den 20 Sept 2016 - 15:07, sa: CrvenaZvezda, den 26 Jul 2016 - 18:06, sa:CrvenaZvezda, den 26 Jul 2016 - 18:06, sa: Jaran Gaarder Heggen, den 26 Jul 2016 - 13:59, sa:Jaran Gaarder Heggen, den 26 Jul 2016 - 13:59, sa: b115242, den 23 Jul 2016 - 00:57, sa:b115242, den 23 Jul 2016 - 00:57, sa:MS er svekket i klientmarkedet. Får de trøbbel på serversiden også, så er det takk og farvel. Det er store norsk IT-leverandører som internt diskuterer å fjerne system senter og legge det meste over på andre plattformer. Nå er vel selv den største Microsoft kunden i Norge å regne som en middel stor kunde internasjonalt ... Det er bare her hjemme på berget vi tror at 10-15 tusen lisenser er en STOOOOR kunde. Selv om man hadde tatt hele regjeringsbyråkratiet med alle departement under ett, eller alle sykehus under ett, så ville det fremdeles bare vært i nedre delen av det som betraktes som et stort konsern internasjonalt ... Og med tanke på at Microsoft nå har i mye større grad åpnet opp for Linux bruk (1 av 3 virualimages på Azure Cloud er Linux) og er en mye større part av åpen kildekode enn før, så tror jeg ikke Microsoft er så veldig "svekket" generelt sett ... og med over 350 millioner enheter som kjører Windows 10, så tror jeg ikke det er noen overhengende fare for at de er vesentlig svekket på klientsiden heller ... Alle vet at store firma er veldig trege med å oppgradere til nye operativsystem og spesielt når det er snakk om større brukerendringer. Jeg husker veldig godt overgangen fra Windows 3.11 til Windows 95 og NT4.0 og videre til Windows 2000 ... De fleste bedrifter lå 2-3 år etter i oppgraderingen selv om fordelene ved de nye versjonene var formidable. De fleste store bedrifter har en testperiode for nye versjoner av Operativsystemer og Programvare som strekker seg over lang tid, i tillegg så kommer planleggingen av utrulling og opplæring av brukere ... Dette kan strekke seg over flere år og det er også en av grunnene til at mange store bedrifter hopper bukk over en eller flere versjoner. MS hater fremdeles GPL hardt, MS gjør alt de kan for å låse deg til Azure, MS sin klientandel er stadig synkende. I sum, lite er nytt bortsett fra at MS i praksis stadig taper markedsandeler. Det er kun innen bedrift at MS ennå har noe marked av betydning. Du er morsom du ... "det er kun innen bedrift at MS ennå har noe marked av betydning" ... Dagens beste vits ... tusen takk for en skikkelig god latter .... Tror ikke du egentlig vet så mye om hva du prater om, sier ikke i mot at MS ønsker folk/bedrifter til Azure, men det er vel ingen forskjell i det i forhold til hva Amazon eller andre som er store på skytjenester driver med. Akkurat som Apple har sitt låste øko-system ... Alle som driver kommersielt ønsker mest mulig kunder til sine platformer, uavhengig av om disse platformene er basert på "Linux", OpenSolaris, BSD, Apple, Windows eller noe annet, så ønsker de flest mylig på sin platform ... Og hvis du hadde lest deg opp litt, så ville du også visst at ditt utsagn om at MS hater GPL, eller la meg for enkelhetsskyld kalle det open source, er rimelig på tryne ... Microsofts open source prosjekter på GIT Hub er de prosjekter med flest bidragsytere ... Og når man ser på hva de har ute som open source ... så tenker jeg det at disse prosjektene i seg selv er bidragsytere i høy grad i open source miljøet ... Så du får sitte der med din gammelmodige GPL/Linux/GNU mentalitet og fortsette å tenke at Microsoft er den store stygge ulven ... det gjør ihvertfall at de av oss som er litt mer åpne for endringer kan få oss en god latter i ny og ne ... Du har forstått lite om du tror at GPL=OSS og omvendt. De tangerer enkelte steder, men det er ingen automatikk i at de er like. Hvor mange MS prosjekter er lisensiert med GPL? Så vidt jeg vet, de fleste som er Open Source, eller tilsvarende lisenvarianter ... men du kan jo bruke litt av kunnskapen din på å finne det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå