Gå til innhold

Sparekonto i annen bank?

Miss_star

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å flytte min bufferkonto til en annen bank grunnet renta er høyere men hvordan blir det med overføring?

Må jeg da ta overføringen som en betaling fra ene bufferkontoen til brukskonto i annen bank? Og vil dette ta et par dager slik som når man overfører til kjente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekk kontoreglene for de aktuelle bankene. Enkelte banker tillater ikke for eksempel faste overføringer eller betalinger fra sparekonti, mens manuelle engangsbetalinger går bra (jeg har riktignok erfaring kun fra mine bare 3 banker, så dette kan variere).

Hvor lang tid det tar å få overført beløpet (før det er på mottagende konto) kommer an på når du legger opp betalingen, det kan gå fra kort tid (et par timer hvis du er heldig) til over helgen dersom du gjør det på fredag kveld. 

Edit: Her kan du lese litt mer: https://pressesenter.sparebank1.no/2015/10/nar-overfores-penger-mellom-kontoer/

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å flytte min bufferkonto til en annen bank grunnet renta er høyere men hvordan blir det med overføring?

Må jeg da ta overføringen som en betaling fra ene bufferkontoen til brukskonto i annen bank? Og vil dette ta et par dager slik som når man overfører til kjente?

Det tar ikke et par dager å overføre eksternt innen Norge. Det er gjort på dagen, i hvert fall hvis du gjør dette innen kl. 14.30.

Endret av Wire1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det tar ikke et par dager å overføre eksternt innen Norge. Det er gjort på dagen, i hvert fall hvis du gjør dette innen kl. 14.30. 

Det tar et par dager dersom du overfører etter kl 13:45 på en fredag, da vil ikke betalingen gjennomføres før på mandag. Se info i lenken min over.

Lenke til kommentar

Det tar et par dager dersom du overfører etter kl 13:45 på en fredag, da vil ikke betalingen gjennomføres før på mandag. Se info i lenken min over.

Hvem er så dumme og gjør det? :p Det er jo en kjent sak at banker ikke har åpne i helgen, og da kommer pengene inn første virkedag, altså mandag.

Endret av Wire1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Her er det ikke snakk om å være dum eller ikke, men om det tar et par dager å overføre penger eller ikke. Det gjør det altså, dersom man aktiverer betalingen på fredag etter kl 13:45.

Lenke til kommentar

Her er det ikke snakk om å være dum eller ikke, men om det tar et par dager å overføre penger eller ikke. Det gjør det altså, dersom man aktiverer betalingen på fredag etter kl 13:45.

I Sparebank1, men altså ikke i DNB hvor fristen er 14.30. Og hvem har sagt at TS absolutt må overføre på en fredag etter fristen? Det er i så fall et verste scenario.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...