gostevning Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hei. Jeg har ikke vært helt klar over at eheim pumpen lager en masse støy, dvs elektrisk støy. Det har seg sånn at disker, og cd-rom mine reagere kraftig på pumpen. Cd-rom kommer ut av seg selv osv. Er det noe måte å issolere og/eller skjermet støyet som kommer fra pumpen. Vil gjerne ha pumpen i maskinen, ikke utenfor. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Er nok ikke stort du kan gjøre, men du kan jo prøve å sette pumpen i en isolert boks. Slike pumper får man kjøpt på dyrebutikker mye billigere enn på databutikker Lenke til kommentar
genesis Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 materiale = (blir vel...) bly Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Sett pumpen litt una diskene dine.. hjelper ikke det sier du til butikken at den er ødelagt og forklarer problemet, da får du ny! Lenke til kommentar
@lf Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hei. Jeg har ikke vært helt klar over at eheim pumpen lager en masse støy, dvs elektrisk støy. Det har seg sånn at disker, og cd-rom mine reagere kraftig på pumpen. Cd-rom kommer ut av seg selv osv. Er det noe måte å issolere og/eller skjermet støyet som kommer fra pumpen. Vil gjerne ha pumpen i maskinen, ikke utenfor. Takk for svar! Vet ikke om det hjelper mot slik støy, men du kan jo prøve å senke pumpen ned i tanken. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Vet ikke om det hjelper mot slik støy, men du kan jo prøve å senke pumpen ned i tanken. Det vil ikke hjelpe mot forstyrrelsene fra pumpen. Lenke til kommentar
simes Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Pakk den inn i aluminiumsfolie med små hull (for varme). Da vil alu-folien fungere som et faradaybur og sperre all elektrisk støy inne. Akkurat som en bil som blir truffet av lynet (holder det ute), eller en microbølgeovn ved hjelp av metallgitteret i vinduet (holder det inne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå