Melinda88 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Har nå søkt en del på nettet, og synes det er for mange valg der ute og vet ikke hva jeg bør se etter. Så håper det er noen fine sjeler her som kan dele sin erfaring! Sykkelen skal brukes som framkomstmiddel til og fra jobb, hvor store deler består av oppoverbakker. Hjemme så må sykkelen parkeres utendørs. Pluss om den ikke er så tung å sykle uten motor også Prismessig er budsjettet maks 15-18 000. Endret 21. juli 2016 av Melinda88 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Spørs litt hvor stor du er da. Jeg ville ha en litt stor ramme og kjøpte meg en E-Green B1 Hybrid Gent-D og er veldig fornøyd med den. Motor i navet er den beste løsningen og anbefales særlig for sykling i områder med mye bakker. Batteriet er plassert midt på sykkelen og ganske lavt, det gir en fin vektfordeling. Sykkelen leveres med relativt tynne asfalthjul som ruller lett og med skjermer i stål. Sågar også bagasjebrett. Siden jeg bare sylker på asfalt så er det helt OK at den ikke har fjæring i gaflene. Min er trimmet og da holder jeg en marsjfart på 30-35 og en toppfart på litt over 45 (på sletta). Siden jeg har maks motorkraft hele tiden så rekker den bare 30km mellom hver lading. Sykling uten strøm er et mareritt. Sykkelen veier jo bortimot 20 kg. og i tillegg så mistenker jeg at motoren bremser litt når batteriet er tomt. Trur DBS har en modell som ligner veldig på min. Ellers så har Biltema en rimelig modell som passer for grusvei (se vare 271448). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå