Mckth2 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Kjørt 202,300 km (bensin) 2000 mod Kjenner en som skal vrake en Passat som sviver veldig dårlig (kun på 3 sylindre), men ingen startproblemer. Ettersom han fortalte at siden han kjøpte den for 5 år siden har han ikke byttet luft-filter, drivstoff-ilter, tennplugger, coiler, og muligens 1 oljeskift. den sviver på veldig lavt og ujevnt turtall. Verdt å prøve å gi den en STOR service? Luft-filter Drivstoff-filter Oljeskift og filter Tennplugger Coiler og ledninger Drivstoff rens Eller har denne dårlige behandlingen av bilen gjort det uaktuelt å prøve? Endret 21. juli 2016 av Mckth2 Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Om den går på kun 3 sylindre så er det ikke rart den lavt/ujevnt turtall.Det kan vare en liten bagatell å fikse så har du sikkert en grei bil. Har han kjørt langt de siste 5 årene?Er vel rundt den KM standen at reg-reim skal byttes også, 200-220. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Etter å ha kjørt 5 år uten service er det stort behov for dette. Om bilen er verdt å satse på kommer an på andre ting også: Hva er tilstand på bremser og bremserør? Rust? Fjæring? Slark i foringer og oppheng? Andre feil og mangler? Reg reim er nevnt, men hvor ofte denne skal sjekkes/byttes kommer an på motorkode. Hvilken motor har bilen? Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 Bilen er i forholdsvis ok stand, det er bare tanken på 5 år med ganske mye kjøring frem og tilbake (brukt som en slags arbeidsbil), synes det er veldig lenge å kjøre uten å gjøre noe annet en å fylle på drivstoff å kjøre. Chassi, foringer og oppheng e.t.c skal ikke være noe problem. Lurer bare på om jeg skal bruke penger på deler, eller la han vrake den. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 En 2000 modell er jo helt klart over middagshøyden. Stort sett er det rust som tar livet av biler. Er det lite rust ville jeg ikke vraket. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 En 2000 modell er jo helt klart over middagshøyden. Stort sett er det rust som tar livet av biler. Er det lite rust ville jeg ikke vraket. Ikke på disse bilene, Forholdsvis lav byggekvalitet og dårlig vedlikehold over lengre tid gjør sitt til at det er mye som må fikses. Det er jo bare å nevne, bremser, styring, oppheng særlig foran, foringer, ofte noe elektrisk. Masse ting som går galt. Det eneste håpet er egentlig hvis du har masse ledig tid og kan å skru litt, ellers er det nesten håpløst. Mange av disse passatene blir vraket nå fordi de blir så dyre å holde i drift med verkstedbesøk hele tiden. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Har en lignende bil som har gått 360' Alt ryker. Tannstang,hjuloppheng som ruster i stykker, bremser, fronts som ser sandb låst ut. ABS sensorer som ryker i ett, vindusheiser, AC. Men 1.9 motor og gir holder Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 Hjuloppheng,stag, bremser, slanger og rør er mer en ok ei god stund til. Planen er å bare ordne slik at motoren kan frakte rundt på meg ei lita stund til fremfor å vrakes. Spørsmålet mitt er om det kan holde med de tingene jeg nevnte over, om det er vert å bruke penger på det Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Veldig ujevn svev, prøvde å dra en henger med søppel men var så vidt jeg turte, den sviver på 3 sylindrer, som.forhåpentlig vis kan hjelpe ved å bytte tennplugg, ledningsnett, fordelerlokk og eventuelt coiler?. Så selvfølgelig alt av service deler. Ingenting av dette er blitt byttet på 5 år, Kan være bedre enn vrak:) og kjøre gjennom hele drivstoff systemet og rense innsug og ERG. Endret 22. juli 2016 av Mckth2 Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Peis på, sikkert en grei bil Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Trenger jo ikke begynne å skifte masse deler uten å undersøke litt først, hva med å finne ut hvilken sylinder den ikke tenner på og sjekke om du har gnist til den eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Vrak den først som sist, eller senest når du har passert 5.000 i utgifter. Etter det vil kostnadene bare fyke i været. I know, jeg har hatt en 2003 Touran. VAG=von Adolf Gegründet. Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 Selvfølgelig, men eieren har plugger til alle sylindrene pluss ledningsnett. Om jeg først skal begynne å skru så tar jeg STOR servicen. Koster ikke mye penger for disse enkle delene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Start med å lese ut feilkoder, det kan gi en indikasjon på hva som er feil. Bytt olje og oljefilter, tennplugger, pluggledninger (kjøp noen skikkelige, ikke Biltema sine) og luftfilter, samt kupeluftfilter. Da har du brukt ca 3000, og dersom du er heldig er alt greit etter dette. Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 med å lese ut feilkoder, det kan gi en indikasjon på hva som er feil. Bytt olje og oljefilter, tennplugger, pluggledninger (kjøp noen skikkelige, ikke Biltema sine) og luftfilter, samt kupeluftfilter. Da har du brukt ca 3000, og dersom du er heldig er alt greit Eier har lift filter, kupé filter olje filter og ledningsnett til pluggene. Diagnose og feilsøking ordner jeg gratis selv, olje kan få i god kvalitet til 50kr literen så kostnader på MAX 7-800kr. Men det er bare om jeg skal overta den, eller la han vrake den. Eller om noen har erfaring med noe av det samme og opplevd at det har vert mer alvorlige skader. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Dersom bilen er kjørt med dårlig coil eller av andre årsaker manglende tenning på en eller flere sylinder, kan dette ha medført skade på katalysatoren. Ellers blir det bare gjetninger for hva som kan være av feil, spesielt ettersom du ikke har opplyst motorkoden for bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå