sensati0n89 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hei. Har en vw polo 9n som jeg nylig senket, skal derfor bytte ut litt forstillingsdeler også. Eneste problemet er at jeg klarer ikke å oppdrive en fin nettside hvor jeg finner de forskjellige momentene som bolter og muttere skal skrues til. Er ikke den mest kyndige bilmekkern, så demperene skrudde jeg egentlig bare hardt til. Vedlagt er linker til forstillingskit og senkesett jeg monterer; http://www.partsandretards.no/reservedeler/forstillingskit/volkswagen/polo-9n/streetstar-forstillingskit http://www.partsandretards.no/understell/senkesett/senkesett-med-dempere/vw/polo-9n9n3/ta-technix-sport-kit http://www.partsandretards.no/understell/understellsdeler/fjaerbeinslager/standard/vw/polo-9n-9n3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Det kommer stort sett bare på feelingen, så lenge det ikke er sensitive deler som krever veldig spesifikt moment. Forstillingsdeler er egentlig bare å, holdt på å si "dra til", men de skal i hovedsak bare strammes godt, avhengig av belastning, gjenger og tykkelse på bolter og mutrene. Lenke til kommentar
sensati0n89 Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 Så på generell basis bruke sunn fornuft? Føler jeg skal klare det Vet at man skal være litt forsiktig på bolter som kommer ut av et ledd, ihvertfall hva denne fornuften min sier Takker for svar Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Kanskje dette står i en verkstedhåndbok for din modell? Type Haynes eller Bentley f.eks. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 På min bil skal forstillingsdeler strammes veldig nøyaktig. Med moment og gradskive. Trodde det også gjaldt de fleste andre biler. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Det skal det på min bil også, og det finnes nok av dokumentasjon på det. Men hvis du bruker sunn fornuft så går det sjeldent galt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Problemet er at har man aldri skrudd før så er det ikke lett å vite hva som er fornuftig. Pluss ting som at noe skal strammes med alle hjulene på bakken. Bl.a. bærearmer skal skrues til med alle hjulene i bakken for at ikke foringene skal bli vridd. Ellers finner man standardmoment for bolter hvis man googler litt. Det er ofte et greit utgangspunkt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Vil tro at det er en dårlig idé å la en uerfaren amatør stramme bolter på gefühl, men om du ikke finner dokumentasjon så holder det stort sett med intuisjon. I realiteten så har nok de fleste som har kjøpt det senkesettet strammet opp ting utenfor spesifikasjoner, og så lenge du ikke drar alt for lite eller mye på boltene så går det stort sett fint. Det hjelper stort sett å vite hva du holder på med når du skrur på bil, men du må jo også starte et sted. Endret 26. juli 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå