pertm Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Spillbutikker er med andre ord spill-langere. Hm. Noen får starte sentere for "avspilling" eller noe slikt... Så får de slå hardt ned på disse langerne og sørge for at ikke unge folk starter Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 nå har det seg vel slik at kokain og andre narkotiske stoffer forårsaker forløsninger av andre stoffer i tillegg til dopamin... så jeg tipper det er litt sensjonalisering fra media som står bak denne artikkelen Lenke til kommentar
slash Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Spillbutikker er med andre ord spill-langere. Hm. ja, som det heter på engelsk: dealer ser ikke for meg denne advarselen på noe dop-pakke da men: "if you have any problems, contact your dealer or call customer support." Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Moren til en fyr i USA (Sean Wholly) som drepte seg selv, angivelig p.g.a. hvordan livet ble da han ble hektet på onlinespillet EverQuest, ønsket å innføre advarsler på EverQuest-pakkene. Akkurat slik som på røyk-pakkene. "Warning: This game is highly addictive, and may be hazardous to your health and social life". For øvrig en viktig debatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 hva med de som blir hektet på forum ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 nå har det seg vel slik at kokain og andre narkotiske stoffer forårsaker forløsninger av andre stoffer i tillegg til dopamin... så jeg tipper det er litt sensjonalisering fra media som står bak denne artikkelen Akkurat det tenkte jeg på også, kokain er jo et relativt kraftig sentralstimulernde middel, er vel mer enn dopamin inn i bildet, er det noen som har skikkelig peiling på dette som har noen informative ord å komme med. (denslags er forresten ganske interresant, det er ganske fasinerende hvor mye kroppen "doper" seg selv for å få diverse effekter dopamin, endorfin, osv.) AtW Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Endelig et godt argument mot alle disse "pripne" folka. jees. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Moren til en fyr i USA (Sean Wholly) som drepte seg selv, angivelig p.g.a. hvordan livet ble da han ble hektet på onlinespillet EverQuest, ønsket å innføre advarsler på EverQuest-pakkene. Akkurat slik som på røyk-pakkene. Huff sier jeg, når skal folk lære å ta ansvar for egne handlinger. Ja det er trist at gutten hennes døde men det blir for teit hvis man skal advare mot allt som kan skje hvis du bruker et produkt, snart er det vel kunn sånne advarsler på produktene. Er så lett i dag å skylde på produsentene av "sett inn produkt her" for noe som har skjed, jeg er så umåtelig lei av dette. Hmf måtte bare ha det ut. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Håper bare ikke politiet maler hvite striper på fortauet som vi skal holde oss bak. Slik at vi ikke kan plage uskyldige forbipasserende. Lenke til kommentar
mastodon Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hehehe.. Vittig lesning...;o) Jeg tror forskerne og sånn må forstå forskjellen på den psykiske innvirkningen sill har og de som faller om av utmattelse etter timevis med høy konsentrasjon foran skjermen... men heldigvis sovner de fleste med et dunk i tastaturet før det er noen fare:) på LANparty er det jo vanlig at de fleste spiller som gale det første til det andre døgnet før de sovner fint inn over tastaturene sine:) Thats life;o) Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg er iallfall glad for en ting: Det kommer til å finnes helt sinnsvakt kule og realistiske dataspill når jeg blir r gammel gubbe på gamlehjem, og ikke orker å holde på med annet... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 hehe...problemet med å være innelåst på ett rom uten mulighet for å gå tur e.t.c. blir ikke så stort lengre jeg tror vår generasjon ikke kommer til å syte så mye Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 lan på gamlehjemm ja, sitter 100 gamle nerder og programmerer linux og spiller cs, er ikke mye oppmerksomhet de trenger da... er jo bare å skru av nettverket når det er mat og leggetid... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 er jo bare å skru av nettverket når det er mat og leggetid... Nei! Ikke leggetid!!! Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 er jo bare å skru av nettverket når det er mat og leggetid... Nei! Ikke leggetid!!! Nei, om 70-80 år har vi vel brainjacks og Virtual Reality på gamlehjemmet. Spill-drømmende gamlinger stablet i høyden og lengden a la Matrix... :-) Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Moren til en fyr i USA (Sean Wholly) som drepte seg selv, angivelig p.g.a. hvordan livet ble da han ble hektet på onlinespillet EverQuest, ønsket å innføre advarsler på EverQuest-pakkene. Akkurat slik som på røyk-pakkene. "Warning: This game is highly addictive, and may be hazardous to your health and social life". For øvrig en viktig debatt. social life det burde det faktisk stå på mmorpg som EQ AO osv vet om mange som har blitt helt hekta av disse spille og gått over live dems heldig vis har dem lart å komme til bake til RL da , men det skjer det er som dop men blir avhengi Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 tja, plate butikker blir jo omtalt i reklamer som "dealere"... go figure...idiotisk reklame taktikk å forbinde plate butikken med gangsta rap idiotene hvis du spør meg... Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 er jo bare å skru av nettverket når det er mat og leggetid... Nei! Ikke leggetid!!! Nei, om 70-80 år har vi vel brainjacks og Virtual Reality på gamlehjemmet. Spill-drømmende gamlinger stablet i høyden og lengden a la Matrix... :-) Nesten så jeg gleder meg til å bli gammel Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Leste akkurat følgende på Spray.no Du blir dopa av kjærlighet Når vi er blir opphisset produseres dopamin i hjernen, dette stoffet har lignende effekt på kroppen som for eksempel kokain og speed, ifølge Dr John Marsden som snart skal legge frem sine forskningsresultater i et program på BBC. Så jeg ville heller si at dataspill gir samme følelsen som en forelskelse. Hørtes mye finere ut! Lenke til kommentar
Indrazor Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Alt som begeistrer en person skaper dopamin. Det kommer helt ann på hva den personen foretrekker. En person kan bli begeistret for å lese en bok, spille et dataspill, se filmer, gå på ski, trene, X-tremsport osv osv osv. Alt dette skaper dopamin i hjernen. De som inntreserer seg for lesing å blir hekta på lese (lesehester) får jo sin dose dopamin fra å lese bøker. Andre synes det er kjedelig å lese men får heller dopamin når de gjør noe som de liker. Uten at jeg kan legge frem noen forskningsresultater så vil jeg tro at det er ikke no spesielt med dataspill som får de som spiller det til å produsere mer dopamin men dataspill er en så vid sjanger med så mange muligheter å frihet at det fanger flere folk en lesing å falskjermhopping i trollveggen. Det er akkurat dette som legges fram. At dataspilling skaper dopamin når man spiller tviler jeg ikke på å at man kan bli avhenging av det vet jeg at man kan. Men det samme gjelder det meste av andre fritidsaktiviteter. Når man er tilfreds betyr det jo at hjernen har fått dopaminet sitt. Kunne vørre morsomt om denne forskeren hadde tatt en likens undersøkelse på de som bruker like mye tid på andre fritidsaktiviteter som vi gamere gjør på spilling. Tror dere at man ville funnet de samme sporene og mengdene av dopamin hos disse menneskene?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå