*F* Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hei. Har flere større excel-ark på jobb hvor jeg bruker betinget formatering for å identifisere dupliserte verdier. Dette fordi jeg ikke skal ha noen dupliserte verdier da alle verdier skal være unike. Dette er en metode jeg bruker for å sikre at jeg ikke gjør feil, noe jeg som menneske selvsagt gjør til tider. Problemet er at plutselig finner jeg feil, for så å oppdage at markering av dupliserte verdier ikke lenger er aktivt, dette skjer stadig og er utrolig irriterende, skaper mye merarbeid og unødvendig rot i arbeidet. Noen løsning for å hindre at funksjonen bare plutselig blir deaktivert? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Et ukjent problem for meg dette. Men hvis du limer inn en celle fra et annet sted så følger fraværet av betinget formatering med dit. Man skal i det hele tatt sjekke og vedlikeholde betinget formatering ganske nøye og ofte når det gjelder regler og celleområder. Jeg tror du er mye tryggere med en hjelpekolonne som inneholder en ANTALL.HVIS-formel, og eventuelt legger betinget formatering der, celleverdi > 1. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå