atle.pedersejn Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hei! fikk ikveld forelegg fra politiet om å forlate sentrum og det gjorde jeg. så lurte jeg på om dette vil bli i skrevet registeret. har en rett sak etter sommeren og er det mulighet for dem og se at jeg har blitt utvist fra byen? altså kan advokaten min og politiadvokaten se det at jeg har blitt utvist slik at det kan bli nevnt foran dommerene? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 forelegg? pålegg mener du kanskje? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Spurte de etter navn eller legitimasjon? Det er mulig de har notert navnet ditt i tilfelle du ble å komme tilbake, men tviler på de bruker det til noe annet enn det. Lenke til kommentar
atle.pedersejn Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 forelegg? pålegg mener du kanskje? ja mente pålegg. at jeg ble utvist fra byen til dagen etter Lenke til kommentar
atle.pedersejn Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 Spurte de etter navn eller legitimasjon? Det er mulig de har notert navnet ditt i tilfelle du ble å komme tilbake, men tviler på de bruker det til noe annet enn det. ja de fikk navn adresse og fødselsnr. Lenke til kommentar
Shi Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Er nok ingenting å bekymre seg for. Men blir nok registrert ja. Har fått samme pålegget selv engang, men overholdt det, og blir da ingen sak av det. Blir nok registrert da, men tror ikke det vil ha noe å si for fremtiden. Lenke til kommentar
atle.pedersejn Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 Er nok ingenting å bekymre seg for. Men blir nok registrert ja. Har fått samme pålegget selv engang, men overholdt det, og blir da ingen sak av det. Blir nok registrert da, men tror ikke det vil ha noe å si for fremtiden. tror du advokaten og politiadvokaten kan se det? sånn at det kan bli nevnt i rettsaken? Lenke til kommentar
Shi Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Er nok ingenting å bekymre seg for. Men blir nok registrert ja. Har fått samme pålegget selv engang, men overholdt det, og blir da ingen sak av det. Blir nok registrert da, men tror ikke det vil ha noe å si for fremtiden. tror du advokaten og politiadvokaten kan se det? sånn at det kan bli nevnt i rettsaken? Ble ikke nevnt i min rettsak. Lenke til kommentar
atle.pedersejn Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 Er nok ingenting å bekymre seg for. Men blir nok registrert ja. Har fått samme pålegget selv engang, men overholdt det, og blir da ingen sak av det. Blir nok registrert da, men tror ikke det vil ha noe å si for fremtiden. tror du advokaten og politiadvokaten kan se det? sånn at det kan bli nevnt i rettsaken? Ble ikke nevnt i min rettsak. okei fordi bot for vold ble nevnt i forrige rettsak. så håper ikke at dette blir nevnt fordi da vil dommerene tro at jeg fortsetter å gjøre dumme ting Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Når du får pålegg så blir dette registrert slik at politiet kan følge opp eventuelle brudd på pålegget. Men du blir ikkje strafferegistrert (i alle fall så lenge du følger pålegget), så dette kjem ikkje opp på rullebladet. Det finst forøvrig mange grunner til at nokon får pålegg, enkelte av grunnane kan være nokså uskyldige. Lenke til kommentar
atle.pedersejn Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 Når du får pålegg så blir dette registrert slik at politiet kan følge opp eventuelle brudd på pålegget. Men du blir ikkje strafferegistrert (i alle fall så lenge du følger pålegget), så dette kjem ikkje opp på rullebladet. Det finst forøvrig mange grunner til at nokon får pålegg, enkelte av grunnane kan være nokså uskyldige. ja haha begynte egentlig å le når jeg fikk mitt pålegg. var sloss kamp på område jeg var i så kom politiet. jeg fortsatte å se på også sykla jeg til en annen gate der samme politipatrulje var. ho mente jeg fulgte etter de Lenke til kommentar
Sville Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Jeg fikk en tullesak på meg en gang i fjor, hvor jeg og en kompis (begge over 20) forvekslet hverandres legitimasjon på et utested ved et uhell og ble "kasta" ut og kom i prat med politiet. Forklarte saken for dem, men fikk da et pålegg om å forlate byen i 24 timer noe vi begge fulgte opp. Allikevel, politiet ringte meg for å ha et avhør og jeg forklarte det samme som sist. Endte opp med et brev fra statens innkrevingssentral og en bot på 2000 kr, dummeste sak jeg har vært borti. Snakket forsåvidt videre med en dame (politisjef e.l) som mente at politimannen jeg snakket med på utestedet ikke er tillatt til å utstede pålegg. Ikke faen vet jeg, men måtte betale bota. Endret 21. juli 2016 av HST1 Lenke til kommentar
Shi Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Fikk en gang pålegg til å forlate sentrum i seks timer fordi jeg solgte ting (som var mine), da jeg kom i diskusjon med en fra kommunen i forhold til løyve. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg fikk en tullesak på meg en gang i fjor, hvor jeg og en kompis (begge over 20) forvekslet hverandres legitimasjon på et utested ved et uhell og ble "kasta" ut og kom i prat med politiet. Forklarte saken for dem, men fikk da et pålegg om å forlate byen i 24 timer noe vi begge fulgte opp. Allikevel, politiet ringte meg for å ha et avhør og jeg forklarte det samme som sist. Endte opp med et brev fra statens innkrevingssentral og en bot på 2000 kr, dummeste sak jeg har vært borti. Snakket forsåvidt videre med en dame (politisjef e.l) som mente at politimannen jeg snakket med på utestedet ikke er tillatt til å utstede pålegg. Ikke faen vet jeg, men måtte betale bota. I mine yngre dager fikk jeg også en urimelig bot fra en overivrig hykler. De baserer seg på at du som (antagelig ung) ikke skal tørre å ta kampen og bare betale. Men om vi hadde påklaget boten hadde den nok forsvunnet på et blunk. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Politiadvokaten kan se dette, men det er lite sannsynlig at det vil bli tatt opp i saken av eget tiltak fra påtalemyndighetens side. Dersom du derimot prøver å fremstille deg selv som en uskyldsren person som aldri har kommet i klammeri med loven noensinne kan det bli aktuelt å ta det opp som motbevis. 2 Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Politiadvokaten kan se dette, men det er lite sannsynlig at det vil bli tatt opp i saken av eget tiltak fra påtalemyndighetens side. Dersom du derimot prøver å fremstille deg selv som en uskyldsren person som aldri har kommet i klammeri med loven noensinne kan det bli aktuelt å ta det opp som motbevis. Vil tilføye at en slik loggføring i utgangspuktet ikke er å regne som et dokument i saken! Loggen fra dette systemet må i såfall inntas som et saksdokument, noe som gjøres svært sjeldent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå