Gå til innhold

Hvilken utdannelse anbefaler dere?

fjernto

Anbefalte innlegg

Jeg søkte vernepleier, men kom ikke inn. Jeg står så langt nede på ventelisten, at jeg dessverre, er overbevist, om at jeg ikke kommer inn. Har ikke lyst å "kaste" bort ett år, med å jobbe 2-4 dager på matvarebutikk. Jeg har lyst å få meg en utdannelse, og alderen tatt i betraktning, så er det virkelig på tide. Jeg veit ikke hvorfor jeg hadde lyst til å bli vernepleier, heller. Jeg har aldri prøvd det, har bare lest en del om det, og syntes å jobbe med utviklingshemmede personer, virket spennende. Samtidig har jeg, som sagt aldri prøvd det før, så jeg, kan jo ikke vite, om det hadde vært "drømmejobben". Vurderer nå, årstudium i friluftsliv, for og få 2 tilleggspoeng til neste år, for å forsøke å komme inn på vernepleier, da. Det andre jeg vurderer er bachelor i prosessteknologi, eller noe annet, som fører til en jobb i oljebransjen. Jeg veit at oljebransjen går dårlig for tiden, og at mange blir sagt opp, men det kan kanskje snu igjen? Er det risikabelt å ta bachelor i noe olje relatert, risikerer jeg å ha 200 000 kroner i studielån, og ingen jobb, etter endt utdannelse? Hvilket studie anbefaler dere? 

Endret av fjernto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk jobb i helsesektoren i kommunen din, mange kommuner skriker enda etter mannlige (antar du er mann) ansatte, mye man kan gjøre der uten å ha utdannelse. Det er verdt å se om du virkelig liker det om du er så usikker. Du kan ta ett par enkle vgs fag som privatist. Samfunnsfag, gym, naturfag, geografi etc. er greie karakterer å få opp om man leser litt du trenger absolutt ikke lese ekstremt mye for disse fagene om man jobber effektivt.

Det vil alltid trenges oljearbeidere nå kan kanskje være et godt tidspunkt hvem vet hva som er verdensøkonomien i 2019 gitt dagens politiske situasjon (IS, USA, Tyrkia, Russland  etc) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...