Gå til innhold

Erfaringer fra Voll Studentby?

Anbefalte innlegg

Jeg er en 19 år gammel jente, skal flytte til Trondheim om et par uker og har skrevet kontrakt med Voll Studentby. Har noen erfaringer fra å bo der, eller kjenner noen? Har lest litt på en tråd her inne om Voll, men den er fra 2008, regner med at noe kan ha endret seg siden den tid? Brutal ærlighet er fint, greit å vite hva man går til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også fått tilbud om hybel fra Voll, men har ikke takket ja enda. Venter fortsatt på svar fra SiT, da jeg skal studere på Gløshaugen(siv.ing) og er et stykke å gå fra Voll. Har en kompis som bodde og skal fortsatt bo der. Han forteller at det er ganske greit å bo der. Han skal bo nå i de nye boligene med bl.a projektor i stua osv. Har selv fått tilbud om hybel på de litt ¨gamle¨. Så får se om jeg skal takke ja eller nei.

Hva slags hybel er det du har fått og hva skal du studere hvis jeg får lov til å spørre?

Lenke til kommentar

Har også fått tilbud på Voll, men og i det gamle bygget. Skal studere på gløs. Veldig usikker på om jeg skal takke ja eller ikke. Største ulempen for min del er at man binder seg fast i ett år uten mulighet til oppsigelse.

Noen flere med erfaring? 

Å binde seg i minst 1 år er helt vanlig, er tross alt om våren det kommer ledige student leiligheter uansett.

Lenke til kommentar

Har også fått tilbud om hybel fra Voll, men har ikke takket ja enda. Venter fortsatt på svar fra SiT, da jeg skal studere på Gløshaugen(siv.ing) og er et stykke å gå fra Voll. Har en kompis som bodde og skal fortsatt bo der. Han forteller at det er ganske greit å bo der. Han skal bo nå i de nye boligene med bl.a projektor i stua osv. Har selv fått tilbud om hybel på de litt ¨gamle¨. Så får se om jeg skal takke ja eller nei.

Hva slags hybel er det du har fått og hva skal du studere hvis jeg får lov til å spørre?

Jeg skal bo i 7 mannskollektiv og studere sosialantropologi på Dragvoll. Jeg er ikke sikker på om det er "gammelt" eller "nytt", men jeg er ikke så kresen akkurat nå, bare fornøyd med å ha tak over hodet, så kan jeg lete etter noe bedre til neste år om jeg ikke er fornøyd! 

Lenke til kommentar

Har hørt mye dårlig om Voll så er spent på hvordan jeg kommer til å ha det der selv. Jeg vet at det gamle bygget er....gammel. Og at folk har snakket litt om veggdyr og slik. Det bryr jeg meg ikke om fordi de har sikkert ordnet opp i det nå....i 2016.

SiT er litt kresen når det gjelder søkere. De har veldig lite leiligheter for enslige og de som sa at jeg kunne søke meg på parleiligheter tok feil. Det er vel den eneste grunnen til at jeg valgte Voll/Frost. Har hørt at hun som sitter i resepsjonen er sur og ubehjelpelig. Jeg ser ikke frem mot det, nei.

Det er sikkert ikke heis der, så blir vel gøy å slite seg opp noen etasjer av seg selv :p. Hadde veldig lyst på Camp Trondheim, men de er jo sinnsykt dyre, men sinnsykt FINE.

Jeg ble fortalt at Voll er usentralt, dyrt, gammel, nedslitt, ikke verdt det. Men her er jeg, leietaker for et år. Jippi!

Så ja! De som har erfaring og tips og triks kan gjerne legge det ut her. Takk OP for at du gjenoppretter Voll-saken igjen :)

Endret av skyblue08
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...