Skurupu Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Så grensen er flytende, som jeg trudde. Men enda viktigere: Hvem bryr seg? Hva er poenget med å nevne dettte? Endret 21. juli 2016 av Skurupu Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 "All behaviors and experiences you endure until the age of 25 have potential to impact your developing brain." "Although brain development is subject to significant individual variation, most experts suggest that the brain is fully developed by age 25. For some people, brain development may be complete prior to age 25, while for others it may end after age 25. The mid-20s or “25” is just an average age given as checkpoint for when the brain has likely become mature." Man når toppen når man er ca 25 år. Deretter går det uansett nedover med de kognitive evnene, så det eneste fornuftige poenget med det du sier må være at dersom man er feks. 35 år så kan man fint være sammen med ei på 20 år. De har begge hjerner som avviker fra "fully developed". Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Poernget var at det muligens ikke er så givende som man kan tro å være sammen med folk som er ca 20 når man selv er 30+. Jeg fester stadig med 20-åringer, men de er ikke så givende å prate med eller være med på ukedager. Forsåvidt ikke noe galt med aldersforskjellen nevnt i OP så lenge de to parter går godt overens. Endret 21. juli 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Det kommer mer ann på hvem disse 20-åringene er, enn at de er 20-åringer. Jeg har en lillebror som er 20, og hans veninner har jeg aldri sett på som kjærestemateriale, da de er for barnslige. Det kan ha noe med at nordmenn er født med puter under armene, som holder dem tilbake i årevis før de går inn i voksenlivet. Da jeg flyttet utenlands la jeg merke til hvor mye mer voksent alle unge oppfører seg. De må ta vare på seg selv, fordi det er ingen andre som gjør det for dem. De fleste mennesker har lyst til å forbli unge og ansvarsløse. Men en dag kommer livet å biter deg i ræva. I Norge skjer det bare alt for sent. PS: Dette er bare mine meninger, ikke underbygget av noe annet enn anekdotisk bevis. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hver sin smak. Hjernen er ikke ferdig modnet før folk er 25 år, så hvis man vil være i forhold med noen som ikke er fult utviklet så værsågod. Hver sin smak, ja. Jeg har møtt på barn (12-16 år) som er mer reflekterte og mye smartere enn 40 åringer jeg har pratet med. Så hva hjelper det med "fult utviklet" person, om han/hun er dum som en stokk? Det er sant at de fleste 20 åringer vil fortsatt forandre seg. De vil forandre litt på musikk smaken. Prioriteter (mindre festing, mer ansvar for familien osv). Men det er vel noe ein kan leve med? Og igjen, her er det sååå mange unntak fra "regelen". Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Jeg var sammen med ei som var yngre enn meg. Etter noen år var hun så forandret at det ikke var til å leve med. Ved 25-30 så er det mer "what you see is what you get". Unge damer kan formes i langt større grad, men dersom foreldrene har gjort en dårlig innsats mtp oppdragelse, har man en omfattende tålmodighetsprøve foran seg. Dealbreaker for meg er som regel musikksmak. Jeg takler ikke den musikken som folk flest hører på. Endret 21. juli 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Ja, det er et enormt stort pluss at hun ikke er klar for barn enda. Jo eldre man blir, desto vanskeligere blir det å finne noen som ikke vil ha barn. Kvinner på min egen alder har enten barn fra før, eller så er de på jakt etter en mann som kan gi det til dem. Nå er jeg bikket 30, og det blir mer og mer klart for meg at jeg kommer til å forbli barnløs resten av livet. Jeg er rett og slett for egoistisk til å ha ansvar for et annet menneske på den måten. Hver sin smak. Hjernen er ikke ferdig modnet før folk er 25 år, så hvis man vil være i forhold med noen som ikke er fult utviklet så værsågod.Dette er bare tull.Aldri si aldri Jeg er en veldig "ungdomslig kar". Jeg kan sette pris på festing, dataspill og prokrastinering. Jeg har alltid sett for meg å få barn men har bare vært "stefar" i lengre forhold fordi det tok lang tid før jeg fant ei jente jeg for første gang følte var "god nok" til å få barn sammen med. Jeg ble ekte far for første gang i en alder av 33 Det har vært og er en jævlig tøff tilvenning med baby for første gang men det er stort sett verdt det Evigheter siden sist jeg fikk en lørdagskveld for meg selv med cheesdoodles og civilization men sånn blir det vel bare To the point- alder som Ts ser for seg trenger ikke å bety noe. Det kommer helt an på interesser. Om du tenker jobb og hun aldri har opplevd annet enn lekser og skole så vil muligens hennes personlighet endres og modnes kraftig når hun slutter på skole og begynner på "det virkelige liv". Når jeg datet traff jeg noen jenter i begynnelsen av 20-åra. Jeg merka fort at de var et helt annet sted i livet enn meg så jeg slutta å gå ut med den aldersgruppen. Jeg var i et lengre forhold meg ei 10 år eldre enn meg og hun koste seg stort med nrk på lørdagskvelden og passet vel bedre til fattern enn meg. Uansett liker vel jenter stort sett eldre gutter som kan tiltre som ekstra-pappa så go for it. Ingenting er verre enn å kaste bort en god partner Edit... Føkkings autokorrekt... Endret 21. juli 2016 av Invader Zim Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Minumum alder på dama = egen alder/2 + 7 Dette memet må dø. Dette er helt tilfeldige tall som ikke har rot i noe som helst av fornuft og logikk. Det er mange forhold som bryter denne "regelen" som fungerer utmerket bra. Hvorfor akkurat pluss sju, forresten? Hvorfor ikke pluss seks eller åtte? Disse tallene virker litt tilfeldige, men når man regner på noen eksempler virker det ikke så dumt. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Dette memet må dø. Dette er helt tilfeldige tall som ikke har rot i noe som helst av fornuft og logikk. Det er mange forhold som bryter denne "regelen" som fungerer utmerket bra. Hvorfor akkurat pluss sju, forresten? Hvorfor ikke pluss seks eller åtte? Det skal være +8, ikke +7. Fordi, ved 16 år blir formelen: 16/2+8 = 16. Hvis en 16-åring har sex med en 15-åring, vil det i veldig mange tilfeller bli konkludert med at disse to er jevnbyrdige i utvikling. Endret 21. juli 2016 av oscrue10 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Da jeg var 28 hadde jeg en kjæreste på 18. Det var 9 år og ca 8 måneder mellom oss i alder, men det var ikke avstanden i alder som gjorde at det tok slutt, men den geografiske avstanden. Hun bodde i San Fransisco og Hong Kong, mens jeg bodde i London og Norge. Nå er jeg gift med en dame som er 7 år yngre enn meg, og vi er sammen på tiende året. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Driter litt i alder. Men jeg bryr meg om personens erfaringer og holdninger. Vis man ser på yngre mennesker så mangler de ofte samfunnsforståelse, eller har vrangforestillinger på hvordan ting henger sammen. Det gidder jeg ikke. Ellers kan de gjerne være 15år eldre enn meg for alt jeg bryr meg. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Mange godt voksne som virker "helt lost" også. Det er så individuelt at man bør være forsiktig med å vektlegge alderen for mye. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Poenget er ikke alderen i seg selv, men sannsynligheten for at det blir store mentale endringer etter at forholdet er initialisert. Dersom man er 25 år og går inn i et forhold med ei på 18 er det ikke sikkert at man er kompatibel lenger i det hun rundet 25 år. Endret 22. juli 2016 av BadCat 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Driter litt i alder. Men jeg bryr meg om personens erfaringer og holdninger. Vis man ser på yngre mennesker så mangler de ofte samfunnsforståelse, eller har vrangforestillinger på hvordan ting henger sammen. Det gidder jeg ikke. Ellers kan de gjerne være 15år eldre enn meg for alt jeg bryr meg. De fleste har vrangforestillinger. Svært få forstår penger og demokrati feks, men dette gjelder alle aldre pga vranglære og inndoktrinering fra første dag. Endret 23. juli 2016 av BadCat Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Hver sin smak. Hjernen er ikke ferdig modnet før folk er 25 år, så hvis man vil være i forhold med noen som ikke er fult utviklet så værsågod. Er vel ingen som blir i lag med en jente på 22 år fordi hun er så reflekert og god samtalepartner haha Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Jeg er 38 og dama er 24. Høres jo ikke ut som om det vil funke, men jeg er barnslig og hu liker voksne menn som, i tillegg til å være barnslig, er trygg på seg selv og vet å sette pris på en jente. Om det vil vare resten av livet? Who cares. Kose seg så lenge det varer. (det hjelper kanskje litt at jeg ikke ser ut som om jeg er 38, de fleste tipper 26-28). Det rareste for meg er at foreldrene hennes bare er 6 år eldre enn meg, men de synes ikke det er noe rart i det hele tatt Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Linni Meister (straks 31 år) er sammen med en fyr på 19. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Jeg har gitt opp damer. Drar 5-6 damer i timen når jeg danser på helg og det er gøy, men det er så langt jeg er villig til å la det gå. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Alder har lite å si, men det viktigste er at det er på ca samme sted i livet, hvis hun er student og du jobber f.eks så er det lurt å ta i betraktning at situasjoner ofte endrer seg ved endringer i livet, altså fra å være elev til student, fra å være student til arbeidstaker osv Kjæresten min (hun) er 4 år eldre enn meg, men vi er eldre enn deg også da Anonymous poster hash: af18a...7d6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå