Mann288 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Hei! Jeg bare lurte på om det er noen her som kan gi meg noen råd angående aldersforskjell i kjæresteforhold. Jeg er 28 år gammel og har begynt å snakke en del med en jente som er 22 år. Jeg liker hun og det virker som hun liker meg også. Hun vet ikke hvor gammel jeg er. Jeg bare lurer på om det er stor aldersforskjell og om hun vil syns det er stor aldersforskjell? Håper noen her har noen råd. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Minumum alder på dama = egen alder/2 + 7 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Nei, det er ikke en stor aldersforskjell vil jeg si, dere er omtrentlig samme sted i livet, med mindre du er helt klar for hus, hund og Volvo . Forhold hvor mannen er eldre er svært vanlig, tror ikke hun vil ha noe problemer med aldersforskjellen. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Det er ingenting som heter "for stor aldersforskjell".1. Sørg at hun er lovlig. Dvs, 16 eller eldre her i landet. 2. Det skal vare frivillig fra begge side. 3. Så lenge dere passer til kvarandre, har det bra sammen og vil vare sammen... ingen andre i verden skal ha noe å si på det! Ok da, frem til hun er 18 har foreldre litt å si. Men det er dere to det kommer ann på! Jeg kjenner flere par med ca 10-15 år i aldersforskjell. I noen er mann eldre, mens i andre er det kvinne som er eldre. De yngste er 16-29 og de eldste er 40-51. Og alt i mellom. De har det fantastisk godt sammen, om jeg bedømmer utenfra. Hva HUN syns, må du spørre ho om. Noen jenter liker jemnaldrede. Noen liker litt eldre (1-3 år), mens andre liker mye eldre (10-20 år). Kan hende hun syns du er for ung for ho? Vet aldri... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Det der er jo ingen aldersforskjell. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Hadde mange på den alderen når jeg var 28. Er vel en helt normal aldersforskjell? Nåværende kjæreste er 22 og jeg er 31. Fungerer veldig bra. Eneste "problemet" er vel at jeg ikke alltid føler at jeg kan snakke med henne om dype ting som interesserer meg, men tror ikke det nødvendigvis har med alder å gjøre. Hun jeg datet før dette var 21 og hadde overraskende god innsikt innen politikk og samfunn. Har også eldre venninner som jeg ikke føler er spesielt dype og reflekterte. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Kan forresten legge til at hun på 21 hadde en ting for eldre menn. Hadde angivelig problem med å tenne på menn (gutter) på egen alder. Datet konsekvent menn som var 8-10 år eldre. Sist jeg hørte holdt hun på med en på 28 som visst nok var i yngste laget. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Det er ingenting som heter "for stor aldersforskjell". 1. Sørg at hun er lovlig. Dvs, 16 eller eldre her i landet. 2. Det skal vare frivillig fra begge side. 3. Så lenge dere passer til kvarandre, har det bra sammen og vil vare sammen... ingen andre i verden skal ha noe å si på det! Ok da, frem til hun er 18 har foreldre litt å si. Men det er dere to det kommer ann på! Jeg kjenner flere par med ca 10-15 år i aldersforskjell. I noen er mann eldre, mens i andre er det kvinne som er eldre. De yngste er 16-29 og de eldste er 40-51. Og alt i mellom. De har det fantastisk godt sammen, om jeg bedømmer utenfra. Hva HUN syns, må du spørre ho om. Noen jenter liker jemnaldrede. Noen liker litt eldre (1-3 år), mens andre liker mye eldre (10-20 år). Kan hende hun syns du er for ung for ho? Vet aldri... Noen bryr seg om hva venner, slektninger og andre tenker om dette, og mange vil mene at 16 og 29 er en kjempeforskjell og nesten litt pedofilt (ja, jeg vet at det ikke går under pedofili i ordets rette forstand). Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Hadde mange på den alderen når jeg var 28. Er vel en helt normal aldersforskjell? Nåværende kjæreste er 22 og jeg er 31. Fungerer veldig bra. Eneste "problemet" er vel at jeg ikke alltid føler at jeg kan snakke med henne om dype ting som interesserer meg, men tror ikke det nødvendigvis har med alder å gjøre. Hun jeg datet før dette var 21 og hadde overraskende god innsikt innen politikk og samfunn. Har også eldre venninner som jeg ikke føler er spesielt dype og reflekterte. Hvis du synes hun hadde god innsikt så kan det tenkes at dere begge har særdeles dårlig innsikt, spesielt om dere henter opplysninger fra mainstream media. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg er 27. Dama er 22. Vi funker fint Da vi møttes - hun var 17 og jeg 22 - da var det noen som synes det var rart, men med en gang hun bikket 19 var det ikke lenger noen som tenkte over det. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Minumum alder på dama = egen alder/2 + 7 Dette memet må dø. Dette er helt tilfeldige tall som ikke har rot i noe som helst av fornuft og logikk. Det er mange forhold som bryter denne "regelen" som fungerer utmerket bra. Hvorfor akkurat pluss sju, forresten? Hvorfor ikke pluss seks eller åtte? 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Merker forøvrig at jo eldre jeg blir, jo større er aldersforskjellen på damene som er interesserte. Nå er jeg 35 og har interessenter mest i alderen 25-30. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Jeg er 30, og dama er 19. Det er helt fantastisk å ha en ung kjæreste. Anbefales! De eneste som dømmer oss (les: dømmer meg) er folk som ikke kjenner oss. Og slike menneskers meninger er lette å avfeie. Jeg bryr meg ikke. Kan ikke skjønne annet enn at det må være misunnelse, for hvem er det som ikke har lyst på en ung og vakker kvinne? Endret 21. juli 2016 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hver sin smak. Hjernen er ikke ferdig modnet før folk er 25 år, så hvis man vil være i forhold med noen som ikke er fult utviklet så værsågod. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Null problem, da dere begge er voksne. Alderforskjell blir først et problem hvis for eksempel jenta er 15-16 år, mens gutten er godt over 20 år. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Dette memet må dø. Dette er helt tilfeldige tall som ikke har rot i noe som helst av fornuft og logikk. Det er mange forhold som bryter denne "regelen" som fungerer utmerket bra. Hvorfor akkurat pluss sju, forresten? Hvorfor ikke pluss seks eller åtte? Det skal være +8, ikke +7. Fordi, ved 16 år blir formelen: 16/2+8 = 16. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hadde mange på den alderen når jeg var 28. Er vel en helt normal aldersforskjell? Nåværende kjæreste er 22 og jeg er 31. Fungerer veldig bra. Eneste "problemet" er vel at jeg ikke alltid føler at jeg kan snakke med henne om dype ting som interesserer meg, men tror ikke det nødvendigvis har med alder å gjøre. Hun jeg datet før dette var 21 og hadde overraskende god innsikt innen politikk og samfunn. Har også eldre venninner som jeg ikke føler er spesielt dype og reflekterte. Hvis du synes hun hadde god innsikt så kan det tenkes at dere begge har særdeles dårlig innsikt, spesielt om dere henter opplysninger fra mainstream media. Og du har sikkert ekstremt god innsikt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg er 30, og dama er 19. Det er helt fantastisk å ha en ung kjæreste. Anbefales! De eneste som dømmer oss (les: dømmer meg) er folk som ikke kjenner oss. Og slike menneskers meninger er lette å avfeie. Jeg bryr meg ikke. Kan ikke skjønne annet enn at det må være misunnelse, for hvem er det som ikke har lyst på en ung og vakker kvinne? Interessant. Jeg er noe av samme oppfatning. Det er vitaliserende med en ung kjæreste. Bortsett fra at jenter flest er mest attraktive i ung alder, så passer det også meg fint ettersom jeg har NULL ønske om barn eller å slå meg til ro. De fleste på min alder jakter etter THE ONE og vil etablere seg med et kjedelig A4 liv og barn. Gjesp. Derfor passer det meg utmerket med yngre jenter som ikke enda er klar for A4 livet. Kanskje er jeg også klar for det innen jeg er 40. PS: Jeg dømmer ikke, men, jeg hadde nok opplevd en jente på 19 som for ung for min del. Har selv inntrykk av at mye skjer med en jente bare fra hun er 18-19 frem til hun er 21-22. Man har gjerne flyttet hjemmefra, begynt på studier og gjort litt mer erfaringer som voksen. Men det var uansett en liten avsporing. Bra det fungerer for dere! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Ja, det er et enormt stort pluss at hun ikke er klar for barn enda. Jo eldre man blir, desto vanskeligere blir det å finne noen som ikke vil ha barn. Kvinner på min egen alder har enten barn fra før, eller så er de på jakt etter en mann som kan gi det til dem. Nå er jeg bikket 30, og det blir mer og mer klart for meg at jeg kommer til å forbli barnløs resten av livet. Jeg er rett og slett for egoistisk til å ha ansvar for et annet menneske på den måten. Hver sin smak. Hjernen er ikke ferdig modnet før folk er 25 år, så hvis man vil være i forhold med noen som ikke er fult utviklet så værsågod. Dette er bare tull. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 "All behaviors and experiences you endure until the age of 25 have potential to impact your developing brain." "Although brain development is subject to significant individual variation, most experts suggest that the brain is fully developed by age 25. For some people, brain development may be complete prior to age 25, while for others it may end after age 25. The mid-20s or “25” is just an average age given as checkpoint for when the brain has likely become mature." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå