Gå til innhold

Tvillingkorttest i Telenors nett?

Anbefalte innlegg

Kan tvillingkort brukes som datatvilling i Telenors nett?

Svaret er offisielt nei, men jeg mener det er kanskje et ja. Dette bygger jeg på en test på Telios abonnementet avslørte at svaret er "ja, hvis viderekobling ved opptatt er slått av.

Jeg oppdaget at jeg kan halvere mobilregningen ved å bytte til Hello. De tar kr 50/mnd for datatvilling, og kr 0/mnd for vanlig tvilling (+etablering). M.a.o er det kjekt om vanlig tvilling fungerer til data. Er det noen her som har tvillingkort i Telenors nett (fortrinnsvis Hello, men jeg antar at det vil være det samme for alle i telenors nett) som kan gjøre en liten test?

Eller kanskje noen allerede sitter på svaret slik at man slipper å teste?

Testen er:

1) På hovedtelefonen: Deaktiver "viderekobling ved opptatt" og "viderekobling ved ikke svar" hvis du har noen av disse aktive

2) Sett tvillingkortet i en pc eller pad

3) Sjekk at pc'n eller padden er på nett med mobildata

4) Ring en venn fra hovedtelefonen, la samtalen var i minst et minutt, for å sjekke at utgående samtaler fungerer

5) Få noen til å ringe deg. La hovedmobilen ringe i minst 20 sekunder før du svarer for å sjekke at ikke mobilsvar plukker opp. Besvar telefonen og la samtalen var i minst et minutt for å sjekke at det ikke brytes.

6) Reaktiver viderekoblingene du slo av i 1) slik at mobilen din ikke endrer oppførsel av at du har vært snill og testet dette.

Forventet oppførsel dersom man ikke skrur av viderekoblingene er at hovedmobilen vil ringe i 3-5 sekunder i 6) før innringer settes til mobilsvar. Man vil ikke kunne besvare innkommende anrop mens tvillingkortet benyttes datatvilling. Mens med "viderekobling ved opptatt" deaktivert og "viderekobling ved ikke svar" deaktivert eller satt til en ikke altfor kort tid håper jeg hovedtelefonen er upåvirket av hva tvillingen brukes til.

Noen som har mulighet og vilje til å teste dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...