NearUchiha Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Noen ganger mens jeg spiller Fallout New Vegas så fryser PCen, lager en rar durelyd og monitor får ikke noe signal etter første restart, men slår seg på igjen etter jeg tok ut HDMI kabelen og blåste på den på begge ender, plugga de inn igjen og restarta den igjen for andre gang. Jeg vet ikke om både frysingen/dure lyden og det at monitoren ikke får noe signal etter første restart henger sammen, jeg husker ikke helt om begge tingene skjedde forrige gangen frysingen/dure lyden kom mens jeg spilte FalloutNV, jeg er ganske sikker på det, men jeg er i alle fall helt sikker på at monitoren noen ganger får problemer med å få noe signal etter jeg prøver å restarte PCen, så jeg vet ikke om det er der frysingen/dure lyd problemet mens jeg spiller kommer av. I Device Manager er det ikke noe spørsmålstegn eller utropstegn ved siden av noen av de forskjellige PC komponentene og i Windows Update er det ikke noe som trenger å oppdateres ser det ut som. PC info: Vet ikke helt om alt nødvendig står der, grafikk kortet mitt er Nvidia Geforce GTX 970, si ifra om dere trenger mer info. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg har omtrentlig samme maskin. Enkelte spill fryser og lager den durelyden du beskriver om jeg har noe koblet i USB foruten mus/tastatur. Som f.eks at jeg lader telefonen eller en x360 kontroll. Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Ok, prøvde å ta ut USB harddisken som var plugget i og kjørte Fallout New Vegas igjen så bare mus og tastatur er plugget i, men så skjedde det samme igjen, spillet frøs og det kom en rar durelyd, en litt annerledes durelyd enn forrige gang, men fikk restarta den greit. Jeg bruker en trådløs USB mus også men det burde vel gå bra? Endret 22. juli 2016 av NearUchiha Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 Samme feilen skjedde enda en gang, denne gangen etter frysingen/dure lyder så restarta PCen automatisk etterpå men uten å få noe signal på monitoren før jeg restarta den manuelt igjen. Kan det være et virus eller noe? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Kan være så mangt. Ustabil strømforsyning. Overoppheting etc. Last ned hwmonitor og sjekk når du spiller om du ser noen høye temps (90+) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Skal ikke garantere 100% at det er det som skjer her, men det lukter litt av en kjøler som synger på siste verset, enten på prosessor eller skjermkort. Den gode nyheten er at ingenting trolig er skadet enda. Den dårlige er at du må montere ny kjøler. At du får signal etter å ha blåst på ting osv. skyldes trolig at ting har blitt kalde nok til å starte igjen mens du holdt på. Prøv å bare vente en stund neste gang. Endret 23. juli 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2016 xClaymanx: Ser ingen så høye tempraturer når jeg spiller. Samme frysing og durelyd skjedde også når jeg så på en .mkv video, ser ikke noen så høye tempraturer når jeg spiller av en .mkv video heller. Isbilen: Monitoren fikk signal igjen etter jeg restarta PCen manuelt med en gang etter at monitoren ikke fikk noe signal etter auto-restarten som PCen gjorde. Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2016 Er det noen måte jeg kan være 100% sikker på om det er en dårlig kjøler som må byttes? Vil helst ikke bruke penger på det om jeg ikke er 100% sikker på at det er feilen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Forresten, når jeg tenker meg om er det jo Bethesda vi snakker om... Jeg ville sett om feilen oppsto i andre programmer eller spill. 3DMark? Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Det må være noe alvorlig feil med PCen også, nå vil den ikke få noe signal på monitoren uansett hvor mange ganger jeg restarter den manuelt. D: Istad ville den ikke få noe signal med en gang etter den frøs og jeg restarta den manuelt heller. Veldig ustabilt. Edit: Der fikk den endelig signal på monitor. Endret 23. juli 2016 av NearUchiha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå