donjon Skrevet 20. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2016 Hei, kjøpte i dag en laptop hos Elkjøp som har stått som demomaskin i butikken. Maskina har Windows 10 Home installert, men kjører en demoversjon/butikkoppsett. Selgeren spurte om de skulle kjøre re-installasjon av Windows, eller om jeg ville gjøre det selv. På grunn av at vi skulle kjøre langt sa jeg at jeg kunne gjøre det. Jeg trodde det bare var å gå på Start->Innstillinger->Oppdatering og sikkerhet->Gjenoppretting og gjenopprette med clean install. Når jeg prøver det flimrer skjermen, vifta kjører opp på fullt noen sekunder og så blir skjermen svart. Sånn blir den stående. For å få liv igjen må jeg slå av ved å holde inne power-knappen noen sekunder, og så starte igjen. Da er maskina tilbake i butikkmodus. Aner at den brukeren som Windows er logga på (uten passord) ikke har rettigheter til å gjenopprette Windows, og det ville jo være rart om hvem som helst av kunder som fikler med maskina i butikken kunne starte en gjenoppretting. Så; er det noen måte å få gjort dette selv på, eller må jeg tilbake til butikken? Å dra tilbake til butikken er ikke gunstig siden vi nå er langt unna på ferie og PCen skal tilbake hit når den fungerer. -donjon Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2016 Her står det en del om fremgangsmåte, og passord. http://www.thewindowsclub.com/retail-demo-mode-windows-10 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2016 Har ikke den laptopen en recovery funksjon slik at du kan gjenopprette den til slik den var da den kom fra fabrikken? Eller vil ikke det funke i denne situasjonen. Jeg har aldri hatt en demo PC. Lenke til kommentar
donjon Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2016 Takker for tipset om Retail Demo Mode og tilhørende passord (trs10). Det løste seg ved at jeg byttet bruker fra demo-brukeren som vanligvis kjører i butikken til Retail Demo-brukeren, som har admin-rettigheter. Opprettet så min egen admin-bruker. Dermed var det bare å kjøre i gang gjenoppretting av Windows. Det er mulig gjenopprettinga egentlig kan gjøres fra den demo-brukeren også, for skjermen gikk langvarig i svart på samme måte også da jeg starta gjenopprettinga fra egen admin-bruker. Jeg trodde det var noe feil, men bare jeg venta lenge nok (20 min?) så ordna det seg. Takker igjen! -donjon Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2016 Bra det løste seg. En clean install ville også løst problemet, men du trengte ikke å gå så grundig til verks denne gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå