johome Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Har ikke erfaring med g7. Siden du nevner Panasonic , samt filme i HD bør du sjekke hva nyeste GX85 ( som filmer 4K ) er god for. Det er den eneste kameraet til Panasonic som kommer med 5 akse IBIS GX8 vs GX85 Minus for å ikke være værtettet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Stabilisering er forholdsvis lett å gjøre i etterbehandling, så her kan man helt klart velge mellom å betale ekstra for å få det i kameraet og slippe litt etterarbeid. Smak og behag. Pris eller merarbeid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Eneste jeg stusset litt på ved pentaxen er at jeg så litt på video samples på YouTube. Og ble veldig skuffa over kvalitet på filmene? Jeg kjører sammen med noen som driver og lager og redigerer filmer også fra kjøringen så hadde vært greit om noen av klippene kunne vært brukt der. Det stemmer, den er ikke helt topp til video. Ingen kamera er perfekt til alt og dette er en liten ulempe med Pentaxen. Ikke stor, men liten. Noen tester klager på at den mangler 60p i fullHD oppløsning så man kan kjøre 2x slow motion på action-filming, men det synes ikke jeg er noen stor ulempe. 30p fungerer helt fint til normale opptak. Kontinuerlig autofokus i videomodus er et tveegget sverd. De som har det sliter ofte med at fokusen "jager" frem og tilbake. Pentax har valgt å ikke ha kontinuerlig autofokus i videomodusen, men manuell (man må trykke AF-knappen for å re-fokusere). Det gir noen fordeler og noen ulemper. Den manuelle refokuseringingen får litt blandede tilbakemeldinger. Generelt rapporteres det at at den fungerer tregt i innelys men fint i dagslys. Som sagt, ingen kamera er perfekt til alt. Her vil jeg foreslå å teste ut om du synes K-S2 er bra nok på video for ditt bruk. Blir du misfornøyd er nok uansett det beste valget å kjøpe et kamera dedikert til video. For snøscooter action-videoer er det jo nærliggende å anbefale et action-videokamera som tåler snø/vann og røff behandling. En Gopro-variant, Countour, Sony action cam, SJcam, Panasonic eller lignende. Endret 24. august 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Ser du lurer på Panasonic G7, jeg har det og er ganske fornøyd med kameraet. Det er formidabelt innen video og 4K, men jeg bruker det kun til å ta bilder med. For det meste med telezoom(Panasonic 100-400mm) og det er et bra kamera til et slikt formål med bra grep for et litt tyngre objektiv samt at det har DFD fokus som gjør at det er helt greit for å ta bilder av bevegelige objekter. Tok bilder av Ørn i flukt her om dagen og autofokusen låste seg på fuglen umiddelbart slik at jeg fikk skarpe bilder. Her er en artikkel som sammenligner G7 og GX80 med positive og negative sider for begge kameraene: http://mirrorlesscomparison.com/panasonic-vs-panasonic/gx85-vs-g7/ Endret 27. august 2016 av tflovik Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Sjekk bruktmarkedet for Nikon sin 7***-serie. De er værtettet, og kan love deg at de tåler ekstremt mye vær. Største utfordringen du vil få er dugg, fukt i objektiver og liten batterikapasitet i kulden. En brødpose og gummistrikk på linsen hjelper deg langt på vei. Lenke til kommentar
xileh Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Lenge siden jeg oppdaterte her nå. Valget falt på et GH4 fra Panasonic. Ble en god del over budsjett, men satser på å ha dette kamera noen år nå. Vet GH5 kommer, men fikk en god deal på GH4 med 14-140 linse som jeg slo til på. Ang det trikset Krist81 skriver med pose og strikk på linsen kan vel være lurt og ta med seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå