Corp Por Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Slik det er definert i loven i dag er dama di voldtatt..........Nei, voldtekt krever at hun var ute av stand til å gjøre fysisk motstand, eller at det ble brukt vold eller trusler. Det har ikke TS beskrevet. Straffbart er det imidlertid uansett, som seksuell handling uten samtykke. "Ung mann tilegnet seg seksuelt samvær med bare halvveis samtykke" Synes jeg det overskrifta i VG Til TS. Helt opp til deg hva du aksepterer. Jeg har opplevd at en samboer ble angrepet og voldtatt og det var en veldig vanskelig situasjon over lang tid. Jeg tror din situasjon vil være lettere å leve med å akseptere. Det vil være helt opp til deg hvordan du bedømmer situasjonen rundt og hva du tolererer. Personlig hadde jeg sannsynligvis frydet meg på et vis da dette sannsynligvis kunne ledet til noe positivt. om du ønsker/klarer å se det slik, avhengig av din personlighet så kan dette muligens tyde på at hun er mer seksuelt frisinnet enn du har gitt inntrykk av at du er. Kanskje kunne du også tenke deg å leve i et forhold hvor man også tidvis kan nyte andre? Dersom hun har kommet til deg med denne informasjonen så indikerer jo det at hun følelsesmessig vil ha deg og det er jo det viktige. Dette kan jo potensielt styrke deres forhold og lede til en veldig tilfredsstillende sexliv om dere er de rette personene for det Lenke til kommentar
Strato Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Sorry kompis, men dama de har vært utro. Det suger! Om du er i stand til å tilgi det så er det stort av deg. Jeg mener at man alltid har rett på en ny sjanse, med unntak av utroskap. Er man utro har man ikke rett på noen ting. Men man kan selvfølgelig være så heldig at man blir tilgitt på tross av alt. Personlig; Jeg hadde aldri tilgitt utroskap og jeg kommer aldri til å være utro selv. "Det handler om respekt" 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Send dama på dør dersom du er overbevist om at du greier å finne ei som er bedre. Behold dama dersom du tror det er den eneste dama du kan få. 3 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hun var helt knekt og lei seg, livredd for å fortelle det. Hvor lenge etter fortalte hun det og var det en spesifikt grunn for at hun gjorde det? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Tips til deg som føler at du blir manipulert av dama di: Du føler deg manipulert fordi når du er fysisk nær henne, er du på magisk vis enig med henne, mens når du tenker over saken alene, tviler du på hennes troverdighet. Slik fungerer det: Kvinner manipulerer med nærhet. Og menn er ufattelig enkle å manipulere med nærhet. En mann vil beskytte dama si. Og denne følelsen forsterkes når han kan holde rundt henne, kjenne hennes myke hud og feminine kropp mot seg, lukte hennes parfyme - med alle de assosiasjoner som medfølger, og se henne inn i hennes store uskyldige øyne. Hun er jo bare ei lita søt jente. Hun må beskyttes, og ingenting er hennes skyld. Hun var jo ikke egentlig utro. Bare halvveis. Og hun sier jo at jeg kan få pule ei annen jente slik at vi kan legge dette bak oss (rettelse: Slik at hun har noe på deg neste gang fornuften din forteller deg at du ikke kan stole på det ludderet). Dette er en soleklar tendens. Kvinner vet det, og alle kvinner spiller på det (hvor "alle" betyr "majoriteten, og sannsynligvis alle du noen gang kommer til å møte på"). Ei dame som ikke spiller på dette har enten utrolig sterke moralske holdninger, eller er rett og slett ikke intelligent nok til å ha lært seg dynamikken helt fra barnsben av. Hvorfor liker jenter drama? Hvorfor leker jenter med dukker? Fordi de er sosialt manipulative, og utvikler og interesserer seg for strategier for å få andre til å gjøre ting for seg helt fra de er barn. Gutter, på den andre siden, har en større tendens til å leke aksjonsbaserte leker, eller bygger ting. Menn bygger og drifter samfunnet, kvinner manipulerer det. Menns tradisjonelle kognitive dissonans er at vi alle vet at kvinner er manipulative, mens vi alle ønsker oss ei "uskyldig prinsesse" vi kan beskytte. Dermed kjøper vi oss inn i spillet hennes, og spiller vår rolle fordi det føles godt å la seg lure. Så lenge vi kan tro at hun er vår uskyldige prinsesse, opplever vi å ha funnet drømmedama. Så ta den røde pilla, eller sov videre i the matrix. Det er såre enkelt å se gjennom de simple strategiene om man bare vil. Den man må overkomme er seg selv og sin egen fornektelse. Hva bør du gjøre? Tenk over saken, vurder alle faktorer, og trekk en konklusjon - når du ikke er i umiddelbar nærhet av henne. Slå opp med henne over en sms om du må. Hun vil prøve å få deg til å komme til henne. Hun vil ha deg fysisk i nærheten av henne. Hvorfor? Fordi du er sårbar og enklere manipulerbar når du vil beskytte henne på grunn av hennes prosjekterte "sårbarhet". 5 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hva hadde livet vært om vi ikke gjør ting vi angrer på? Fylla har skylda sier man , jeg mener at alle forhold fortjener en sjanse til og at det ikke spiller en enorm rolle om en kvinne gikk til sengs tidlig i et forhold med en annen mann, det er langt verre når man har vært sammen i 10 - 20 år og stoler blindt på hverandre at noe sånt skjer, spesielt om man også har familie og unger. Da er noe alvorlig galt siden kommunikasjonen i forholdet uteble. Men det er ting som tyder på at dette kan være en voldtekt, anbefaler at du tar en prat med henne og sier at du støtter henne med å ta dette videre til politiet. Trekker hun seg der og forandrer mening får du i det minste vite at hun lyver til deg og du kan påpeke dette ( man lyver og gjør ting langt verre når man er unge i forhold og vet ikke helt hvordan man kan berge forholdet ) . Personlig tror jeg at du bør ha hodet klart og tenke nøye gjennom alt et par ganger før du tar dette videre. Støtter opp om dette. Tilgivelse er svært viktig i et forhold. Selvfølgelig er grensene for hva som er tilgivelig individuelt, men det er også først når du står ovenfor en handling som virkelig fornærmer at ens evne til å tilgi settes på prøve. Det er ikke vanskelig å tilgi noe dersom det den andre gjorde galt heller ikke er så viktig for en. Det er ikke så lurt å med en gang hoppe på sin høye hest og håndheve et firkantet sett med påstander og meninger, for hvis begge parter i ett forhold skulle gjøre det ville det nesten konstant bli gnissninger, og forholdet ville etter kort tid stå i fyr og flamme. Alle vil gjøre feil i livet, og før man vet ordet av det er det du som har gjort en eller flere feil som kanskje fornærmer den andre parten minst like mye, da vil en hard behandling av den andres feil kunne slå like hardt tilbake. Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg, som det heter. Om du skulle ende opp med å tilgi det, og det skjer igjen, så er det ikke like lett å si at det bare var en feil, da er det begynnelsen på en tendens. Da vil du stå ovenfor et problem du må ta stilling til, og det vil ikke være lett, men denne gangen står du i alle fall bedre rustet til å vurdere saken da mengden informasjon har fordoblet seg. I tillegg så er det som enkelte andre her sier, på tross av andres for bastante protester, ting som tyder på at det kan være snakk om en straffbar handling, kanskje voldtekt. (Som henrikwl sier er det slett ikke uvanlig at ofre føler skylden ligger hos dem. Alt pga denne forbaskede ukulturen med festing og forståelse for intimgrenser, og hva som er ok, som er lik null. Dog er det sikkert en del som har for liten respekt for hva det faktisk innebærer å bli voldtatt, og bagatelliserer slike handlinger ved å påberope seg det uten at det er sant.) Og hvis så er tilfellet er det ekstra viktig at man tenker seg godt om og trår varsomt, for slike ting kan utarte seg og bli store psykiske problemer. Hvis hun har blitt voldtatt vil det i alle fall ikke være bra om hun blir beskylt for utroskap og dumpet pga det. Så ta gjerne oppfordringen til Malvado om å snakke med henne og nevne politianmeldelse for å se hvordan hun reagerer. Her er det viktig å vite før man handler. Og skulle det vise seg at hun bare har gjort noe hun angrer på, så er det langt fra noen utilgivelig ting. Faktisk, dersom angeren er genuin, og du tilgir henne, kan dere ende opp med å sveises tettere sammen, og forholdet blir styrket av det. Man lærer mest av sine feil og det skader ikke å tilgi. Enten kommer dere tettere sammen, eller så kanskje hun gjør det igjen, men da vet du i alle fall med større sikkerhet at hun ikke er så bra som du trodde. Det er nå det jeg mener i alle fall. 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Komme tettere sammen etter utroskap. Den var ny. 3 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Hehehe, nei faktisk ikke. Det har nok hendt før i tiden også. Ble slik for min tante også, etter at mannen hennes var utro. Det er nok ikke så rart som du kanskje synes det høres ut, men det krever selvsagt en god del av begge parter. Den som var utro må helt og oppriktig angre på handlingen, og den de var utro mot må klare å tilgi og fortsette videre etter det. Utroskap er som regel først å fremst et symptom på at to personer i et forhold har sakte men sikkert beveget seg fra hverandre, til en så stor grad at man søker nærhet hos en annen enn partneren sin. Når man da blir konfrontert med utroskapen kan det mange ganger hende (men desverre for sjelden) at man innser hva man har, og står i fare for å miste. Da slår angeren inn og man går hardt inn for å redde forholdet, og kan dermed også faktisk komme tettere sammen enn man var før. Som jeg sa i det første innlegget, så gjelder det hvis angeren var ekte. Var den ikke det er det stor sannsynlighet for at utroskapet vil skje igjen, og da er det desverre lite av forholdet å redde, og det beste i de aller fleste tilfeller (unntak finnes alltid) er å avslutte forholdet. 1 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Høres ut som hun angrer ihvertfall. Eller etterpåsmart som jeg liker å kalle det. Om hun gjorde det med vilje eller ikke. Er det bare hun som vet om. Det er nok bare en løgndetektor som kan fortelle deg den sannheten Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Om hun gjorde det med vilje eller ikke. Er det bare hun som vet om. Det er nok bare en løgndetektor som kan fortelle deg den sannheten TS kan fortelle henne at han og noen kamerater vil gi overgrepsmannen juling og voldtekt med en flaske (halvveis ufrivillig). Vurder reaksjonen hennes. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 En ting er å si nei, noe annet å faktisk mene det. Hvorfor gjorde hun ikke noe motstand? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå