Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å velge mellom 2 tv'er

Anbefalte innlegg

Har nå etter mye om og men kommet frem til 2 tver, hvor jeg skal ha en av dem.

Den ene er Phillips 65PUS7120

https://www.dustinhome.no/product/5010947262/65pus7120-65-led-4k-32-led

Den andre er LG 65UF852V

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/63ogstorre/lg-65uf852v/217050.11454/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=217050%2B-%20LG%2065UF852V&utm_campaign=Productfeed

Hvem av disse er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri helt likt LG. Litt tam bildebehandling, synes bildet fort blir uklart og hakkete ved raske bevegelser. Spesielt beina på mennesker som løper og andre raske bevegelser.

Philips har den festlige ambilight, som jeg tror mange ville verdsette om de fikk prøve det hjemme i en mørk stue

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den er satt ned fra 17000 til 8000, så hvorfor skal Thomson være av dårlig kvalitet?

Av det jeg kan se på nettet har denne hdmi 2.0, hdcp2.2 og hevc. Den har ikke HDR, men det kan jeg klare meg uten for den prisen.

Spørsmålet er hvorfor dette er et dårlig kjøp fremfor phillips'en når jeg sparer 7000kr.

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke tv'n til? Er det utelukkende 4k-innhold kan det fungere greit, men ved f.eks tv-sendinger skal tv'n manipulere frem 8 millioner pixler ut av under èn 50 ganger i sekundet. Så stoler du på at Thomson sine prosessorer i tv'n er kapabel til den slags arbeid uten sluttresultat full av grafiske feil?

Og hvis noen noensinne har betalt 17k for den tv'n burde de definitivt klippe visakortet i to, skaffe seg internett, lese litt om ting de vurderer å kjøpe, levere tilbake på angreretten og denge hodet minst 18 ganger i en betongvegg for å lære av sine feil

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal hovedsakelig bruke den til å se Netflix fra Appen.

I tillegg kommer jeg til å koble til Pc'en min og streame premier league via tv2 sumo, samt se filmer i 1080p og 4k.

I tillegg litt gaming på ps4.

Jeg kobler pc til tv via overgang fra displayport til hdmi 2.0.

Kommer til å se relativt lite på tv, om ikke noe i det hele tatt.

Spørsmålet da er jo hva jeg egentlig behøver i en TV?

Jeg vil gjerne ha 65", men kan til nøds velge 55 selv om jeg synes det er litt lite.

Vet ikke heller hvorvidt jeg bør ha HDR på tv'en med tanke på mitt bruk.

Lenke til kommentar

Fotball er faktisk noe av det mest krevende å vise på en tv, da det er mange små objekter som beveger seg rimelig raskt over skjermen.

Men når det gjelder tv'r er meninger mange, akkurat som med kvinnfolk, rumper, pupper, bilmerke, størrelse på grillen, favorittl

favorittlag i premier league and so on.

Noen bryr seg ikke om bildekvalitet så lenge bildet er stort nok. Jeg derimot irriterer meg grenseløst om bildet hakker, ujevn bildeflyt, ujevnheter i prosessering, skjevheter i linjer osv. Jeg er også en gærning som kjøper Primare effektforsterker til anlegget fordi jeg synes frontene ikke yter optimalt. Til samboerens store oppgitthet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...