Gå til innhold

Selge gamle kortet ditt? Tips, aksepter tap. SELG DET/DE BILLIG!


Anbefalte innlegg

Okei, de nye korta er ute og de er helt fantastiske! De fleste av oss vil oppgradere, men ingen vil gjøre noe stort tap. Den skjønner jeg, men folkens sry men det må dere akseptere i år. I år så er det et stort hopp fra det gamle, og det finnes nå ingen gode argumenter for å selge de gamle korta dyr. Gjør deg selv en tjeneste, og selg kortet ditt billig med en fornuftig pris! Jeg ser folk selge gtx 980 fra 3500kr opp mot 5000kr på finn uten frakt. Her kommer nådeløs fakta. Gtx 1080 yter bedre enn titan x, skal du selge ditt gamle titan x som du kjøpte for 9.000-12.000kr så må du faktisk selge det 1500-2000kr mindre enn gtx 1080 for å bare kanskje få solgt det. Å se en titan x til 5000kr er kanskje vilt, men enda villere er at det kanskje ikke en gang blir kjøpt. Gtx 980ti som du kjøpte for 5000-7000 kr, samme greia. Selg det for 20-40% mindre enn gtx 1070 så kanskje får du solgt (mest sannsynligvis ikke). Hvem skal kjøpe brukte kortet ditt med en ussel 1000 lapp mindre enn nye korta som er opp mot dobbelt så bra? INGEN, det kommer til å råtne og du sitter der med et mye større tap. Gtx 1060 kommer til å koste under 3000kr og yter som gtx 980, med mindre strøm krav og forbruk. Amd rx480 koster under 2800 kr, yter som gtx 970. 

Når alt er på plass med vulcan osv, så blir de nye korta bare bedre også.

SELG BILLIG!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes mange gode kjøp på bruktmarkedet :) Problemer er vel at det finnes enda flere dårlige ... Men de blir ikke solgt. Tipper du finner det samme i ALLE SJANGER i kjøp/salg - og ikke bare på bruktmarkedet. Noen bare prøver seg, andre vet ikke bedre.

 

Dette er ingen nyhet. Mitt tips til deg må bli: La folk styre som de vil, og så kjøper du det du vil ha.

 

PS: GTX 980 TI yter bedre enn GTX 1070 hvis/når du får klokka det bra. Så har du ett 980 TI fra før, så kan det å kjøpe ett ekstra på bruktmarkedet være et meget smart valg :wee: Spesielt siden GTX 1070 har pressa prisen så mye ned. Kanonkjøp!

Lenke til kommentar

Jeg gir bort hardware til kjente i stede for å selge for billig til ukjente. Eller selger til god pris til kule folk her på forumet. Har vel solgt 60-70% hardware igjennom pm og bruktmarked her på Tek.no.

 

Har nesten bare de dyreste og beste komponentene, og det er håpløst å selge til noobs på finn.no.

 

Typisk finn.no skambudere: jeg kjope ditt Titan x 2000kr?

 

Hvis du selger det til grei pris, så forventer de support i flere år fremover. Evig mas på mail og sms.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Titan har double precision, noe jeg ANTAR 1080 ikke har. Mao er det ikke sammenlignbart i det hele tatt.

Hvorfor skal noen selge et GTX980ti til 40% under prisen av et kort det, i overklokket tilstand, er bedre enn? Noe rundt 3500kr for 980ti er helt innenfor i markedet i dag.

Personlig ville jeg holdt på gamlekortene litt, erketypisk at det er en haug som skal selge de samme kortene akkurat rundt launchtider, noe som presser bruktprisene nedover, før de fint kan stige litt etterpå. Bruktprisen bør reflektere ytelsen, med noen prosenter i avslag ift nyprisen den ytelsen koster (20-30% avslag kan fint tiltrekke seg interessenter)

Lenke til kommentar

Orker ikke å lese OP når du ikke har avsnitt. :p

 

Kjøp/salg på forumet er konge. Litt lettere med å stole på folk med betaling etc.

 

Fikk jo solgt mitt MSI gaming X 980Ti for 3800,- for et par dager tilbake. Synes også at det prisen er helt OK. 

 

Det beste med å kjøpe f.eks foldekort er at de ofte kan dø/bli defekt, free GPU upgrade. ^^

Lenke til kommentar

Jeg gir bort det meste av hardwaren min til broren min etterhvert som jeg bytter ut til nytt.

Synes det føles riktig når jeg har det mer romslig økonomisk i forhold til han.

 

Han fikk mitt gamle R9 290X av meg nå når jeg oppgraderte til 1080.

Mener 290x holder lenge for 1080p-gaming.

Kommer til å selge 1080 kortet for en rimelig sum når Ti kommer. Bestemte meg for å bruke 1080 som et ventekort siden jeg trengte et nvidia kort "nå" da jeg skaffa meg en skjerm med G-Sync. ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt så har ikke jeg noe med hva andre skal ha for sitt kort. Men er interessert i å finne ut hvorfor de legger ut for den prisen :p

Jeg er ikke ute etter kort selv, men bygger pc'er til familie, barn og ungdommer.

Har bygd noen pc'er i sommer, og det er godt å se de yngre smile når de kan spille pc spill med bra flyt. Få inn flere pc byggere og gamere. Det er ofte uaktuelt for foreldre å punge ut masse penger for en gaming rig. Og vi alle vet at, grafikk kort alene fort koster en konsoll eller to. Mange unge vil jo spille pc, men det er jo så mye lettere og billigere for foreldra å bare kjøpe en konsoll til 3000kr og bli ferdig med det. 

 

​Kravene til de jeg bygger pc for, er at de er med selv. Så de også blir litt tekniske, og de fleste syntes det er gøy å bygge pc. Så er derfor jeg oppfordrer til å selge billig, eller som nevnt gir bort til sine nærmeste.

Min personlige mening, så er konsoll kos gaming og kun gamign. Fifa på stua, konsoll ekslusiver ....den mer casuale. Stapper inn en cd, så spiller du og der stopper det. Pc derimot er noe mer enn bare gaming. Når en først blir introdusert. Så blir mann fort mer klok, du leser mer om hardware. Utforsker mer, og noen skaffer seg til og med jobb, for å kunne oppgradere sin pc. Med disse argumentene og Gaming rig til en billig penge, gjør det mye lettere å overtale foreldra. Så får jeg introdusert flere inn til pc gaming/bygging.

Endret av Kenny_RB_92
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg gir bort hardware til kjente i stede for å selge for billig til ukjente. Eller selger til god pris til kule folk her på forumet. Har vel solgt 60-70% hardware igjennom pm og bruktmarked her på Tek.no.

 

Har nesten bare de dyreste og beste komponentene, og det er håpløst å selge til noobs på finn.no.

 

Typisk finn.no skambudere: jeg kjope ditt Titan x 2000kr?

 

Hvis du selger det til grei pris, så forventer de support i flere år fremover. Evig mas på mail og sms.

So true - BTDT.

Gi bort til venner/familie eller ha det som pynt i "vintage"-hylla for min del.

(Men nå har jeg lagt hw på hylla lenge egentlig)

:D

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor de som legger ut "ønsket kjøpt" sjeldent har prisen de er villige til å betale i annonsen. De må da ha en viss ide om hva budsjettet er, eller hva kortene er verdt? Det gjør det hvertfall mye greiere for en som selger å vite om det er bortkastet tid. Står det ingen pris må man vel forvente masse mailutveksling med pruting og annen drit. Spesielt han som i annonsen ber om "et godt tilbud"; som sikkert betyr under 3000 eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...