Einar96 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Hei!Søkte på et studie med til sammen 175 plasser. Poengkravet var 42,2 på ordinært og 41,6 på førstegangsvitnemål, og jeg står midlertididg på 2. plass på ordinært- og 8. plass på førstegangsvitnemål. Ble selvfølgelig veldig skuffet med tanke på at jeg kun lå 0,2 studiepoeng bak på ordinært. Men er det noen her med litt erfaringer om hvordan jeg ligger an? Oppdateres listene jevnlig nå eller må jeg vente til 27. juli for å finne ut om jeg kommer inn eller ikke? Hilsen en litt fortvilet 19-åring Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Fristen for å takke nei/godta plassen er 26.juli, så jeg vil tro ventelistene først oppdateres da. Er også slik at hvis noen ikke møter opp ved skolestart i midten av august, så vil plassen bli frigitt til førstemann på ventelisten (forutsatt at skolen ikke har overbooket, dvs tatt opp flere studenter enn de har plasser til). 1 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Lurte på det samme selv, er nr 5 på venteliste. Dette står på sammordnaopptak: Når blir ventelisten oppdatert?Ventelistene oppdaterer seg jevnlig, men det er først etter suppleringsopptaket den 29. juli du får vite om du har kommet inn fra venteliste. Du vil få e-post hvis du får et nytt tilbud. 1 Lenke til kommentar
Einar96 Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Fristen for å takke nei/godta plassen er 26.juli, så jeg vil tro ventelistene først oppdateres da. Er også slik at hvis noen ikke møter opp ved skolestart i midten av august, så vil plassen bli frigitt til førstemann på ventelisten (forutsatt at skolen ikke har overbooket, dvs tatt opp flere studenter enn de har plasser til). Takk for svar! Ganske greit å få høre, for jeg har ikke havnet noe lenger opp i løpet av disse få dagene. Kan sjansene mine anses som gode? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Fristen for å takke nei/godta plassen er 26.juli, så jeg vil tro ventelistene først oppdateres da. Er også slik at hvis noen ikke møter opp ved skolestart i midten av august, så vil plassen bli frigitt til førstemann på ventelisten (forutsatt at skolen ikke har overbooket, dvs tatt opp flere studenter enn de har plasser til). Takk for svar! Ganske greit å få høre, for jeg har ikke havnet noe lenger opp i løpet av disse få dagene. Kan sjansene mine anses som gode? På generelt grunnlag vil jeg si ja, men det er slik at noen studier overbooker, altså at de tar opp flere studenter enn det egentlig er satt av plasser til, fordi det erfaringsmessig pleier å være frafall den første tiden. Da vil de mest sannsynlig ikke ta opp folk fra ventelisten. Om det gjelder ditt studium kan jeg ikke uttale meg om. Jeg tror som sagt du må vente til 26/27 juli før du ser noen oppdatering på ventelisten, siden man fremdeles beholder plassen sin til og med 26.juli. 1 Lenke til kommentar
Einar96 Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Fristen for å takke nei/godta plassen er 26.juli, så jeg vil tro ventelistene først oppdateres da. Er også slik at hvis noen ikke møter opp ved skolestart i midten av august, så vil plassen bli frigitt til førstemann på ventelisten (forutsatt at skolen ikke har overbooket, dvs tatt opp flere studenter enn de har plasser til). Takk for svar! Ganske greit å få høre, for jeg har ikke havnet noe lenger opp i løpet av disse få dagene. Kan sjansene mine anses som gode? På generelt grunnlag vil jeg si ja, men det er slik at noen studier overbooker, altså at de tar opp flere studenter enn det egentlig er satt av plasser til, fordi det erfaringsmessig pleier å være frafall den første tiden. Da vil de mest sannsynlig ikke ta opp folk fra ventelisten. Om det gjelder ditt studium kan jeg ikke uttale meg om. Jeg tror som sagt du må vente til 26/27 juli før du ser noen oppdatering på ventelisten, siden man fremdeles beholder plassen sin til og med 26.juli. Får bare krysse fingrene da 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå