Moondawg Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har akkurat begynt å spille EVe, og er max hekta! Sinnsykt fett spill, om man bare samarbeider.. Så jeg lurte på om det var flere på forumet her som spiller EVE, og kanskje vi kune få til et skikkelig fett Corp. Har allerde et Corp med 4 Norske Caldari mercs/miners/slightly noobs : ) Eller bare å utveksle litt erfaringer.. Lenke til kommentar
Mad_Dog_Olsen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Joda føler akkurat det samme som deg om spillet. Er Director i en corperation (AMP) er det noen som er interisert i bra team play så er det bare å kontakte meg i eve-online Maddog Olsen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Jeg har sett at EVE er tilgjengelig for nedlasting nå ja. Hvis noen som spiller aktivt orker å lese gjennom punktene jeg setter frem, og gjerne motbeviser dem, så jeg blir litt mere overbevist, hadde det vært fint Driver litt research for å finne ut om det er noe for meg. Har lest endel reviews, og ingen av dem er uforbeholdent positive til gameplay. De sier det er veldig vanskelig for newbies å komme inn i spillet, og at det meste består av ekstremt ensformige oppgaver som å kjøre til en asteroide, trykke på Mine og gå og lage kaffe mens man venter. Så returnere til stasjon i nærheten, selge, og kjøre tilbake. Så sier flere at karakteren man genererer i starten blir helt usynlig med en gang man starter spillet. Det som er kult med MMORPG er jo å ha en karakter som ser litt annerledes ut enn alle de andre. Her blir du bare et lite bilde i hjørnet av skjermen, og skipet blir liksom avataren din istedet. Enda værre, andre spillere ser et ENDA mindre bilde av deg (frimerkeformat). Reise mellom systemer er også svært tidkrevende, og man blir sittende i opptil en time og glo på skjermen uten at det skjer noe. Kamp er bare å trykke på "fight" (så og si) og se om dine hitpoints går ned saktere enn motstanderens, så vinner man eller taper. Og level-systemet hørtes jo helt sykt ut. Man tjener ikke experience ved å drepe ting og utføre tasks, men ved å sette karakteren på "training" i x antall timer! HÆ? Så for å levele opp et par levels setter man karakteren til training før man drar på jobb, logger av, så leveler den av seg selv mens man er borte. Hva er vitsen med det? Høres ikke særlig artig ut..En level kan ta et par timer i "training", mens 5 levels kan ta 3 dager. Uansett hvor mange playere eller monstre man dreper øker ikke level et fnugg. Den eneste sjansen for å bli høy level i dette spillet er altså hvor mange timer man har spilt siden starten? Det har med andre INGENTING med hvor god man faktisk er i spillet å gjøre, men hvor mange timer man har spilt siden starten? Håper dette har forandra seg siden disse anmeldelsene fra i sommer.. Kan noen kommentere disse punktene please? Har lyst å prøve, men det koster peng å laste ned, så jeg må være sikker. Siden ALLE ikke kan starte sitt eget guild, er det noe artig gameplay for en som ikke er interessert i å være leder for andre? PS: Har spilt Anarchy Online ganske lenge, men er lei. Edit: for bare mindre og mindre lyst ettersom jeg leser reviews. Det eneste spillet består av er å skaffe penger penger penger..penger er ALT. Det er ikke min livsfilosofi Endret 9. desember 2003 av Bitex Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Bitex - du har korrekt i alle punktene dine. Spiller er akkurat slik. Poenget er at noen liker det slik, og de vil antakeligvis anbefale deg spillet til det fulle. Det gjelder å gjøre det slik du vil. Skaffer du venner og setter deg et mål, blir det kanskje ikke så kjedelig å grave i asterioider hele dagen, for da kan du prate med dem samtidig. Men ja, spillet er veldig mye slik som du har pekt ut. Noen vil nok pakke det inn i glanspapir, men den harde sannheten er at spillet fungerer akkurat slik. På den annen side har spillet et rimelig unikt Corporation-system (tenk "guilds"), hvor spillere inntar forskjellige roller, og disse selskapene kan kjempe mot hverandre. Kampene blir mer avanserte etter hvert som du kommer inn i spillet, men ofte er det bare å trykke og vente til det er over - akkurat slik som i de fleste andre 2. generasjons spill. Hvis spillet lar seg lastes ned nå med gratis prøvetid, anbefaler jeg deg naturligvis å gjøre det. Da kan du sette opp din egen mening om det - helt gratis! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Det er ikke gratis, man betaler fullpris ($19.95) for spillet med VISA, for så å kunne laste det ned via hjemmesida deres..Får med 30 dager gratis spilletid. Er derfor jeg lodder stemninga her. Men det er tydeligvis ikke mange EVE-spillere i Norge som henger på dette forumet Blir nok til at jeg lar være, høres ikke så veldig morsomt ut det her. Endret 9. desember 2003 av Bitex Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Bare ett par kjappe kommentarer her: Skill systemet: Virket til å begynne med genialt...da man ikke trenger å powergame...Men satt litt i perspektiv vil jo dette systemet drepe EvE. Hvem gidder å joine dette spillet i dag, når det faktisk ikke er mulig å ta igjen de som har spilt det siden release? Dette ville ivertfall stoppet meg fra å joine i dag... Ang. kamp systemet så er det ikke fult så enkelt som det fremstilles her. Det er endel taktikk involvert i kampene...Hvilke våpen du benytter og på hvilken avstand er veldig viktig...således hvordan du spekker skipet til å begynne med...og så har du elektronisk krigføring og antielektronsik krigføring ovs... På overflaten virker kampsystemet enkelt, men det kan være meget avansert...alt ettersom... En annen fallgruve i spillet er att store skip er veeeelig dyre - og dette er tross alt ett PvP spill...men grunnet prisen på skip blir folk for redde for de, og PvP lider stort av dette.. Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Heisann. Vel, først og fremst, kampsystemet er alt annet en enkelt. I npc kamper kan det være relativt enkelt, men i større kamper, (PvP/formasjoner) er taktikken fullstendig avgjørende. I et slikt perspektiv vil jo også sjakk være enkelt. Når det gjelder skills, synes jeg det er genialt. Aldri mere drepe titusen Rats for å bli flinkere til å dirke låser. : ) Og når det gjelder å ta igjen senior spillere. Vel, systemet er slik at det etterhvert kan ta en uke eller mer å trene ett level, da må man prioritere. Og dine prioriteringer er ikke nødvendigvis like som andres. Penger (isk) penger er alt. absolutt alt. for selv om man trenger tid for å øke skills, trenger man penger for å skaffe disse. Så er du en liten anti-kapitalist, kan jeg godt skjønne at dette kan vekke vemmelse. Selv er jeg langtifra noen kapitalist, ,em det som er så fint med spill er at det IKKE ER VIRKELIG. det er et spill. Hvor man kan gjøre ting som virkeligheten ikke tillater. Virker som mange politikere ikke helt har tatt dette poenget. OOps, sporer av : ) Corporations det virkelig geniale. Kjernen i EVE. Mine gjør man i begynnelsen, for å skaffe startkapital. Og JA, det er en svakhet i spillet. Man kommer ikke utenom mining i starten, og skal det være gøy, trenger man noen interessante mennesker å mine sammen med. MEN så åpner alle mulighetene seg. Med et lite nystartet firma begynner man så smått å produsere varene en trenger, for så produsere større ting for salg, smugle mindre lovlige produkter rundt (om det er interessant) Stake seg ut en liten krok av universet dere kan kalle deres eget, forsvare det med nebb og klør, eller inngå allianser. Så ser du at politikken er det som virkelig driver EVE. Og det er så knakende godt tilrettelagt. Pris Vel, hva kan man si? synes ikke underkant av en tohundre lapp inkl. 1 mnd spilling er spes. stivt. Spill koster vanligvis langt mer en som så. det som virkelig koster, er timene/dagene i begynnelsen da alt virker stort og litt uhåndterlig, og tilsynelatende uten et klart mål eller mening. dette er for svakt gjort av CCp (utvikler) et bedre mission system i starten ville helt klart gjort dette mye bedre. MEN dette har jo Community skjønt, da de selv har vært der, og de aller fleste er mer en villig til å ta en rookie inn under vingene. (og prøve å verve til sitt corp.) Så, summa summarum. Et genialt spill. Men det er min personlige oppfatning, og jeg synes Warcraft 3 er ett dritt-spill : ) Håper jeg ser noen nye Gamere der inne, ikke nøl med å sende en ingame mail til MoonDawg. (har et lite, koselig corp. : ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Okay, etter ei stunds tenking har jeg nå aktivert en konto og holder på å laste ned klienten. Kommer garantert til å maile deg ingame Moondawg, men jeg skal se hvordan det er i begynnelsen litt for meg selv. Er vel en tutorial inni der også? Har brukernavnet Bitex, der som her. Har egentlig hatt lyst å teste Eve helt siden starten, men så kom jeg igang med Anarchy Online, og ha to MMORPG's på en gang er helt umulig tidsmessig. Så..nå er jeg vel inne om noen timer Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Vel, Velkommen Bitex.. Har fått en liten tankevekker selv også, Gleder meg til å kjempe og blø sammen med deg Maddog! Og selvsagt, bare mail ingame, spillet er nok ikke så morsomt alene.. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 jeg var betatester på det spillet, selve spillet er bra nok, grafikken er lækker, lyden er bra. handlingen er også meget bra men å planlegge med gruppen når en skal "gruppe seg å spille i gruppe" det er eneste nedturen jeg synes er i spillet. liker å være solo når jeg kan. jeg jobber skift ordninger så, vet aldri hvordan jeg jobber 4 uker fremover. men hadde jeg jobbet normalt så hadde jeg digget spillet MR_T Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vel, nå skal det sies at manualen som følger med butikkversjonen av spillet sies å være 98% utdatert materiale. De har så og si forandra hele spillet siden det ble sluppet i mai i år. Massevis av tweaks i gameplay bl.a. Å sammenligne tiden i betatesting med spillet som det er nå er ganske meningsløst tror jeg. Jeg logga på igår, lagde meg en Calderi eh..male fighter cirka type. (husker ikke bloodline-navnet i farta) Det ble calderi fordi jeg huska at Moondawg hadde sitt lille Calderi-corps, og man ikke kan joine Calderi-corps hvis man er en helt annen rase. Beskrivelsen av rasene inni spillet sier ikke stort, bare pjatt egentlig. Plukket valgene som virka mest "fighter"-aktig. Er ikke sikker på om det er denne rollen jeg vil ha over tid, men ante jo ingenting om resten av rollene heller så. . Kjørte gjennom den første tutorialen, pluss en av agent-tutorial oppdragene. Da var jeg så "utslitt" av information overload at jeg rett og slett måtte logge av og la det ligge ei stund. Begynte å skumme gjennom EVE-forumet for å finne tips om hva man bør øke av skills i starten..ble ikke så veldig klokere, da de refererer til skills jeg ikke har engang, men de 5 Learning-skillene er visst viktige over tid. Men jeg har da bare 1 learning skill og level'e opp foreløpig.. Lenke til kommentar
Mad_Dog_Olsen Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Spiller du alene i begynnelsen (ikke i en corp) er den greieste måten å tjene penger på å ta agent missions i secure systems frå 0.5 - 1.0 systemer. Skaff deg en rask å billig frigatt å bruk pengene du tjener på missions til å kjøpe alle learning skillen og tren alle disse til lvl 4 har du tid så er selvfølgelig lvl 5 bedre ,men til lvl 4 får du booste treningen ganske betraktelig. Lenke til kommentar
Mad_Dog_Olsen Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Du kan også kontakte meg ingame , hvis det er noe du lure på eller har lyst til å joine en corp. Vil ågså benytte anledningen til å ønske Moondawg,theerazer og Mrmuffin Velkommen til vår eminente corp, regner med at dere blir et velkommen tilskudd til (AMP)_Anti pirate attack team hehe. Maddog Olsen (AMP)_Security Officer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå