Redaksjonen. Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Kun svenskene kan bruke nytt europeisk supermissil.Svenske kampfly er først med «verdens beste våpen» Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Nja, våpnene er bare en liten del av kaka når det kommer til krig så dette er ikke noen stor nyhet i mine øyne. Blir bra når de kommer med "pew-pew"-pistoler som er festet til satelitter Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Nja, våpnene er bare en liten del av kaka når det kommer til krig så dette er ikke noen stor nyhet i mine øyne. Blir bra når de kommer med "pew-pew"-pistoler som er festet til satelitter Noken som veit hvor langt man er kommet med bruk av hjerner som datamaskiner ? Lenke til kommentar
JL6H0KTU Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 cult men finner den ubåtene ? 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Nja, våpnene er bare en liten del av kaka når det kommer til krig så dette er ikke noen stor nyhet i mine øyne. Blir bra når de kommer med "pew-pew"-pistoler som er festet til satelitter "pew-pew's" er på vei. De kommer kamuflert som asteroide knusere... http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romfart/vil-knuse-asteroider-med-laser/a/10100827/ 2 Lenke til kommentar
Tintamo Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 cult men finner den ubåtene ? "..Luft-til-luft missilet.." 3 Lenke til kommentar
WTEKNIKK2 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 AMARAAM 120-D går vel omtrent nesten like langt ? Og rekkevidde er vel her avhengig av så mange faktorer. Hastighet og høyde på flyet som skyter ut missilet, vektor og hastighet på målet, samt målet sin evne til å unnvike. + høyde osv. Jeg vil tippe på at Eurofighter vil kunne skyte ut Meteor missilet når flyet super cruiser i Mach 1,2+ ? Da vil nok rekkevidden kunne bli enda litt lenger sammenlignet med Gripen som sikker har skutt ut de fleste missilene i subsonic hastigheter under testing. Det er en ting jeg lurer litt på, kunne et slik missile brukes av det Norske NASAMS luft forsvars systemet ? Hvis Ramjet motoren til missilet trenger en viss minimums hastighet, så kunne en jo konstruert en liten "start-rakett" som hadde skutt Meteor missilet opp i en viss hastighet. Er kanskje uaktuelt så lenge AMRAAM kommer med lenger rekkevidde. Hadde vært fint om en kunne fått en vurdering av METEOR missilet opp mot den "nye" AMRAAM missilet 120-D en gang.... Lenke til kommentar
Gustav Perman Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Amraam 120 D har en räckvidd om 160 km.Meteor har en räckvidd om ca 300 km 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Nja, våpnene er bare en liten del av kaka når det kommer til krig så dette er ikke noen stor nyhet i mine øyne. Blir bra når de kommer med "pew-pew"-pistoler som er festet til satelitter Noken som veit hvor langt man er kommet med bruk av hjerner som datamaskiner ? Ja, både Android og Iphone telefoner har kommet svært langt i å omgjøre brukerne av disse produktene til virtuelle roboter. Dette bør være god indikasjon på hvor langt man har kommet i bruken av hjerner som "datamaskiner". Hvor langt Android og Iphone har kommet i å gjøre disse folkene til rene droner eller andoider og hvor mye kontroll de har over sine brukere er usikkert. Men det vil nok være i fremtiden at man kan utøve totalitær kontroll av mennesker og deres hjerner gjennom disse systemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå