JamesMcCall Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Hei, skal begynne på it og informasjonsystemer neste år. Jeg lurte på hvordan laptop jeg burde bruke til dette studiet. Har helst lyst på Mac (Komfort) istedenfor en windows, har brukt det hele livet. Men er studiet kompatibel med å ha en Mac eller må jeg gå for windows istedet? Linja: https://www.usn.no/studier/finn-studier/ingenior-sivilingenior-teknologi-og-it/bachelor-i-it-og-informasjonssystemer/ Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Vi brukte mye Microsoft programvare. Visual Studio, SQL Server, men også Oracle og Linux distroer. Om du skal kjøpe mac ville jeg anbefale deg å sette opp bootcamp Lenke til kommentar
JamesMcCall Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Det er surt. Da er det bedre å få tak i en Windows PC isteden. Har du noen forslag, har en skole PC, men den er på sin siste levetid. Har ikke noe særlig penge budsjett så kjør på med forslag Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Noen andre enn meg må svare på hvilken bærbar som er å foretrekke. Selv hadde jeg kanskje gått for en Yoga Lenke til kommentar
JamesMcCall Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Ahh Aight hvis noen andre har forslag vennligst kom med det Lenke til kommentar
NikkoDee Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Henger meg på denne. Skal studere det samme, og ser etter en lett 13" - 15" til rundt 5000 til 7000. Tynn, lett, rask og god skjerm. Lenke til kommentar
JamesMcCall Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 Lurer på det samme som han er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Norish Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Jeg studerer selv it på bachelor-nivå. Til studiene så bruker jeg en lenovo ThinkPad Yoga. Allsidig og god pc. Funker fint for min del, men man trenger egentlig ikke allverdens pc for IT studium. Det går mest i programmering og da er tastaturet og skjermen viktigst. Jo høyere oppløsning jo mer kode får du plass til på skjermen, egentlig så kan det vell være greit med litt størrelse på skjermen også slik at du ser hva du skriver, men det er nå en smakssak. Edit: Vil forresten anbefale Windows. Det finnes som regel versjoner for mac for de fleste programmene, men er ofte lettere med Windows. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Endret 26. juli 2016 av Norish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå