Redaksjonen. Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 De gikk hardt ut med milliardmål, nå innrømmer de at det ikke er realistisk Lenke til kommentar
Michal Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Hvor mye vil det koste 1. august? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 "If it aint broken - dont fix it". Mange er fornøyd med W7 eller 8 og gidder ikke risikere problemer ved et bytte. Oppgraderer man risikerer man å "bricke" PCen og miste garanti og reklamasjonsrett. En annen ting er at ikke alle er enig i at økning av versjonstallet er ensbetydende med oppgradering. Kall det heller endringer så kan folk selv vurdere hva de mener er oppgraderinger og nedgraderinger. Spesielt personvernet blir svekket med Windows 10, med mindre man setter seg godt inn i saken og gjør avanserte mottiltak. Jeg skjønner godt at Win 7 vs 8 vs 10 er en smakssak og at det ikke er gitt at høyere versjonstall er bedre for alle. 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Mange er fornøyd med W7 eller 8 og gidder ikke risikere problemer ved et bytte. Oppgraderer man risikerer man å "bricke" PCen og miste garanti og reklamasjonsrett. Jeg fikk bekreftet fra NetOnNet som svindler kundene at man ikke bryter garantien hvis man oppgaderer til Win10. Derimot vil en reinstallasjon av Win10 _kunne_ bryte garantien.Jeg advarer folk mot NetOnNet. Hold dere langt borte fra dette selskapet. Jeg skjønner godt at Win 7 vs 8 vs 10 er en smakssak og at det ikke er gitt at høyere versjonstall er bedre for alle. Kall det en smakssak, men faktum er at Windows 10 er mye sikrere enn eldre versjoner, og vil i for de flestes vedkommende være bedre.Jeg opplever også at mine PC'er er raskere med Win10, og ingen av PC'ene har hatt problemer. Et annet poeng er at man kan se langt etter oppdateringer på gamle versjoner. Men tydeligvis spiller slike "bagateller" liten rolle for innbitte motstandere av et bedre OS. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Mange er fornøyd med W7 eller 8 og gidder ikke risikere problemer ved et bytte. Oppgraderer man risikerer man å "bricke" PCen og miste garanti og reklamasjonsrett.Jeg fikk bekreftet fra NetOnNet som svindler kundene at man ikke bryter garantien hvis man oppgaderer til Win10. Derimot vil en reinstallasjon av Win10 _kunne_ bryte garantien.Jeg advarer folk mot NetOnNet. Hold dere langt borte fra dette selskapet. Jeg skjønner godt at Win 7 vs 8 vs 10 er en smakssak og at det ikke er gitt at høyere versjonstall er bedre for alle.Kall det en smakssak, men faktum er at Windows 10 er mye sikrere enn eldre versjoner, og vil i for de flestes vedkommende være bedre.Jeg opplever også at mine PC'er er raskere med Win10, og ingen av PC'ene har hatt problemer. Et annet poeng er at man kan se langt etter oppdateringer på gamle versjoner. Men tydeligvis spiller slike "bagateller" liten rolle for innbitte motstandere av et bedre OS. Vel, så lenge man får kjørt det man ønsker på 7 eller 8 og det er sikkert nok til den bruken man planlegger er det meningsløst å ta risikoen og (tids)kostnaden ved å oppgradere. Når man i tillegg mister masse privatliv og frihet er valget enkelt for mange. Lenke til kommentar
Chot Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Vel, så lenge man får kjørt det man ønsker på 7 eller 8 og det er sikkert nok til den bruken man planlegger er det meningsløst å ta risikoen og (tids)kostnaden ved å oppgradere. Når man i tillegg mister masse privatliv og frihet er valget enkelt for mange. Privatliv, frihet, meningsløst,.. Det var da voldsomt. Jeg har tatt for meg 7-8 gamle og nye PCer som har tatt steget fra W7 / W8 til W10. Smooth. Og som nevnt av andre, de gamle PCene med relativt svake specs, virker også mer responsive med W10 enn med W7. De har rett og slett fått forlenget brukstid, og forstår da at PC-produsenter, som lever av nysalg, ikke nødvendigvis er fornøyd med introduksjonen av Windows 10. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Mange er fornøyd med W7 eller 8 og gidder ikke risikere problemer ved et bytte. Oppgraderer man risikerer man å "bricke" PCen og miste garanti og reklamasjonsrett.Jeg fikk bekreftet fra NetOnNet som svindler kundene at man ikke bryter garantien hvis man oppgaderer til Win10. Derimot vil en reinstallasjon av Win10 _kunne_ bryte garantien.Jeg advarer folk mot NetOnNet. Hold dere langt borte fra dette selskapet. Fikk du den beskjeden før eller etter saken jeg linker? http://www.dinside.no/936930/gaar-pc-en-din-i-stykker-kan-butikken-skylde-paa-windows-10 Kan du sitere eposten i sin helhet så jeg/vi kan se sammenhengen? Jeg skjønner godt at Win 7 vs 8 vs 10 er en smakssak og at det ikke er gitt at høyere versjonstall er bedre for alle.Kall det en smakssak, men faktum er at Windows 10 er mye sikrere enn eldre versjoner, og vil i for de flestes vedkommende være bedre. Sikrere for hvem? Den er for eksempel ikke sikrere for brukeren når det kommer til personvern. Heller tvert i mot. Den er sikkert sikrere mot diverse nettangrep, men neppe mot profesjonell spionasje fra visse statsmakter. Din påstand om faktum er altså høyst diskutabelt og slett ikke noe faktum. "for de flestes vedkommende være bedre" - greit for nå, selv om jeg betviler påstanden om "de fleste". Jeg opplever også at mine PC'er er raskere med Win10, og ingen av PC'ene har hatt problemer. Et annet poeng er at man kan se langt etter oppdateringer på gamle versjoner. Men tydeligvis spiller slike "bagateller" liten rolle for innbitte motstandere av et bedre OS. "Du opplever ... ergo er dette et universelt faktum" Da vil jeg bare referere til linken til dinside igjen. Brukeren der opplevde noe helt annet. Din opplevelse er ikke noe generelt faktum. Microsoft vil fortsatt levere oppdateringer til 7/8.1, men ikke til alle og ikke til evig tid. "innbitte motstandere av et bedre OS." Her forsvant ditt tidligere "for de fleste". Alle over én kam. Kun sort/hvitt-tankegang Lenke til kommentar
RadonReady Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 forstår da at PC-produsenter, som lever av nysalg, ikke nødvendigvis er fornøyd med introduksjonen av Windows 10. Nåja, Vista var relativt ressurskrevende og fordret derfor kjøp av ny PC, men PC-produsentene var ikke fornøyd da heller. http://www.cw.no/artikkel/windows-vista/acer-misfornoyd-med-vista http://www.digi.no/artikler/dell-mener-vista-krever-enda-mer-minne/316244 Lenke til kommentar
WhatEverIDo Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 I forhold til reklamasjon ved oppgradering, er det vel viktig å lese på nettsidene til pc-produsenten og se hva som står der om den modellen man har. Dette bør jo påvirke reklamasjonsretten som NetOnNet gjemmer seg bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå