sola96 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Hei, sitter her spør dere om råd! Kom inn på 3. valget mitt og takket ja til dette samtidig som jeg takket ja til venteliste på førstevalget mitt. Da det er dette jeg vil. Står nå på 45 plass i ordninærkvote(gikk ned 4 plasser igår) og 14 plass på førstegangs (gikk ned 1 igår) Har mailet frem og tilbake med opptaksavdelingen ved universitetet. Fjorårets snitt var 41,5 hvor jeg da søkte med 41,0 og i år er snittet økt til 43,5. I mailene fra opptaksavdelingen kommer det frem at de sier det er lite sannsynlig at jeg kommer inn da for mange må takke nei. Samtidig sier de at ikke pleier å røre ventelistene i det hele tatt. Leste på nettet at:"vil man ha studieplass får man det alltid på et vis". Noen her inne som kan hjelpe meg? Hadde satt veldig stor pris på det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Fortvil ikke!Venter du til neste års opptak, får du 2 poeng i alderspoeng. Dersom du studerer, tar 60 studiepoeng får du 2 "høyere utdanningspoeng". Så hvis du er flittig det skoleåret som kommer nå, kan du klare å komme inn på førstevalget ditt neste år. Det forutsetter at snittet på utdanningen du søkte ikke øker nevneverdig neste år. For å ta regnestykket med poengene dine, dersom du studerer dette skoleåret:Din poengsum i år: 41,0Alderspoeng, neste år: 2Høyere utdanningspoeng: 2 = 45. Voila! Endret 23. juli 2016 av Slettet+921324 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå