Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å sende inn politiattesten til Politihøgskolen elektronisk? Altså som et vedlegg i mail.

Jeg sendte min på mail og fikk det godkjent.

Måtte du komme med begrunnelse for hvorfor du sendte elektronisk? Har glemt det helt bort i alle eksamenene og slikt :/ Hvilken mail sendte du til?

Heia. Jeg fikk følgende svar:

Svar: Politiattesten skal i utgangspunktet sendes per post, men det går greit at du har sendt den inn her. Vi bekrefter med dette å ha mottatt uttømmende og utvidet politiattest.

Mulig jeg var heldig som traff på en saksbehandler i meget godt humør!

Lenke til kommentar

Gjennomførte hele opptaket i vår - så hvis noen har spørsmål om selve opptaktsprossessen er det bare å spørre! 

Hei! Jeg lurte på hvordan rekkefølgen på testene vil være på opptaket?

Kan kun snakke for hvordan det ble gjort i Bergen i fjor. Da hadde vi første undervannsvømming, dykk, 100(?) meter, benk, bom og løping. Kan være rekkefølgen er noe annerledes fra sted til sted eller fra år til år. 

Lenke til kommentar

Var på opptak i Trondheim i dag. Rekkefølge undervannssvømming - dykk - svømming - bom - benk - løp.

Jeg røk dessverre på bommen... Fryktelig surt, men har nok ikke vært nøye nok med utførelsen under trening.

Lenke til kommentar

Var på opptak i Trondheim i dag. Rekkefølge undervannssvømming - dykk - svømming - bom - benk - løp.

Jeg røk dessverre på bommen... Fryktelig surt, men har nok ikke vært nøye nok med utførelsen under trening.

Da kommer du tilbake neste år og banker alle testene med god margin!

Lenke til kommentar

http://www.phs.no/om-phs/nyheter/endringer-ved-opptaket-2018-/

Da har vi fått bekreftet endringer til opptaket neste år. Tanker?

Må ha hatt førerkort i minst ett år

Kun kvalifiserte søkere kan ettersende karakterforbedringer

Søkere konkurrerer om deltakelse på opptaksprøvene på grunnlag av konkurransepoengsum

Leste det akkurat da det ble delt. Det er vel forståelig i grunn at PHS legger det opp slik som dette. "Vekkastet" å kalle inn mange som kanskje ikke greier å konkurrere med konkurransepoengene. Litt kjipt for meg som tenkte å ta opp 4-5 fag neste år og nå må gjøre det på et semester.

Lenke til kommentar

Da kommer du tilbake neste år og banker alle testene med god margin!
Det satser jeg på, og så finner jeg nok noe annet interessant å gjøre det kommende året! :)
Lenke til kommentar

Søkere konkurrerer om deltakelse på opptaksprøvene på grunnlag av konkurransepoengsum

Leste det akkurat da det ble delt. Det er vel forståelig i grunn at PHS legger det opp slik som dette. "Vekkastet" å kalle inn mange som kanskje ikke greier å konkurrere med konkurransepoengene. Litt kjipt for meg som tenkte å ta opp 4-5 fag neste år og nå må gjøre det på et semester.

Ja, politihøgskolen har ikke akkurat en overflod av ressurser i utgangspunktet, så det er absolutt forståelig. Er derimot selvfølgelig utrolig kjipt for dere som har planer om å ta opp fag til neste år.

Lenke til kommentar

Ja, politihøgskolen har ikke akkurat en overflod av ressurser i utgangspunktet, så det er absolutt forståelig. Er derimot selvfølgelig utrolig kjipt for dere som har planer om å ta opp fag til neste år.

Du er inne på noe der ja. Jeg har ca 46,5 poeng nå og skal klare å få 48 til jul (mars) og regner med jeg blir en kvalifisert søker og da kan sende inn forbedringer til våren igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Husker ikke helt om jeg har gjort det, men man blir vel ikke tatt inn på opptaksprøver uten det?

Lenke til kommentar

Har dere sendt inn noe dokumentasjon på førerkortet deres egentlig?

scannet det og lastet opp på samordna opptak

Jeg tok bare et bilde av det med mobilen og lastet det opp. Det var ifølge samordna opptak tilfredsstillende nåk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Skal gjøre det når jeg har kodebrikken min for hånden.

Men ville jo vært rart om man har blitt tatt inn på opptaksprøve om de mente dokumentasjonen ikke var i orden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...