Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017

Anbefalte innlegg

En venn av meg som bor på Kongsvinger har fortalt meg at han av og til ser folk løpe rundt på skolen med startnummer på seg med. Videre sier han at de bor i blå-containere og har med seg sim-våpen. Det skal vistnok gå hardt for seg i loven!

Hvem er dette da?

http://politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Livvaktene/livvaktene.html

http://www.politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Beredskapstroppen/beredskapstroppen.html

Med mer.

Oi, kult! Det virker som alt det tøffe skjer på Kongsvinger. Er det en fordel å gå der slik at man kan bli godt kjent med loven og nærområdet før man drar på opptak?

De sier at søkere blir "kjørt helt på felgen", er det tilsvarende mestringsdøgnet i Garden?

Tenker du på slikt allerede? Kanskje det er noe jeg bør ha tenkt på før intervjuet? Føler jeg har nok med å fokusere på de tre årene ved phs, hvis jeg kommer inn.

For min del er det hvert fall viktig med motivasjon for å overleve PHS, jeg har hørt det er mye rare fag der som omhandler alt i fra loven til mangfold og noe om en harpun. Men leir skal visstnok være kjempegøy da løper man rundt og jazzer med blå-pistol og sim-våpen og skarp tungvest :dribble: .

Virkelig?

Om du trenger slik motivasjon for å overleve PHS, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å trekke søknaden din umiddelbart. Det er ingenting jeg gleder meg mer til enn å begynne på alle de fagene du mener er rare. Du virker ikke i nærheten av moden nok til å fungere som politi, når det du gleder deg mest til er å skyte rundt med blåplast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg som bor på Kongsvinger har fortalt meg at han av og til ser folk løpe rundt på skolen med startnummer på seg med. Videre sier han at de bor i blå-containere og har med seg sim-våpen. Det skal vistnok gå hardt for seg i loven!

Hvem er dette da?

http://politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Livvaktene/livvaktene.htmlhttp://www.politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Beredskapstroppen/beredskapstroppen.html

Med mer.

Oi, kult! Det virker som alt det tøffe skjer på Kongsvinger. Er det en fordel å gå der slik at man kan bli godt kjent med loven og nærområdet før man drar på opptak?

De sier at søkere blir "kjørt helt på felgen", er det tilsvarende mestringsdøgnet i Garden?

Tenker du på slikt allerede? Kanskje det er noe jeg bør ha tenkt på før intervjuet? Føler jeg har nok med å fokusere på de tre årene ved phs, hvis jeg kommer inn.

For min del er det hvert fall viktig med motivasjon for å overleve PHS, jeg har hørt det er mye rare fag der som omhandler alt i fra loven til mangfold og noe om en harpun. Men leir skal visstnok være kjempegøy da løper man rundt og jazzer med blå-pistol og sim-våpen og skarp tungvest :dribble: .

Vet ikke hvor seriøs du er, men dette innlegget lo jeg høyt av! Kjenner jeg gleder meg til å finne ut hvilket fag man lærer om den der harpunen i. Endret av perrr
Lenke til kommentar

Vet noen hvor mye skyting det er i løpet av utdanninga? Det var ganske lite på befalsutdanninga i Forsvaret, kan hende det var etter at jeg ble kasta ut da.. Rakk bare tre måneder. Skal på opptak til onsdag i Oslo, gleder meg sykt! Håper de har noe til meg

har kun lest om trolling, men aldri sett det irl. 

Lenke til kommentar

Hvem er dette da?

http://politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Livvaktene/livvaktene.html

http://www.politiforum.no/filestore/Politiforum/Dybde/Beredskapstroppen/beredskapstroppen.html

Med mer.

Virkelig?

Om du trenger slik motivasjon for å overleve PHS, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å trekke søknaden din umiddelbart. Det er ingenting jeg gleder meg mer til enn å begynne på alle de fagene du mener er rare. Du virker ikke i nærheten av moden nok til å fungere som politi, når det du gleder deg mest til er å skyte rundt med blåplast.

Sykt mye jallafag har jeg hørt. Gleder meg til AT sånn at jeg får knekt litt folk i bakken. Det blir nok det beste. Bare jajajaja seg igjennom intervju og være sååååååå PK. 

Håper/forventer at opptaksnemnda gjennomskuer dere, hvis dere gleder dere bare til skyting og nærkamp. Vent kanskje et par år til med politiutdanningen. 

Endret av bææbuu
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Har nå ryddet litt opp i denne tråden, ber om at "trolling" rapporteres.

Og som et lite avsluttende "ps:" til dette:

Ikke svar, responder, eller på andre måter gi "trolling" oppmerksomhet. Er dere "satt ut" av holdningene så er det ikke noe poeng i å "moralisere" eller på annen måte belære trollinga. Er akuratt det de vil.

Det var bare et lite hjertesukk fra meg, som oplever alt for ofte at folk biter på trolling!  :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slik at de som studerer på politihøgskolen i kongsvinger har siste året sitt i Oslo?

Ja, i Kongsvinger har de kun førsteåret. 

Kommer du da automatisk over på Oslo PHS, eller er det noen form for selektering her også?

Lenke til kommentar

Er det slik at de som studerer på politihøgskolen i kongsvinger har siste året sitt i Oslo?

Kommer du da automatisk over på Oslo PHS, eller er det noen form for selektering her også?

Kun de beste blir selektert til Oslo. Resten blir sittende igjen i B1 på Kongsvinger påfølgende år. Som i en evig loop, om du vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

PHS Kongsvinger er underlagt PHS i Oslo, så samtlige som har første året sitt i Kongsvinger har siste året i Oslo (med unntak av de som søker om overflytting til Bodø eller Stavern. Jeg kan ikke reglene for det. Men studenter fra alle studiesteder kan søke om å få skifte studiested mellom B1 og B3.

Lenke til kommentar

Kun de beste blir selektert til Oslo. Resten blir sittende igjen i B1 på Kongsvinger påfølgende år. Som i en evig loop, om du vil.

Haha, denne fikk meg faktisk til å trekke litt på smilebåndet! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte mer på om noen ble sendt til fks Stavern eller lignende.

Lenke til kommentar

Noen som har et godt system på å regne runder når man øver på kondisjonstesten.

Jeg kommer helt ut av tellinga etterhvert som syra kommer og pusten høres ut som en asmatisk hval :rofl: ....

Til slutt en liten skrytemelding. Fra å ta 0 pullups for 4 uker siden, klarte jeg i går mine 4 første uten hjelpestrikk.

Crossfit er noe slitsomme greier, men det funker, til og med på en lettere overvektig kropp på 84 kilo!

Tror jommen at dette skal gå, selv om jeg er spent på hva summen av alle prøvene vil gjøre med prestasjonene på de siste øvelsene.

Føler at svømminga brenner litt krutt i forhold til muskelgruppene som brukes i pullups.

Noen som har vært på opptaksprøver i Kristiasand tidligere år og vet rekkefølgen på øvelsene?

Lenke til kommentar

Noen som har et godt system på å regne runder når man øver på kondisjonstesten.

Jeg kommer helt ut av tellinga etterhvert som syra kommer og pusten høres ut som en asmatisk hval :rofl: ....

Til slutt en liten skrytemelding. Fra å ta 0 pullups for 4 uker siden, klarte jeg i går mine 4 første uten hjelpestrikk.

Crossfit er noe slitsomme greier, men det funker, til og med på en lettere overvektig kropp på 84 kilo!

Tror jommen at dette skal gå, selv om jeg er spent på hva summen av alle prøvene vil gjøre med prestasjonene på de siste øvelsene.

Føler at svømminga brenner litt krutt i forhold til muskelgruppene som brukes i pullups.

Noen som har vært på opptaksprøver i Kristiasand tidligere år og vet rekkefølgen på øvelsene?

Jeg har bare telt rundene høyt når jeg har løpt. Håper adrenalinet slår inn. Har klart mellom 15-17 runder på trening. Hvis du svømmer bryst, prøv å få til gode lange glider under vannet så du sparer bena mest mulig.

Lenke til kommentar

Da var jeg kommet hjem fra trening, gjennomførte hele programmet; klarte samtlige øvelser med margin, foruten pull-ups. Kroppen ville ret og slett ikke. Jeg startet for sent med opptreningen og det er en lærepenge jeg tar med meg videre. 

Foruten trollene her inne virker resten som jordnære folk, og til alle som var- eller skal på opptaket håper jeg dere består, finnes egnet og får en flott studietid.  

God sommer!

Lenke til kommentar

Da var jeg kommet hjem fra trening, gjennomførte hele programmet; klarte samtlige øvelser med margin, foruten pull-ups. Kroppen ville ret og slett ikke. Jeg startet for sent med opptreningen og det er en lærepenge jeg tar med meg videre.

Foruten trollene her inne virker resten som jordnære folk, og til alle som var- eller skal på opptaket håper jeg dere består, finnes egnet og får en flott studietid.

God sommer!

Hei. Er det lenge til du skal på opptak? Jeg har gått fra 0 til 4 pull ups på fire uker, så hvis du skal eller har mulighet til å ta opptaket i Kristiansand kan du fortsatt klare det om du har et par pullups inne nå ?

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke i mål med kravene. Skal ha opptak nå på onsdag. Har enda ikke klart benkpress-kravet... På en god dag klarer jeg nå 2x32,5kg, så mangler altså to repetisjoner... Dette stresser meg veldig, spesielt da jeg tror svømmingen kommer til å ta på en del. Men, jeg tenker uansett å møte opp og virkelig gjøre mitt beste. Så er det vel bare å krysse fingrene, kanskje blir det nettopp på opptaket på onsdag at jeg klarer 4 repetisjoner første gang? Prøver å holde motet oppe!! Andre som er i samme båt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...