fyke Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) Jeg har lyst til å bli politi, må jeg gå idrett på VGS da? Og er det sant at det stilles strenge krav i Loven?? Nei, du må gå studiespesialiserende. Dette får du forsåvidt gjennom idrett også. Ja, du må ha plettfri vandel.Ok. Stilles det strenge krav til muntlige prestasjoner i Loven? Hva er SIM-MP?Loven stiller strenge krav til muntlige presentasjoner.SIM-MP er ikke et ekte våpen, det er et blåvåpen. Brukes på mestring! Har du noe mer til meg? Hei. Er det mestring i løpet av PHS? Kan du evt si mer om dette eller er det konfidensielt-ish? Besto for øvrig testene i dag og ser frem til tre lærerike år (så fremt jeg kommer inn!). Lykke til alle sammen! Jeg har hørt at det er en natt eller to med mestring i leir i både første og siste året. Her blir man testet i loven, man må vistnok smøre lunsj og ta med blå-våpen ut i skogen!Det er ikke mestring på politistudiet slik som du skisserer her. Første år er det ingenting, med unntak i Kongsvinger som har øvelse Sæter. Dette er dog ikke noe voldsomme greier, og alle fikser det fint. Ligger vell en video om denne på nett. Det er ikke noe overnatting utendørs eller ubehagelig overraskelser ila studietiden. En venn av meg som bor på Kongsvinger har fortalt meg at han av og til ser folk løpe rundt på skolen med startnummer på seg med. Videre sier han at de bor i blå-containere og har med seg sim-våpen. Det skal vistnok gå hardt for seg i loven! Hvem er dette da? Folk på etter- og videreutdanning. ingenting med grunnutdanningen å gjør. Phs er mye mer enn bare bachelor-avdelinga. (Synes dog det er "merkelige spørsmål". Svarer hovedsaklig i tilfelle folk skulle bli forvirra av de, og for å unngå at det oppstår rykter.) Endret 20. mai 2017 av fyke Lenke til kommentar
perrr Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Det var slik at man skulle merke politiattesten med søkernummer? Hvor finner man dette nummeret? Lenke til kommentar
marud Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Det var slik at man skulle merke politiattesten med søkernummer? Hvor finner man dette nummeret?Står på samordna opptak og på følgebrevet du sendte hvis du har filen lagret Lenke til kommentar
perrr Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Det var slik at man skulle merke politiattesten med søkernummer? Hvor finner man dette nummeret? Står på samordna opptak og på følgebrevet du sendte hvis du har filen lagret Tusen takk! Lenke til kommentar
TSL17 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Hvor står det at man må merke politiattesten med søkernummer? Har sendt inn politiattesten uten søkernummer for noen dager siden. Burde jeg da sende inn ny politiattest med søkernummer? Både navn og personnummer er jo dokumentert på politiattesten. Lenke til kommentar
marud Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Hvor står det at man må merke politiattesten med søkernummer? Har sendt inn politiattesten uten søkernummer for noen dager siden. Burde jeg da sende inn ny politiattest med søkernummer? Både navn og personnummer er jo dokumentert på politiattesten.Tror nok det går bra uten også. De som ikke deltok på opptaket fikk beskjed om å merke med søkernummer. Jeg merket konvolutten med det slik at det blir lettere for PHS å legge den i riktig mappe da jeg tror de organiserer etter søkernummer og ikke navn. Lenke til kommentar
bææbuu Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) Det var slik at man skulle merke politiattesten med søkernummer? Hvor finner man dette nummeret? Står på samordna opptak og på følgebrevet du sendte hvis du har filen lagret Tusen takk! Ojda. Jeg har sendt inn attesten uten søkernummer. Må jeg sende inn på nytt? Har foreløpig god tid. Edit: Se bort fra spørsmålet mitt. Leste akkurat svaret til @marud i en annen post. Endret 20. mai 2017 av bææbuu Lenke til kommentar
work90 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Jeg prøvde meg på løpingen i dag! ikke ta lett på det, var mye tyngre enn jeg trodde Lenke til kommentar
TT1988 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Jeg prøvde meg på løpingen i dag! ikke ta lett på det, var mye tyngre enn jeg trodde Løpingen er den verste! Løpt "testen" 4 ganger nå, og den blir bare ikke lettere ? Lenke til kommentar
marud Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Det var slik at man skulle merke politiattesten med søkernummer? Hvor finner man dette nummeret?Står på samordna opptak og på følgebrevet du sendte hvis du har filen lagret Tusen takk! Ojda. Jeg har sendt inn attesten uten søkernummer. Må jeg sende inn på nytt? Har foreløpig god tid. Edit: Se bort fra spørsmålet mitt. Leste akkurat svaret til @marud i en annen post. Kan også sende epost til [email protected] å spørre om de har mottatt den. Så er man sikker Lenke til kommentar
work90 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Jeg prøvde meg på løpingen i dag! ikke ta lett på det, var mye tyngre enn jeg trodde Løpingen er den verste! Løpt "testen" 4 ganger nå, og den blir bare ikke lettere Er vel bare å bite tenna sammen!! Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) Jeg prøvde meg på løpingen i dag! ikke ta lett på det, var mye tyngre enn jeg trodde Løpingen er den verste! Løpt "testen" 4 ganger nå, og den blir bare ikke lettere Er vel bare å bite tenna sammen!! Kan skrive under på at løpinga var tungt. Endret 20. mai 2017 av Frodo124 Lenke til kommentar
PHS2018! Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Noen som går på Politihøgskolen på kongsvinger? og kan si litt om hvordan livet på kongsvinger i helgene er? og er det mulig å melde seg inn på aktiviteter som klatring osv? takk for svar! Lenke til kommentar
Hugopeugeot Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Er det mulig å sende inn politiattesten til Politihøgskolen elektronisk? Altså som et vedlegg i mail. Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Er det mulig å sende inn politiattesten til Politihøgskolen elektronisk? Altså som et vedlegg i mail. i utgangspunktet nei. Dersom det av en eller annen grunn blir veldig vanskelig for deg å få sendt det pr. post så anbefaler jeg deg å ringe PHS eller sende dem en mail på [email protected] for å finne en alternativ løsning. Lenke til kommentar
AvdelingQ Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Prøver igjen med et spørsmål angående phs Bodø. Noen som vet om avdeling Bodø noen form for bilpark? Stavern og Kongsvinger har jo egne phs biler, hvordan er det med Bodø? Og hvor trener bodø studentene operativ trening samt skyting? Lenke til kommentar
Hugopeugeot Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Er det mulig å sende inn politiattesten til Politihøgskolen elektronisk? Altså som et vedlegg i mail. i utgangspunktet nei. Dersom det av en eller annen grunn blir veldig vanskelig for deg å få sendt det pr. post så anbefaler jeg deg å ringe PHS eller sende dem en mail på [email protected] for å finne en alternativ løsning. Takk for svar. Det blir på ingen måte veldig vanskelig. Lenke til kommentar
martinej Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Er det mulig å sende inn politiattesten til Politihøgskolen elektronisk? Altså som et vedlegg i mail. Jeg sendte min på mail og fikk det godkjent. Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) Prøver igjen med et spørsmål angående phs Bodø. Noen som vet om avdeling Bodø noen form for bilpark? Stavern og Kongsvinger har jo egne phs biler, hvordan er det med Bodø? Og hvor trener bodø studentene operativ trening samt skyting? TL;DR: PHS har lagt opp til at alle studentene, uavhengig av studiested, skal ha samme opplegg både teoretisk og praktisk. Om spørsmålet ditt er relatert ift valg av studiested så trenger du ikke bekymre deg for dette da du vil få kjørt like mye bil under operativ trening uavhengig av hvordan studiested du velger. Jeg ønsker dog ikke å gå inn på detaljer rundt den operative treningen, annet enn det som står i fagplan; Det er 2 uker operativ trening i leir, samt 2 uker hvor man tilegner seg kompetansebevis for utrykningskjøring i andre studieår. I tillegg er det 3 uker med operativ trening i leir og våpengodkjenning på tredje studieår. 2. studieår: IP-trening gjennomføres i opplæringsenheten og i leir. Samspill og erfaringsutveksling mellom instruktører og studenter vektlegges. Arbeidsmåtene vil blant annet veksle mellom praktiske oppgaver, undervisning, plenumsdiskusjoner og erfaringsutveksling/evaluering. Studenten skal delta i alle aktiviteter som legges inn i opplæringsprogrammet. 3. Studieår: Organisering og arbeidsmåter Politioperativ innsatstrening vil foregå både ved studiestedene og i leir. Hovedtyngden gjennomføres i tre uker i leir med teoriundervisning, praktiske øvelser, materiellskjøtsel og egentrening. Studenten skal delta aktivt under leiroppholdet. Kilde: http://www.phs.no/Documents/5_Studenter/Fagplaner/Revidert%20fagplan%202014-2017%20med%20meny.pdf Edit: Disse leiroppholdene avholdes forøvrig ved PHS i Stavern og kongsvinger. Endret 21. mai 2017 av DeQu Lenke til kommentar
Mekanius Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Hvordan er det med bruk av uniform under PHS og i tjeneste, kan man som varmblods velge selv om man vil bruke kortermet eller langermet skjorte i tjeneste eller finnes det reglement som dikterer når man skal bruke hva i forhold til uniform? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg