Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017

Anbefalte innlegg

Når man går på phs kan man da få pensum digitalt? Bruker et program på nett som gjør at man leser tekster og slik raskere og husker like mye, men må liksom ha teksten skrevet ned først.

En rekke av pensumet kan man få digitalt, ikke alt. Imidlertid er det en forskjell i hvordan man lærer. Jeg benyttet aldri pensumet som var digitalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mente mer om det er mulig og få det som står i pensum bøkene også på nett? Altså på en måte et word dokument med hele pensum boken, i stedet for og måtte lese fra boken.

Du får nok ikke alt digitalt nei.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har søkt phs i år og lurer på, under intervjuet på egnethetsvurderingen, blir man intervjuet av en eller flere fra opptaksnemda? Og på gruppetesten, så skal nemda observere oss, gjør de det så enkelt som at de sitter i blant oss under utførelse av oppgaven? Om det er sånt vi ikke skal vite om på forhånd, så får jeg bare vente i spenning :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har søkt phs i år og lurer på, under intervjuet på egnethetsvurderingen, blir man intervjuet av en eller flere fra opptaksnemda? Og på gruppetesten, så skal nemda observere oss, gjør de det så enkelt som at de sitter i blant oss under utførelse av oppgaven? Om det er sånt vi ikke skal vite om på forhånd, så får jeg bare vente i spenning :)

Nemda sitter "utenfor" gruppa på gruppeintervjuet. Og man blir intervjuet av kun et medlem av nemda.
Lenke til kommentar

Til studenter i Bodø;

Har avdeling Bodø noen form for bilpark? Kongsvinger, Stavern og Kongsvinger har jo egne phs biler, hvordan er det med Bodø og hvor trener Bodø studentene operativ trening?

Jeg tror de trener i loven på Kongsvinger. . .

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å bli politi, må jeg gå idrett på VGS da?

Og er det sant at det stilles strenge krav i Loven??

Nei, du må gå studiespesialiserende. Dette får du forsåvidt gjennom idrett også. Ja, du må ha plettfri vandel.

Ok. Stilles det strenge krav til muntlige prestasjoner i Loven? Hva er SIM-MP?

Loven stiller strenge krav til muntlige presentasjoner.

SIM-MP er ikke et ekte våpen, det er et blåvåpen.

Brukes på mestring!

Har du noe mer til meg?

Hei.

Er det mestring i løpet av PHS? Kan du evt si mer om dette eller er det konfidensielt-ish?

Besto for øvrig testene i dag og ser frem til tre lærerike år (så fremt jeg kommer inn!). Lykke til alle sammen!

Jeg har hørt at det er en natt eller to med mestring i leir i både første og siste året. Her blir man testet i loven, man må vistnok smøre lunsj og ta med blå-våpen ut i skogen! 

Endret av blåhjelm
Lenke til kommentar

Nei, du må gå studiespesialiserende. Dette får du forsåvidt gjennom idrett også. Ja, du må ha plettfri vandel.

Brukes på mestring!

Har du noe mer til meg?

Hei.

Er det mestring i løpet av PHS? Kan du evt si mer om dette eller er det konfidensielt-ish?

Besto for øvrig testene i dag og ser frem til tre lærerike år (så fremt jeg kommer inn!). Lykke til alle sammen!

Jeg har hørt at det er en natt eller to med mestring i leir i både første og siste året. Her blir man testet i loven, man må vistnok smøre lunsj og ta med blå-våpen ut i skogen!
Det er ikke mestring på politistudiet slik som du skisserer her. Første år er det ingenting, med unntak i Kongsvinger som har øvelse Sæter. Dette er dog ikke noe voldsomme greier, og alle fikser det fint. Ligger vell en video om denne på nett.

Det er ikke noe overnatting utendørs eller ubehagelig overraskelser ila studietiden.

Endret av fyke
Lenke til kommentar

Gass drill på leir er vel litt ubehagelig?

Når du skal kjenne hvordan det er.

satser på at de som kommer inn takler det helt fint :-)
Gjort dette fire ganger i Forsvaret. Litt ubehagelig der og da, men en morsom opplevelse. Politiet bruker litt svakere konsentrasjon, men merker nok den også.
Lenke til kommentar

Noen som har vært på opptak på Haakonsvern i Bergen denne uken? Hvordan er det med parkering? Er det mulig å parkere inne på basen under opptak?

Det er en stor parkeringsplass like "nedenfor" Haakonsvern. Når du kommer fra Vestkanten(?) kjøpesenter, er det en lang bakke like før du kommer til hovedporten inn til basen. I det stigningen begynner skal det være mulig å kjøre til venstre for å så parkere. Da har du cirka 4-500 meter å gå til porten. 

I fjor var det forøvrig mulig å kjøre bilen sin inn i leiren for opptaket, men det kan være at det er andre regler på dette i år. 

Lenke til kommentar

Noen som har vært på opptak på Haakonsvern i Bergen denne uken? Hvordan er det med parkering? Er det mulig å parkere inne på basen under opptak?

Tror faktisk det er mulig å kjøre inn. Men jeg parkerte bare langs veien på fortauet rett med hovedporten. Var god plass!

Lenke til kommentar

Brukes på mestring!

Har du noe mer til meg?

Hei.

Det er ikke mestring på politistudiet slik som du skisserer her. Første år er det ingenting, med unntak i Kongsvinger som har øvelse Sæter. Dette er dog ikke noe voldsomme greier, og alle fikser det fint. Ligger vell en video om denne på nett.

Det er ikke noe overnatting utendørs eller ubehagelig overraskelser ila studietiden.

En venn av meg som bor på Kongsvinger har fortalt meg at han av og til ser folk løpe rundt på skolen med startnummer på seg med. Videre sier han at de bor i blå-containere og har med seg sim-våpen. Det skal vistnok gå hardt for seg i loven!

Hvem er dette da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...