DeQu Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Spørsmål til de av dere som er politistudenter. I henhold til planlegging av jobb osv fra min side, trenger jeg å vite om det i det hele tatt blir oblig timer på en helg (altså hender det at er en form for undervisning/trening på en lørdag eller søndag? Takk på forhånd! I løpet av B1 og B3 er det ingen obligatoriske helgetimer. I B2 følger du turnus til veileder og jobber vanlig helg de gangene veileder jobber helg. Edit: Vær obs på at du må søke om bierverv til politimester i distriktet du er utplassert i gjennom B2 dersom du ønsker å jobbe ved siden da. Det er også verdt å merke seg at det i B3 er 3 uker med leiropphold. Man har dog fri i helgene her også. Endret 4. mai 2017 av DeQu Lenke til kommentar
Octagon Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Spørsmål til de av dere som er politistudenter. I henhold til planlegging av jobb osv fra min side, trenger jeg å vite om det i det hele tatt blir oblig timer på en helg (altså hender det at er en form for undervisning/trening på en lørdag eller søndag? Takk på forhånd!I løpet av B1 og B3 er det ingen obligatoriske helgetimer. I B2 følger du turnus til veileder og jobber vanlig helg de gangene veileder jobber helg. Edit: Vær obs på at du må søke om bierverv til politimester i distriktet du er utplassert i gjennom B2 dersom du ønsker å jobbe ved siden da. Det er også verdt å merke seg at det i B3 er 3 uker med leiropphold. Man har dog fri i helgene her også. Hvordan ser turnusen ut i B2? Er det forskjell mellom distriktene? Lenke til kommentar
PHS2018! Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Spørsmål til de av dere som er politistudenter. I henhold til planlegging av jobb osv fra min side, trenger jeg å vite om det i det hele tatt blir oblig timer på en helg (altså hender det at er en form for undervisning/trening på en lørdag eller søndag? Takk på forhånd! I løpet av B1 og B3 er det ingen obligatoriske helgetimer. I B2 følger du turnus til veileder og jobber vanlig helg de gangene veileder jobber helg. Edit: Vær obs på at du må søke om bierverv til politimester i distriktet du er utplassert i gjennom B2 dersom du ønsker å jobbe ved siden da. Det er også verdt å merke seg at det i B3 er 3 uker med leiropphold. Man har dog fri i helgene her også. Takk for svar Endret 4. mai 2017 av PHS-2017 Lenke til kommentar
fyke Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Spørsmål til de av dere som er politistudenter. I henhold til planlegging av jobb osv fra min side, trenger jeg å vite om det i det hele tatt blir oblig timer på en helg (altså hender det at er en form for undervisning/trening på en lørdag eller søndag? Takk på forhånd!I løpet av B1 og B3 er det ingen obligatoriske helgetimer. I B2 følger du turnus til veileder og jobber vanlig helg de gangene veileder jobber helg. Edit: Vær obs på at du må søke om bierverv til politimester i distriktet du er utplassert i gjennom B2 dersom du ønsker å jobbe ved siden da. Det er også verdt å merke seg at det i B3 er 3 uker med leiropphold. Man har dog fri i helgene her også. Hvordan ser turnusen ut i B2? Er det forskjell mellom distriktene? Det varierer, ja. Men alle har 3-delt turnus. Lenke til kommentar
kjorda Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Får man epost før hovedopptaket om man er funnet egnet også? Eller får man det kun viss man ikke er funnet egnet? Lenke til kommentar
Matbe Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Prøver å spørre igjen jeg. Er det noen som vet om man får mer informasjon om møtested osv. til dagen man skal ta fysiske tester? Er det enkelt å finne frem til riktig sted? Greit å vite med tanke på hvor god tid man skal beregne. Endret 5. mai 2017 av quilizeer Lenke til kommentar
Ace90 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Prøver å spørre igjen jeg. Er det noen som vet om man får mer informasjon om møtested osv. til dagen man skal ta fysiske tester? Er det enkelt å finne frem til riktig sted? Greit å vite med tanke på hvor god tid man skal beregne. Google maps Lenke til kommentar
Diskutererer Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Får man epost før hovedopptaket om man er funnet egnet også? Eller får man det kun viss man ikke er funnet egnet? Tror det bare er hvis man ikke er funnet egnet. Det var ihvertfall slik i fjor. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Prøver å spørre igjen jeg. Er det noen som vet om man får mer informasjon om møtested osv. til dagen man skal ta fysiske tester? Er det enkelt å finne frem til riktig sted? Greit å vite med tanke på hvor god tid man skal beregne. Du får nok ikke mer info enn det du allerede har fått. Ring opptakskontoret dersom noe er uklart. Lenke til kommentar
privatist17 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Foregår hele opptaket på én dag? Lenke til kommentar
E Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Foregår hele opptaket på én dag? Fysisk tester først, deretter blir du sendt videre til egnethetsvurdering en annen dag "Alle søkere som deltar på fysisk test og består disse, må påregne ventetid på opptil flere dager/uker mellom fysisk test og egnethetsvurdering." http://www.phs.no/studietilbud/bachelor/soknadsprosess/ Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Angående innsending av politiattesten; kan man sende den på mail eller må det være som brev? Lenke til kommentar
marud Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Angående innsending av politiattesten; kan man sende den på mail eller må det være som brev?Jeg sendte mail til Opptakskontoret og fikk beskjed om å sende det pr. post Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Angående innsending av politiattesten; kan man sende den på mail eller må det være som brev?Jeg sendte mail til Opptakskontoret og fikk beskjed om å sende det pr. post Ok Lenke til kommentar
perrr Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Fikk en liten overraskelse i innboksen i dag: Din søknad om politiattest har mangler . Vi har mottatt din søknad om politiattest. På grunn av mangler kan den ikke behandles, men vi gjenåpner saken om du ettersender dokumentasjon innen 3 uker til: [email protected] merket med saksnummer: xxx Om vi ikke mottar nødvendig dokumentasjon er søknaden avslått.. -Bekreftelse på opptak til studium mangler. Kan sverge på at jeg lastet opp innkallingen jeg hadde fått på mail i PDF-format, men nå har jeg i hvert fall sendt den på mail i tillegg. Lenke til kommentar
wisswass Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Er det karakterskala på testene? På PHS sine sider står bare kravene for bestått, men fant et innlegg på Fitnessbloggen hvor de presenterer en karakterskala fra 1-3. Er det meningen at vi skal ta oss helt ut på alle testene, eller spiller det ingen rolle bare så lenge man klarer kravet? Lenke til kommentar
Diskutererer Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Er det karakterskala på testene? På PHS sine sider står bare kravene for bestått, men fant et innlegg på Fitnessbloggen hvor de presenterer en karakterskala fra 1-3. Er det meningen at vi skal ta oss helt ut på alle testene, eller spiller det ingen rolle bare så lenge man klarer kravet? Innlegget på Fitnessbloggen er fra 2011, de fysiske testene har blitt endret siden da. Nå er det som du sier, bare å klare kravet. Du får ikke fortsette videre etter f.eks. fire repetisjoner i benk. Så du trenger ikke ta deg helt ut på testene http://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/fysiske-tester/ Edit: link Endret 6. mai 2017 av Diskutererer 1 Lenke til kommentar
kjorda Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Betyr det at etter du har klart minstekravet på antall meter på kondisjonstesten etter f.eks 4 min så stopper de deg? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 Betyr det at etter du har klart minstekravet på antall meter på kondisjonstesten etter f.eks 4 min så stopper de deg? Ja. Lenke til kommentar
Dinos Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Noen her som går i Stavern? Hvordan er miljøet der? er det ikke bare en folkehøgskole og politihøgskole der? Er det slik at det fra politihøgskolen og de fra folkehøgskolen holder seg for seg selv og ikke er med hverandre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg