Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet ca. hvor lang tid dagen på opptak tar? Har Pulje 4, 19. mai kl11:30 i Bergen. Regner med det går greit å bestille flybillett hjem kl20:00?

Slik det var i fjor, over hele landet var at de som besto de fysiske kravene ble kalt inn til samtale påfølgende dager. De som av en eller annen hadde mer grunn til og bli kalt inn dagen etter fikk dette ønsket oppfylt. Da mtp tilreisende osv.

Kjapt spørsmål om opptaket i Oslo. Sikkert svart på tidligere men klarer ikke finne det.

Er det en bestemt rekkefølge på styrkeøvelsene (for eks. benk så pullups) eller er det mer tilfeldig?

Husker at i Trondheim for noen år siden så tok jentene pullups først mens gutta begynte med benk..

Har hørt at man trekker rekkefølgen

I fjor var det så vidt jeg fikk med meg likt over hele landet.

1 Svømmetester;  1-100m testen 2-undervanssvømming 3-dykk

2 Styrketester; 1-benk 2-bom

3 Løpstest

Tror kanskje kvinnene tok bom først, så benk siden vi begynte med benken. 

Endret av PHS2k17
Lenke til kommentar

Hei!

Noken som er sopass sikre på å komme inn i Stavern at dei tørr å flytte inn i ei sjukt fin leilighet på Risøya? Vi er to B3-studentar (jente og gut)  som manglar ein person i ei tremans leiligheit.

Mvh
Anders :)

Endret av livsnytar
Lenke til kommentar

I fjor var det så vidt jeg fikk med meg likt over hele landet.

1 Svømmetester; 1-100m testen 2-undervanssvømming 3-dykk

2 Styrketester; 1-benk 2-bom

3 Løpstest

100 meter til sist i Oslo.

Å ha undervannssvømming og dykk etter 100 meter er nok vesentlig verre.. Ganske utkjørt da om man ikke er dreven i crawl eller andre effektive teknikker.

Lenke til kommentar

Er det  noen som vet hvor mange som har blitt kalt inn til fysiske tester i år? 

Fra 4874(3763) søkere, så hadde det vært interessant å se hvor mange som kom gjennom "første hinder".

Bump. Lurer på det samme

Lenke til kommentar

Er det  noen som vet hvor mange som har blitt kalt inn til fysiske tester i år? 

Fra 4874(3763) søkere, så hadde det vært interessant å se hvor mange som kom gjennom "første hinder".

Bump. Lurer på det samme

Kan hende det blir gitt ut noe data på det etter at fristen har gått ut 4.mai. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

Hvor lang tid bruker dere andre jenter på svømmingen? :) Ligger på 02:19 og synes det er vanskelig å få det til på kortere tid. Vet at kravet er 02:40, men greit å være godt innenfor tiden..

Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker dere andre jenter på svømmingen? :) Ligger på 02:19 og synes det er vanskelig å få det til på kortere tid. Vet at kravet er 02:40, men greit å være godt innenfor tiden..

Er du 21 sekunder foran kravet er du godt innenfor.

Lenke til kommentar

Er på omtrent det samme, og det i ett 25 m basseng. Er verre med løpingen :hmm:

Nå har jeg satt treningsstopp for meg ut hele uka, haha! Startet treningen for ganske nøyaktig 2 mnd siden, og det meste av kroppen er nå sår etter trening annenhver dag. Så får håpe en god uke med fri gjør underverker. Selv om jeg vet at man bør trene variert, er det ikke så lett når man har to styrkeøvelser man skal igjennom og aldri sett benkpress før nå :tease:

Lenke til kommentar

Er på omtrent det samme, og det i ett 25 m basseng. Er verre med løpingen :hmm:

Nå har jeg satt treningsstopp for meg ut hele uka, haha! Startet treningen for ganske nøyaktig 2 mnd siden, og det meste av kroppen er nå sår etter trening annenhver dag. Så får håpe en god uke med fri gjør underverker. Selv om jeg vet at man bør trene variert, er det ikke så lett når man har to styrkeøvelser man skal igjennom og aldri sett benkpress før nå :tease:

I forhold til løpingen vil jeg i år som i fjor anbefale folk å teste seg i denne tidlig. Om dere ikke har tilgang til gymsal, så få gjort det på en kunstgressbane eller lignende. Det er faktisk ganske mye tyngre enn å bare ta 20 push og 20 sit-ups også løpe 800 meter. 

Selv trente jeg spesifikt på denne testen den siste mnd før opptak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder lav bom for kvinner, må brystet være helt opp i bommen? Får til 4 repetisjoner der brystet er tett opp under men ikke helt borti bommen... Hvor strenge er de?

Jeg vil tro at øverste punkt på brystbeinet må helt inntil bommen. Hvis du trener på stang, og kommer ganske langt opp, eller helt opp, sies det er bommen blir lettere siden den er tykkere.

Lenke til kommentar

Når det gjelder lav bom for kvinner, må brystet være helt opp i bommen? Får til 4 repetisjoner der brystet er tett opp under men ikke helt borti bommen... Hvor strenge er de?

Jeg vil tro at øverste punkt på brystbeinet må helt inntil bommen. Hvis du trener på stang, og kommer ganske langt opp, eller helt opp, sies det er bommen blir lettere siden den er tykkere.

Det er sant, det har jeg ikke tenkt på! Er bare å fortsette å øve da :) synes det er en utrolig vanskelig øvelse .... 

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen som har under 40 poeng når de søker i år? Hvordan ligger dere ann når det gjelder poeng?

Foreløpig har jeg 46.1 poeng. Tar opp morsmålet mitt (både skriftlig og muntlig ( fikk 5er) og forbedrer norsk skriftlig 24.05. Får jeg de karakterene jeg satser på så tror jeg snittet mitt ligger på ca. 49.3:) Hva med deg?

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen som har under 40 poeng når de søker i år? Hvordan ligger dere ann når det gjelder poeng?

Jeg tok opp fag i høst og har nå 49.7 konkurransepoeng inkl. fullt opp med alderspoeng og for militærtjeneste.
Lenke til kommentar

Jeg tok opp fag i høst og har nå 49.7 konkurransepoeng inkl. fullt opp med alderspoeng og for militærtjeneste.

I hvilket rekkefølge har du plassert de ulike studiestedene?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...