Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tåpelig fra Nextgentel


Anbefalte innlegg

Jeg flytter snart og var usikker på om jeg skulle ta med meg NGT linja eller bestille fra Firstmile istedenfor.

Nextgentel har 6 ukers ventetid på flytting, og like lang oppsigelsestid. 6 uker er i følge dem den tiden det tar å fysisk få koblet ned linjen, og dette er ikke diskuterbart.

 

Etter avtale med NGT kunne jeg melde flytting og deretter si opp uten ekstra kostnader om dette ble gjort før flyttedato ble satt.

-18. November bestillte jeg flytting via deres web-interface.

-20. November har jeg endelig bestemt meg og sier opp linja via samme web-interface. Like etterpå mister jeg tilgang til dette web-interfacet og får ikke logget inn på kundesidene med mitt kundenr/passord.

-25. November detter linja ned. Etter å ha forsøkt i flere dager får jeg endelig kontakt med NGT hvor de opplyser om at min oppsigelsestid beklageligvis ble noe mindre enn 6 uker. Dette har de ikke mulighet til å gå tilbake på, og siden jeg faktisk sa opp linjen før jeg flyttet sitter jeg nå uten Internett. argh! :scared:

 

Hadde jeg fått kontakt med NGT i går hadde jeg kanskje klart å få ryddet opp før linjen ble fysisk stengt, men det var helt umulig å komme frem. Istedenfor den vanlige 30minutters kø'en fikk man i går enten network busy eller man ble satt tilbake til starten av telefon-menyen når man trykket 5 for å "snakke med kundebehandler"

 

De skal dog ha ros for å ha klart å bruke bare en uke på en oppgave det ifølge dem selv er umulig å bruke mindre enn 6 på. :!:

 

Noen tips til reaksjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jegh ar selv hatt mye problemer med NGT og flytting.

 

Jeg fikk også vite at det tok 6 uker, men det tok dem ca. 2 uker å stenge linja.

Har funnet dette ut i ettertid og sjekket litt med dem, og det viste seg at de stengte på 2 uker men jeg måtte betale for 6 uker.

 

Jeg anbefaler deg å ringe inn. (jaja...jeg vet at du må sitte 30-45 minutter i kø, men det er kanskje verdt det)

 

Vær litt aggresiv og si at de MÅ ha gjort en feil og be dem rette det opp.

Si at du ikke har gjort dette osv osv

Fortell dem at det var klin umulig å komme gjennom linja til dem. Du kan også nevne at du hele tiden ble satt tilbake til begynnelsen av menyen for det er dem klar over skjer til tider, da det også har skjedd meg og jeg har gitt dem beskjed om det.

Med andre ord: be dem fikse opp i problemene og prøv å skylde feilen over på dem.

 

Litt sleipt gjort men verdt ett forsøk! :devil:

Lenke til kommentar

vel jeg vet ikke om jeg hadde giddet å stresse for 2 uker.

 

Og jeg tror ikke du kan forvente å få så mye tilbake fra NGT da, desverre.

 

Eneste er om du skal ha NGT der du skal flytte til, da hadde jeg nok prøvd å presse de litt for å f.eks slippe unna med deler av innstallerings gebyret.

 

Hehe...kjekk dialog DU og JEG har da..ingen andre som gidder å prate :)

Lenke til kommentar

Ikke sant, er vel ingen andre som bryr seg om NGT mere :)

Nei, jeg gidder ikke stresse for å få nett installert igjen når det bare er igjen 2 uker.. Hadde dog vært fint om det var mulig å holde NGT ansvarlig for dette på en eller annen måte .. Hvordan skal de lære om det ikke finnes konsekvenser? :no:

Lenke til kommentar

En liten oppdatering..

Jeg har hatt Nextgentel i 2 år, betalt dem over 15.000kr i nettleie + 2000kr i oppkobling, og jeg er ferdig med min kontrakts-periode.

Nå har de f*en meg sendt meg en giro på 700kr for AVBESTILLINGS-GEBYR!

De skal altså ha 700kr for å la meg si opp linja.

Dette er forøvrig ikke en pris det ble opplyst om/operert med da jeg bestillte linjen i slutten av 2001. Ta en tur innom Way back machine for å se prisene den gang.

Dette kan de da ikke engang ha lov til å gjøre?

 

:mad::angry::mad:

Lenke til kommentar

Tror NGT har et aldri så lite koordineringsproblem for tida. Jeg bestilte NGT i mai, installasjon rundt 1 juli, som ble levert som bestillt. Satte opp avtalegiro og kvartalsvis betaling, og dette har gått bra. Så her for en måned siden kom det en purring i posten, med varsel om stengning, for et beløp på 98,- + gebyr og diverse, nå totalt 198. De hadde en "innholdspakke" som jeg 1) ikke bestilte, 2) Ikke fikk levert og 3) Ikke fikk regning på. Etter å ha kastet bort 45 minutter i telefonen for å få audiens hos NGT løste saken seg.

Lenke til kommentar

Hehe...kjekk dialog DU og JEG har da..ingen andre som gidder å prate

 

Dere vet vel at å kritisere NGT i dette forum'et, er som å banne i kirka. :)

Så du mener at de er helt perfekte?

NGT har best upstream og best pris/ytelse ratio blant de større ADSL tilbyderne.. Men der stopper det.

Lenke til kommentar

Nei, det er det jeg mener at de ikke er. Men det er folk i dette forumet som skriver ting som " uansett hva du mener om NGT, så er jeg ikke enig med deg " Det er greit at de har pene priser og gode linjer, men det er jo bare en del av produktet. Du kjøper ikke en rask og billig bil hvis du ikke er sikker på å få den reparert hvis du får trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...