Lixom Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Heihei! overskriften sier vel det meste. Er det Canon EOS 70D eller er det 80D som er best? (hvor får man mest for penga). Noen som har noen erfaring med disse kameraene? En kort oppsummering for og imot hadde vært fint Alt tas imot. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) 80D har er minst en generasjon nyere sensor enn 70D, men er vesentlig dyrere. Det vil sannsynligvis være synlige forskjeller på bildene, men det betyr ikke at 70D er dårlig. 80D er på nivå med moderne Nikon kamera, 70D er ikke det. Har du tenkt å ta bilder i vanskelige lysforhold eller vurderer litt video bør du kjøpe 80D. Her er en test på norsk: http://www.lydogbilde.no/test/foto-video/canon-eos-80d Mest for pengene vil jeg ikke uttale meg om. Selv har jeg permittert Canon-utstyret mitt da jeg syntes det var bortkastede penger å oppgradere dette fremfor andre merker med mindre og lettere kamera og objektiver. Endret 20. juli 2016 av Frobe Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Tja. Det er to områder hvor 80D er markant forbedret fra forgjengeren sin: -Bedre autofokusmodul, med flere fokuspunkter og bedre følgefokus. -Bedre sensor, med omtrent ett og et halvt trinn bedre dynamisk omfang på laveste iso-verdi, som kan være en ganske merkbar forskjell ved landskapsbilder og andre motiver med stort spenn mellom de mørkeste og lyseste partiene. Om det er verdt 3000 kr må du nesten vurdere selv. Personlig ville jeg gått for 80D siden jeg driver en del med actionfoto (vel, personlig ville jeg gått for Nikon D7200 i den prisklassen, men det handler mest om personlig preferanse på brukergrensesnitt). Har du tenkt å ta bilder i vanskelige lysforhold (...) bør du kjøpe 80D.Tja, hva legger du i "vanskelige lysforhold"? Snakker du om stor kontrast mellom skygger og høylys skal jeg være enig med deg, snakker du om svakt lys så er de i praksis identiske fra ISO 800 og oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå