Salvesen. Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Er det sant? jeg har alltid forbundet Norge med toppmoderne teknologi. Spessielt Kongsberg Gruppen. De leverer jo til selve USA Klart det finnes mange selskaper som driver med toppmoderne teknologi, spessielt innenfor fiskeoppdrett, olje/gass, fornybar osv. Men vill du jobbe på de heftigste prosjektene der de lager humanoider, ekstrem AI osv så må en nok ut av landet og gjerne inn i en lab på ett eller annet universitet. Alt handler om hva du selv ønsker Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) si du starter ett elektrofirma som skal lever installasjoner til nye hus og bygg, da må du ha installatør papirene selv eller noen i bedriften med de. Evt kan en sikkert betale en tredjepart. Jeg er dog vant til at de finnes innad i bedriften. Kreves det installatørpapirer for dokumentasjonen så skal vedkommende være fast ansatt i bedriften. Man kan heller ikke benytte installatørpapirene i mer enn en bedrift (Eneste unntak er at man kan ha et personlig foretak i tillegg til f.eks AS) For å kunne gå opp til installatørprøven så kreves det også praktisk erfaring. Endret 29. juli 2016 av Techpoint Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 si du starter ett elektrofirma som skal lever installasjoner til nye hus og bygg, da må du ha installatør papirene selv eller noen i bedriften med de. Evt kan en sikkert betale en tredjepart. Jeg er dog vant til at de finnes innad i bedriften. Kreves det installatørpapirer for dokumentasjonen så skal vedkommende være fast ansatt i bedriften. Man kan heller ikke benytte installatørpapirene i mer enn en bedrift (Eneste unntak er at man kan ha et personlig foretak i tillegg til f.eks AS) For å kunne gå opp til installatørprøven så kreves det også praktisk erfaring. Takk for oppklaring, var litt usikker på den Lenke til kommentar
Nuttery Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Faren min er elektroingeniør og har eget elektrikerfirma. Har også jobbet som lærer på VGS (elektrolinja) og drevet egen elektronikkbutikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå