KippTheGamer Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg sliter litt med å få noen råd ang dette spm. Det gjelder Twitch! Jeg har prøvd alt og da mener jeg ALT av innstillinger for at ikke min egen stream skal buffere. Jeg har søkt på google om problemet og sjekket youtube videor! Det har kommet så langt at jeg sitter å tror at det ligger hos internett leverandøren aka Telenor. Grunnen til det er at når jeg går inn på min stream via 4G på mobilen så fungerer det helt plettfritt! Så fort jeg bruker mitt eget 100/100 nett med kabel så buffrer det .. SÅ! Kan det være noen flaskehalser mtp mot telenor? Har prøvd flere pcer og hos naboen som også har fiber linje fra Telenor, samme bufferinga. Skjer det samme hvis jeg bruker Xsplit! Ettersom det fungerer på 4G så kan det vel ikke være Twitch?? Pls help ! Jeg har rett og slett ingen aning om hva det kan være.. Mvh Glenn Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Du kan teste å bytte DNS til f.eks google dns på maskinen din. Lenke til kommentar
KippTheGamer Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Du kan teste å bytte DNS til f.eks google dns på maskinen din. Jupp, gjorde det, men akkurat det samme. Har funnet ut at jeg kan streame maks 1150 i bitrate på twitch. Øker jeg til 1200 så begynner det å buffere... Så, dette ligger vel hos twitch? Kvaliteten med 1150 er jo håpløst, men bedre enn buffering :S.. Men skal jo ikke være sånn! Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Kan det være maskinvare relatert? Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Sikkert bare jeg som er tjukk i nøtta, men utydelig for meg hva det er du faktisk har prøvd. Du har forsøkt med ulike PCer på 2 ulike fiberlinjer, med samme problem. De ulike PCene, er det de som er host (sender videostrøm)? Eller er det hele tiden samme PC på samme linje som er host? Når du tester via 4G, er det Twitch-streamen (hosten) som går via 4G, eller enheten du bruker for å se på streamen (klienten)? Når du sjekker videostrømmen på en annen enhet, er er du da alltid på samme linje som hosten? (kan det være noe problematikk om host og klient er på samme linje) Endret 22. juli 2016 av Jokkmokk med sokk Lenke til kommentar
nagina Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Routing problem, stor sjanse på at det ikke er noe fix for det, dessverre. MEN.... https://www.reddit.com/r/Twitch/comments/3od049/how_to_install_livestreamer/ Mange som bruker det da de har samme problem. Har en kompis som kom med dette forslaget da han selv må bruke dette. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar
KippTheGamer Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) Sikkert bare jeg som er tjukk i nøtta, men utydelig for meg hva det er du faktisk har prøvd. Du har forsøkt med ulike PCer på 2 ulike fiberlinjer, med samme problem. De ulike PCene, er det de som er host (sender videostrøm)? Eller er det hele tiden samme PC på samme linje som er host? Når du tester via 4G, er det Twitch-streamen (hosten) som går via 4G, eller enheten du bruker for å se på streamen (klienten)? Når du sjekker videostrømmen på en annen enhet, er er du da alltid på samme linje som hosten? (kan det være noe problematikk om host og klient er på samme linje) Min PC er host og naboens PC er via hans egen fiberlinje på hans egen twitch bruker. Twitch streamen går via fiberen only på min egen pc. Har brukt mobilen for å se på streamen. Slik at jeg blir som en "random" som kikker innom streamen. Tviler på at det skal ha noe å si om pcen ved siden av meg på samme fiber linje ser på min stream mens jeg hoster. Det samme skjer jo hos naboen lenger ned i gata når han ser på min stream. Det jeg ikke har prøvd er å flytte utstyret over til naboen, på hans linje for å se om det er samme problem der. Han har en splitter ny gaming pc.. Hvis det var PCen sin maskinvare det evt skulle være noe problem med. Tviler sterkt men! Godt å få litt råd evt problematikk spm fra dere =) alt hjelper uansett! Kan legge ut print screen av settings på OBS. Endret 25. juli 2016 av KippTheGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå