ilpostino Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Noen som vet om det er lansert stabile utgaver av .NET framework til Linux. gått over til Suse og har tenkt til å lære meg vb.net. er lite interisert i å gå tilbake til Windows. har hørt det arbeides med å lage .NET framework til Linux, men er usikker på om det finnes noen stabile utgaver av dette ennå.... Lenke til kommentar
alftore Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Rammeverket du tenker på kan du lese mere om her: http://www.go-mono.com/ Så vidt jeg kan se er versjon 1.0 tenkt lansert i begynnelsen av 2004. Endret 28. november 2003 av alftore Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 skal lage nettsider med asp.net. tenkte jeg skulle bruke vb.net til dette, men hvis c# kan brukes til dette på Linux så er jo det bra. såvidt jeg har skjønt er C#.net noe kraftigere enn vb.net...stemmer dette? Hvordan er syntaks-forskjellen på C#.net vb.net og vbscript? lært meg asp 3.0 (med vbscript) pg lurer litt på hvor store forskjeller det er på disse..... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg vil ikke påstå at forskjellen på C# og vb.net er så veldig stor da det gjelder hvor kraftig det er i og med at det bygger på samme rammeverk. Mange vil nok alikevel se fordelene med C# fremfor vb.net: 1) mulighet for C# på andre platformer? 2) syntaxlikeheter med mange andre, kraftigere, språk Jeg har programmert C++ en stund, og skjønte ganske fort hvordan C# fungerte for å si det slik. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 ok. nå har jeg bare vært borti Java (som kan sammenlignes med C++ og lignende). hvis det alftore snakker om blir lansert i Januar er jo ikke det lenge til, så det er jo bare igrunnen å kjøpe seg en bok om C# og begynne å lese.... Lenke til kommentar
alftore Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Nå ser det ut til jeg var litt rask når jeg svarte tidligere: Compilers: C#, VB.NET and various command line tools that are part of the SDK noe jeg trodde ikke var tilfellet.. derfor viser det seg at du kan bruke vb allikevel om du ønsker det. selv liker jeg C# mye bedre, men det er jo en smakssak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå