Redaksjonen. Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 To studier krever mer enn 6 i snitt-karakter.Disse teknologistudiene er vanskeligst å komme inn på Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 på tide å utdanne flere lærere kanskje....? slik at alle kommer inn og får skoleplass? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 på tide å utdanne flere lærere kanskje....? slik at alle kommer inn og får skoleplass? Hvorfor skal alle komme inn? 4 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) Edit: Ser at det heller er en skrivefeil på listen, Ingeniørvitenskap og IKT skal ha 54,4, ikke 4,4. Endret 19. juli 2016 av Olestokk 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Det er ikke akkurat ingeniørmangel i Norge. Hvorfor skal det utdannes flere? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Det burde fokuseres mer på realfag som matematikk og fysikk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Det er ikke akkurat ingeniørmangel i Norge. Hvorfor skal det utdannes flere? Fordi det tar fem år å utdanne seg, og det hadde blitt masse kaos om man lot være å utdanne folk i dårlige tider? Atw 2 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg snakket ikke om å legge ned utdanningen, men hold fast på antall som taes inn. En økning av antall årlige uteksaminerte mener jeg ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg snakket ikke om å legge ned utdanningen, men hold fast på antall som taes inn. En økning av antall årlige uteksaminerte mener jeg ikke er nødvendig. Enig. Det virker som noen tenker at man må utvide utdannelsene i dårlige tider for å holde folk i gang. Jeg mener man må utdanne så mange man ser som sannsynlig at det er behov for. Folk blir jo nesten litt lurt når man hopper på en utdannelsen feks ved samfunnsvitenskapelig fakultet v/ UiB, bare for å stå der med en Master nesten ingen arbeidsgivere vil ha etterpå. Det er klart, noen får jobb. men nå "mesteparten" ikke får noe relevant arbeid etter utdanning, da har disse personene både blitt lurt og lurt seg selv. Etter at samordna opptak tallene kom ut, så syns jeg det er gledelig å se at profesjonsutdannelsene har en opptur. Feks sykepleier og medisin utdanning mener jeg er spesielt samfunnsnyttig, nesten uansett hvor mange man utdanner. Men samfunnet må også følge opp, og skape arbeidsplasser til disse folkene etter de er ferdige på skolen. Vi har i de siste årene også leste mye om hvor stor lærermangelen er, og hvor enorm den kommer til å bli fremover. Min samboer er utdannet lærer, men her som vi bor er det faen ikke mange stillinger ute. (nord for bergen) Hvor er alle lærerstillingene? Et for meg tydelig eksempel på at samfunnet ikke følger opp behovet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg snakket ikke om å legge ned utdanningen, men hold fast på antall som taes inn. En økning av antall årlige uteksaminerte mener jeg ikke er nødvendig. Jeg er ikke enig, det er av de mer nyttig utdannelse man har i landet, selv om det er en midlertidig mangel akkurat nå. AtW Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Merkelige linjenavn de har nå for tiden!? Fysikk, og Fysikk og Matematikk. Betyr det at man kan ta fysikk uten matematikk og at det er lettere å komme inn på? Nei, takke meg til Maskin, Bygg, Elektro osv.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Synes du virkelig "Fysikk og Matematikk" er et merkelig navn? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå