Gå til innhold

Noen som har erfaring med Ubiquiti?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette merket?

Jeg leier ett feriehus midlertidig før jeg finner meg noe hus å kjøpe.

Naboen som eier huset har fiber inn til huset. (Huset står max 20m unna)

Så hvordan er den enkleste måten å gjøre ett oppsett her?

Vi stremer en del filmer og er avhenging av stabilitet.

post-376151-3007185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et bra merke, med støtte for en god del funksjonalitet. Såkalt 'prosumer'.

Umulig å gi tips til oppsett hvis du ikke forteller hva du vil oppnå.  Jeg kan alltids gjette at du ønsker trådløs tilkobling til naboen?

Endret av process
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ubiquiti er bra greier det.

Den billigste og mest stabile løsningen er en cat5e kabel fra Biltema. Grav den ned en 10 - 20cm ca.

Må du ha det trådløst så kan 2 stk av disse fungere:

https://www.dustinhome.no/product/5010517426/nanostationm2-24ghz-accesspoint?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146356

Bruker selv slike på en strekke på rundt 300 meter. Fri sikt er viktig.

Lenke til kommentar

Det er et bra merke, med støtte for en god del funksjonalitet. Såkalt 'prosumer'.

Umulig å gi tips til oppsett hvis du ikke forteller hva du vil oppnå. Jeg kan alltids gjette at du ønsker trådløs tilkobling til naboen?

Jeg vil kople meg på nettet til han som bor i det hvite huset.(hans modem står i motsatt side av huset)

Jeg finner ikke hans wifi nede her jeg bor.

Jeg vil ha en boks på hans vegg mot mitt hus som kan sende signal ned til meg.

Jeg er ute etter tips og helst erfaring.

Jeg fikk vite av en kammerat å grave ned en kabel. Er en dårlig løsning på vinterstid. (Dårligere hastighet?)

Lenke til kommentar

Jeg fikk vite av en kammerat å grave ned en kabel. Er en dårlig løsning på vinterstid. (Dårligere hastighet?)

Det stemmer ikke.

Kabelen vil yte like godt om sommeren som om vinteren.

Edit:

Trådløst vil være mer påvirket av været med tanke på kraftig regn og snøbyger enn kabel. Det sagt så tror jeg ikke det vil være noe problem på dine 20 meter.

Radiolinken min på drøyt 300 meter har ikke hatt noen utfall siden den be satt i drift for litt over et år siden - men vi har ikke hatt så veldig dårlig vær siden den ble satt i drift.

Endret av MegaMann2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...