Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) Hei flinke folk! Jeg har lenge gått med tanken om å kjøre opp en skikkelig rigg. Jeg har vært på konsoll grunnet produksjon av unger og kravstor samboer, men er nå klar for å bruke tid på noe som sparker som en ilsk røyskatt (PC, ikke ny samboer...)Jeg har sett på den nest største maskin-pakken Komplett tilbyr og jeg ønsker å legge meg på vel 40k pluss minus et par tuse, INKLUDERT skjerm. Men så er det slik at det er en GOD stund siden jeg har vært i gamet og jeg heller veldig mot en ferdig pakke. Kunne selvsagt bygget selv, men største bekymring er selvsagt å kjøpe komponenter som ikke hører sammen, strengt tatt ikke er nødvendig osv. Jeg tåler å betale de 500kr i differanse mellom pakke og selvbygg (om det er så liten forskjell i dag?)Jeg lurer derfor på om det rett og slett er stor forskjell mellom prisene Komplett leverer på en Komplett Gamer Xtreme i75 og det å bygge selv. Det er også noe med det å få en maskin ferdig testet og klar av Komplett...Justerte specs kontra ferdig Komplett i75-pakke pr. 24/7-16Skjerm: Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG279Q Kabinett: NZXT H440 New Edition Silent UltraPSU: Corsair HX850i, 850wCPU: Intel Core i7-6800K, Socket-2011-3Kjøler for CPU/GPUer: EKWB EK-KIT X360 - CPU Water Cooling KitHK: ASUS ROG Strix X99 Gaming, S-2011-3 Hovedkort, X99, DDR4, 4xPCIe-x16, SLI/CFX, M.2, USB 3.1, SupremeFX, Aura, WiFi RAM: Corsair Dominator Platinum DDR4 PC25600/3200MHz CL14 4x4GB GPU: 2x EVGA Geforce GTX 1080 FE m/EKWB kjølere SSD: Samsung 950 Pro Series MZ-V5P512BW 512GB HD: Samsung 850 evo 1tb ssdKeyboard: Razer Black Widow Chroma TournamentMus: Logitech G502 Proteus Spectrum RGBJeg blir uendelig takknemlig for input på hva enn dere måtte reagere på her folkens. Jeg har lagt av et solid budsjett til dette prosjektet så her er det litt albuerom om dere vil øøørlite opp Om jeg kan be dere leke litt med tanken om et solid oppsett her så blir jeg veldig takknemlig. Skulle du ønske å liste opp bedre alternativer på alt fra skjerm til HD så er jeg ALL in! Tusen takk for at du bruker din tid på min build PS: Oppdaterer listen fortløpende ettersom gode tips kommer inn! Prisen på prosjektet ser dessverre ut til å ha steget litt...Slik er livet. Endret 26. juli 2016 av Sweet Tooth Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Hvorfor bruke så stor psu? og kanskje lurere å ta en GPU med bedre kjøing f.eks MSI GeForce GTX 1080 Gaming X som koster like mye og kabinettet er stort nok. Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 Hvorfor bruke så stor psu? og kanskje lurere å ta en GPU med bedre kjøing f.eks MSI GeForce GTX 1080 Gaming X som koster like mye og kabinettet er stort nok. Hei Tekky og takk for at du tok deg tid til å svare Jeg glemte å nevne at jeg tenker å kjøre 1080SLI i fremtiden. Vil det da ikke svare seg å ha en 1000W forsyning eller er det fortsatt overkill? Tusen takk for tipset ang. MSI GeForce GTX 1080 Gaming X. Skal oppdatere listen med denne. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 CPU Kjøleren du har valgt der er ubrukelig, oppgrader til en god vannkjøler (kan anbefale NZXT Kraken X61)Ellers ville jeg kjøpt så raskt minne som overhode mulig, vet ikke hvem hastighet du har valg ut i ditt oppsett?Skal du ha SLI i fremtiden og ikke har planer om å vannkjøle kortene vil FE kort være bedre løsning enn MSI sitt Gaming X. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Hvorfor bruke så stor psu? og kanskje lurere å ta en GPU med bedre kjøing f.eks MSI GeForce GTX 1080 Gaming X som koster like mye og kabinettet er stort nok. Hei Tekky og takk for at du tok deg tid til å svare Jeg glemte å nevne at jeg tenker å kjøre 1080SLI i fremtiden. Vil det da ikke svare seg å ha en 1000W forsyning eller er det fortsatt overkill? Tusen takk for tipset ang. MSI GeForce GTX 1080 Gaming X. Skal oppdatere listen med denne. Så kjøper du 3200mhz cl14 brikker, siden minnehastighet hjelper ved sli Proshop har minnet du trenger. http://www.prisjakt.no/product.php?p=3696819 eller http://www.prisjakt.no/product.php?p=3470015 Ca 3466mhz er max for X99 Vil også sterkt anbefale et Asus x99 hovedkort Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) CPU Kjøleren du har valgt der er ubrukelig, oppgrader til en god vannkjøler (kan anbefale NZXT Kraken X61) Ellers ville jeg kjøpt så raskt minne som overhode mulig, vet ikke hvem hastighet du har valg ut i ditt oppsett? Skal du ha SLI i fremtiden og ikke har planer om å vannkjøle kortene vil FE kort være bedre løsning enn MSI sitt Gaming X. Takk KriZZ! Har oppdatert med kjøleren! Takk for godt tips. Jeg har ikke tenkt å vannkjøle. Her må jeg fremstå som en smule dum, men er FE-kort founders edt.-kort, og har du et konkret kort du heller ville anbefalt enn MSIen når jeg tenker fremtidig SLI? Takk igjen for svaret ditt KriZZ! Endret 19. juli 2016 av Sweet Tooth Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 FE = Founders Edition (referanse kort) Disse blåser luften ut av kabinettet og egner seg best til SLI Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Samsung 950 Pro Series MZ-V5P512BW 512GB er mye bedre enn M.2 disken valgt. Og er det ikke bedre å bare kjøpe delene å bygge selv? Er jo noe av gleden i det, og det er like vanskelig som å bygge lego. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 FE = Founders Edition (referanse kort) Disse blåser luften ut av kabinettet og egner seg best til SLI HVIS man har skjermkorta intill hverandte. Jeg har 2 slots imeĺlom og stort kabinett, dermed får gaming x nok luft. Dermed bedre hos meg. Lite kabinett og skjermkort intilhverandre, da er founders desidert best Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Ja med stort nok kabinett, mulighet for godt opphold mellom kortene og god luftsirkulasjon så er det ingen sak med gaming-x i SLIMen vil i utgangspunktet alltid anbefale å få luften ut av kabinettet om man kjører luftkjølte kort i SLI Merker godt bedret ambient temp hos meg med mine FE kort, mot mine tidligere Evga 980SC kort (bare 2 slots spacing) Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) FE = Founders Edition (referanse kort) Disse blåser luften ut av kabinettet og egner seg best til SLI Takker KriZZ! Her læres det i turbofart! I og med at jeg tenker SLI så er jo absolutt kjøleretningen et tema! Samsung 950 Pro Series MZ-V5P512BW 512GB er mye bedre enn M.2 disken valgt. Og er det ikke bedre å bare kjøpe delene å bygge selv? Er jo noe av gleden i det, og det er like vanskelig som å bygge lego. Strålende tips Rudde! Skal oppdatere listen øverst! Det frister veldig å bygge. Det er bare sjukt lenge siden jeg har gjort det, og da var det litt angst involvert For å si det sånn...PCen jeg nå har sliter TUNGT med BF4.... Endret 19. juli 2016 av Sweet Tooth Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Samsung 950 Pro Series MZ-V5P512BW 512GB er mye bedre enn M.2 disken valgt. Og er det ikke bedre å bare kjøpe delene å bygge selv? Er jo noe av gleden i det, og det er like vanskelig som å bygge lego. Ca lik ytelse, men sm951 koster 2500kr vs 3300? På 950 Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 Samsung 950 Pro Series MZ-V5P512BW 512GB er mye bedre enn M.2 disken valgt. Og er det ikke bedre å bare kjøpe delene å bygge selv? Er jo noe av gleden i det, og det er like vanskelig som å bygge lego. Ca lik ytelse, men sm951 koster 2500kr vs 3300? På 950 OK så ytelsesforskjellen er såpass marginal. Kanskje greit å spare LITT penger også Men uansett et fint forslag fra Rudde Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) Du hadde listet opp PM951 og ikke SM951, hvor 950 slår begge. Og PM951 ganske grovt. Endret 19. juli 2016 av Rudde Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 Du hadde listet opp PM951 og ikke SM951, hvor 950 slår begge. Og SM951 ganske grovt. Ah! My bad Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Du hadde listet opp PM951 og ikke SM951, hvor 950 slår begge. Og SM951 ganske grovt. 950 har litt høyere sekvensiell leseytelse enn sm951, ellers meget likt. 2400MB/s vs 2800MB/s Pm 951 er mye dårligere fordi det er tlc nand Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 jeg mente PM951 på slutten der Nizzen. Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 Kabinettet jeg har valgt er jo et medium kabinett. Kan dette bli litt trangt for mitt oppsett? Burde jeg gått for Phantom 820 for plass og lufting? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Det holder nok i lange baner om du ikke planlegger noe heavy custom vannkjøling i fremtiden. Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 Det holder nok i lange baner om du ikke planlegger noe heavy custom vannkjøling i fremtiden. Gode ting Rudde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå