Gå til innhold

Windows klick

Anbefalte innlegg

Det er forferdelig.. og uforståelig..

Windows XP slår seg av sånn plutselig. Om jeg spiller et spill med noe grafikk tar det ca. 1 min før pc'n slår seg av. Hvis jeg lar PC'n stå helt stille tar det kanskje en time.... men før den slår seg av går den ofte i stå.

kjører win98 på samme maskin, men der har jeg ikke sett snurten av feilen.

Jeg har testet med å installere drivere nye driverne til skjermkortet(geforce2), men det gikk dårli, gjorde bare vondt mere ille, så jeg instalerte tilbake. Jeg lastet så ned alle winUpgrade og instalerte dem i håp om at felen skulle fikses slik, men nei.... blåskjerm kommer opp fortsatt...

Jeg ville tippe dette var et feil i enten hovedkortet, prosessoren, skjermkortet, eller rett og slett windows XP....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er forferdelig.. og uforståelig..

Windows XP slår seg av sånn plutselig. Om jeg spiller et spill med noe grafikk tar det ca. 1 min før pc'n slår seg av. Hvis jeg lar PC'n stå helt stille tar det kanskje en time.... men før den slår seg av går den ofte i stå.

kjører win98 på samme maskin, men der har jeg ikke sett snurten av feilen.

Jeg har testet med å installere drivere nye driverne til skjermkortet(geforce2), men det gikk dårli, gjorde bare vondt mere ille, så jeg instalerte tilbake. Jeg lastet så ned alle winUpgrade og instalerte dem i håp om at felen skulle fikses slik, men nei.... blåskjerm kommer opp fortsatt...

Jeg ville tippe dette var et feil i enten hovedkortet, prosessoren, skjermkortet, eller rett og slett windows XP....

Hvis maskinen plutselig slår seg av under spill kan det være pga overheit cpu, men du nevner i topicen at du får blåskjerm kan det kanskje skyldes rammen...

Snodig at du ikke merker noe i win98...

Test rammen med memtest og cpu med prime...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...