Gå til innhold

50 år med oljeboring i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Men... Klarer vi å få gitt oljeindustrien den nesegruse beundring, respekt og takknemlighet som den fortjener? Eller er hipsterne på løkka for opptatt av bysykler og macchiatoen sin til at de forstår hvorfor de kan spille Pokemon Go på iPhone S6'en sin mens de triller poden sin rundt i siste fænsi tralle fra Stokke?

Personlig vil jeg rette en takk til hver eneste verfts-, skips- og offshore-arbeider som har bidratt til vår levestandard, samtidig som de har risikert livet hver eneste dag på jobb. Jeg vil takke ingeniørene for deres innsikt, forståelse og visjonære syn som har bidratt til teknologiutvikling som ikke står tilbake for noe som helst annet teknologisk felt. Jeg vil takke hele bransjen for at vi bor i et av verdens rikeste land. Jeg vil takke hele bransjen for å ha gjort Norge 2016 overhode mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er vel det ypperste som fantes av flytende boreinstallasjoner for 50 år siden? Den hadde ikke sluppet til på britisk sektor en gang i dag.

Lenke til kommentar

"Oljehistorikere er ikke enige om ett felles startpunkt for det norske oljeeventyret. Men en viktig milepæl var den første leteboringen for nøyaktig 50 år siden."

Startpunktet var jo i Nordsjøen et sted, men ... starttidspunktet ... det var på kalenderen ... ;-)

Dersom det var dette som var ment ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...