Gå til innhold

Tatt bilde med digitalkameta uten lov.

Jostein76

Anbefalte innlegg

Ein eg kjenner eig eit digitalkamera. Ein dag då han sov så brukte eg kameraet og tok tre bilder av meg sjølv. Då han vakna og så bildene så klikka det for han. Kva eg hadde med å bruke hans kamera. Eg spurde han kva som var problemet. Bildene kunne slettast og kamera var ikkje øydelagd. Han sa også til meg at eg hadde sjølv hadde blitt forbanna viss det var omvendt. Men kva er problemet her. Viss han hadde brukt mitt digitalkamera så hadde eg berre sletta bildene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok blitt særdeles misfornøyd selv om noen hadde tukla med kameraet mitt mens jeg sov. Spesielt om de tok bilde av meg.

Loven rundt det skal jeg ikke si noe om, men ta det til etteretning at dette er noe mange ville hatt problemer med.

Si unnskyld og at det ikke kopmmer til å skje igjen og håp på tilgivelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Indeed.

Jeg opplevde plutselig at alt jeg hadde tatt i løpet av en dag var tatt med alt for høy ISO og kun i .jpg og ikke raw. Det var nedtur. Mye støy og ingen mulighet for å rette opp. Når det gjelder innstillinger på manuell eksponering så er det slikt man må stille inn for hvert bilde så akkurat de innstillingene er ikke så nøye, men når det gjelder å gå inn på menyen er det masse feller som ikke nødvendigvis er så lette å oppdage. Mikrojusteringer på fokus f.eks. kan være et helvete å finne ut av.

Edit: For ikke å snakke om hva slags bilder som kan ha vært lagra der fra før. Det er litt som å gå inn på noens mobil. Det kan være svært personlige ting der.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...