Jostein76 Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Ein eg kjenner eig eit digitalkamera. Ein dag då han sov så brukte eg kameraet og tok tre bilder av meg sjølv. Då han vakna og så bildene så klikka det for han. Kva eg hadde med å bruke hans kamera. Eg spurde han kva som var problemet. Bildene kunne slettast og kamera var ikkje øydelagd. Han sa også til meg at eg hadde sjølv hadde blitt forbanna viss det var omvendt. Men kva er problemet her. Viss han hadde brukt mitt digitalkamera så hadde eg berre sletta bildene. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Kanskje han heller fryktet at du hadde sett de bildene som var på kameraet enn at du tok bilder 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Om du ikke har lov til å bruke kameraet, så skal du heller ikke bruke kameraet. Du kan ha sett private bilder i kameraet hans. Selv om du evt. ikke har gjort det, har han grunn til å frykte det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg hadde nok blitt særdeles misfornøyd selv om noen hadde tukla med kameraet mitt mens jeg sov. Spesielt om de tok bilde av meg. Loven rundt det skal jeg ikke si noe om, men ta det til etteretning at dette er noe mange ville hatt problemer med. Si unnskyld og at det ikke kopmmer til å skje igjen og håp på tilgivelse. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Snakker vi digital speilrefleks så hold henda for deg selv fra nå av, de kameraene er svinedyre og de har ikke lyst til at amatører skal tukle med innstillingene deres. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) Indeed. Jeg opplevde plutselig at alt jeg hadde tatt i løpet av en dag var tatt med alt for høy ISO og kun i .jpg og ikke raw. Det var nedtur. Mye støy og ingen mulighet for å rette opp. Når det gjelder innstillinger på manuell eksponering så er det slikt man må stille inn for hvert bilde så akkurat de innstillingene er ikke så nøye, men når det gjelder å gå inn på menyen er det masse feller som ikke nødvendigvis er så lette å oppdage. Mikrojusteringer på fokus f.eks. kan være et helvete å finne ut av. Edit: For ikke å snakke om hva slags bilder som kan ha vært lagra der fra før. Det er litt som å gå inn på noens mobil. Det kan være svært personlige ting der. Endret 19. juli 2016 av L4r5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå