Politikkberta Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 God kveld! Jeg står som nr 1 på ventelista til rettsvitenskap ved uit. Snittet var 44,2 og jeg hadde da altså 44,1.. Er det mulig å komme inn?? Utrolig surt. Er fullstendig opphengt i dette og jussen er drømmen. Noen som har kommet inn fra venteliste? Hilsen en veldig fortvilt 20-åring. Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Du kommer nok inn som nr1 på venteliste. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Du kommer inn hvis en person takker nei. Akseptable muligheter for det altså. Noe bedre svar kan du egentlig ikke få. Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Har flere venner som går/har fått juss i Tromsø, og de sa at de ikke tok inn fra venteliste, de ga bare tilbud til 150 (de hadde 100 plasser) og etterfylte ikke. Men dette er flere år siden Lenke til kommentar
Visum Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Har flere venner som går/har fått juss i Tromsø, og de sa at de ikke tok inn fra venteliste, de ga bare tilbud til 150 (de hadde 100 plasser) og etterfylte ikke. Men dette er flere år siden Dette er tilfelle, men det kan tenkes at de tar inn søkere fra venteliste. Håpe på det beste! Lenke til kommentar
Politikkberta Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 Tusen takk for svar! Uff dette var utrolig kjipt, vente enda et år. Krysser fingrene for mirakel. Lenke til kommentar
Drikkeflaska Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Det er fullt mulig. Jeg kom inn og skal søke om reservasjon av plassen til neste år, og dermed blir det vel en plass ledig i år Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Det er fullt mulig. Jeg kom inn og skal søke om reservasjon av plassen til neste år, og dermed blir det vel en plass ledig i år Problemet er vel om de har tatt inn flere enn de har plass til på grunn av at folk takker nei eller reserver plassen sin, og dermed ikke tar inn flere fordi det allerede er flere studenter enn det egentlig er plass til. Lykke til Lenke til kommentar
Visum Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Tusen takk for svar! Uff dette var utrolig kjipt, vente enda et år. Krysser fingrene for mirakel. Det vil ikke være et mirakel, men det er en mulighet for at du får studieplass! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Det tas ikke inn folk fra venteliste på UiT. Endret 21. juli 2016 av Star Fox Lenke til kommentar
Zash Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 God kveld! Jeg står som nr 1 på ventelista til rettsvitenskap ved uit. Snittet var 44,2 og jeg hadde da altså 44,1.. Er det mulig å komme inn?? Utrolig surt. Er fullstendig opphengt i dette og jussen er drømmen. Noen som har kommet inn fra venteliste? Hilsen en veldig fortvilt 20-åring. Nå er dette en gammel artikkel, men er muligens relevant allikevell: https://uit.no/om/enhet/aktuelt/nyhet?p_document_id=252478&p_dimension_id=88177 Det er og 290 som har fått tilbud om plass, og det var bare planlagt 150 plasser. http://www.samordnaopptak.no/tall/2016H/hoved/tilbud_per_plass/0721-132802 http://www.samordnaopptak.no/tall/2016/mai/foerstevalg/studienavn/rangert/ Sorry mac, du bør nok begynne å lete etter noe annet å gjøre neste år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå