Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Internet Explorer 6.0


Anbefalte innlegg

:no:

Noen som kan hjelpe meg med følgende problem?

Jeg kan ikke lenger åpne en link i et nytt vindu.

Det går veldig bra å starte Internett Explorer "manuelt" flere ganger for således å ha flere vinduer åpne samtidig, men hvis jeg likker på en link som automatisk skal åpnes i et nytt vindu, så skjer det ingenting.

 

Det skjer heller ingenting dersom jeg prøver å bruke "Åpne kobling i nytt vindu" under Fil-menyen.

 

I tillegg til dette problemet, kan jeg heller ikke starte Windows Media Player.

Når jeg prøver å starte denne kommer følgende feilmelding opp:

"Minnet kunne ikke være "read". Klikk ok for å avslutte programmet."

 

Jeg har sjekket pc'en med en oppdatert virus-scanner uten å finne noe.

 

Det enkleste hadde nok vært å installert windows på nytt, men laptopen ble kjøpt med forhåndsinstallert software, så jeg har ingen windows-cd.

Jeg kan heller ikke bruke noen systemopprettingspunkt lenger bak i tid.

 

 

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinnstallere IE i Windows XP? Good luck. :) (jada, vet det finnes XPLite, men Ola Normann kjenner da ikke til slikt)

 

Kjører du Zone Alarm? Den kan av og til hindre åpning av nye vinduer, så prøv å slå det av og sjekk om det funker da. Hvis det fortsetter på samme viset vil jeg rett og slett bare anbefale deg en reinstall av Windows - det er helt sikkert lenge siden sist du gjorde det uansett så det er bare godt for maskinen din. :)

Lenke til kommentar
http://www.mozilla.org/ - hehe, ikke verre. http://www.mozilla.org/products/firebird/ er også veldig bra. Egentlig bedre siden den støtter tabbed browsing :thumbup:

Mozilla støtter og tabbed browsing....

 

Kan jo være et popup-killer program som har gått amok, men de skal kun blokke javascript popups ikke linker med target="_blank"

 

Anbefaler uansett å installere Mozilla Firebird... Det er end-user produkt, noe Mozilla ikke er (Dvs. at det er mindre bugs osv...)

Lenke til kommentar
Eller opera, som igjen er bedre enn mozilla firebird. Dette er selvfølgelig subjektivt, noen insisterer jo fortsatt på at IE er best.

;P

 

Kan du gi en saklig begrunnelse for at Opera er bedre en IE?

 

Jeg driver for tiden å tester Opera v7.2...et eller annet, og er absolutt ikke imponert. Rotete browser. Mulig at det går an å få rydda litt, har ikke kommet så lang enda. Men 'out-of-the box' synes jeg at IE er MYE bedre.

 

For ordens skyld....skal teste Mozilla også.

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...